Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel er konkurs og blir kjøpt opp av Telenor


Anbefalte innlegg

Alle vet at bredbånds ISPEne taper mye penger på kunder som laster ned mye, faktisk så taper NextGenTel penger på 30% av kundene sine fordi dem laster ned formye.

Så lenge gjennomsnittet av kundene ikke laster ned så mye at ISPene taper penger så er det ikke så farligt.

 

Hva tror dere skjer når telenor begynner å ta penger for hver mb som lastes ned ?

 

Dette er hva jeg tror kommer til å skje:

 

1. Alle kundene som laster ned mye forsvinner fra Telenor og over til NGT og andre ISPer

(ca 30% av kundene)

 

Da kan man spørre om dette er en god ting ?

For Telenor kanskje, telenor kvitter seg med "taps" kundene og tjener store penger på dette.

 

2. "Taps" kundene som forsvant fra telenor kommer over til NextGenTel og andre ISPer.

 

Og da skjer ?

NextGenTel får alle "taps" kundene på markedet og taper mer og mer penger mens Telenor sitter på "god" kundene og tjener penger i bøtter og spann.

 

Ingen kan si noe annet enn at Telenor er smarte, dette er en Vinn/Vinn situasjon for Telenor og taps stiuasjon for de andre BB ISPene.

 

 

And the winner is : TELENOR !!

 

Uansett gutter og jenter, så blir vi kunder rævkjørt av Telenor.

 

PS. Akkurat nå er jeg trøtt så en bøyd gaffel, så jeg må nok si sorry for alle skriveleifene

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du glemmer alle de som ikke er tilkoblet på adsl ennå. hva med dem? hvilket selskap tror du at de kommer til å velge? det selskapet som gir mest for minst! og fremdeles er det ngt.

vi får se hva som skjer i tiden fremover. nå skal det nok lobby'es om forslaget fra telenor, så om et år eller 2 er nok alt sammen klart for tellerskrittsprising.

 

det du og må ta med i regnestykket er at de som har telenor og som ikke bruke linjen så mye, også vil komme over. hvorfor? hvorfor ikke sympatisere med et lite selskap som slåss mot et stort et?

 

forresten: det var en skikkelig teit overskrift du hadde laget deg. full av feilinformasjon, som ikke gir et riktig bilde av dagens situasjon.

til alle dere som har telenor: kom over. vi venter på dere.

 

[ Denne Melding var redigert av: roaldhansen på 2002-05-12 04:44 ]

Lenke til kommentar

Dem fleste "snille" kunder er dumme og vet vel nesten ikke at det finnes andre alternativer enn Telenor.

 

Visst ikke dette stemmer så burde jo iallfall Telenor vært konkurs for lenge siden, Tele2 har vel sagt i ett år at dem alltid skal være billigere enn Telenor på telefoni.

 

Hvem har flest kunder ?

Telenor

 

Forresten: Overskriften skulle være NextGenTel går konkurs og blir kjøpt opp av Telenor.

 

Min feil.. Sorry

 

 

[ Denne Melding var redigert av: BluE_MoON på 2002-05-12 04:51 ]

Lenke til kommentar

vet ikke om dere har fulgt med på tv i det siste. men det er en eller annen teit reklame fra telenor, der budskapet er som følger:

(først en teit handling) etterfulgt av denne teksten: det er penger å spare på sånt1 like mye som å bytte tele-leverandør

 

folk er stupide, ja. reklamen er misvissende og villedende. de små firmaene har ikke råd til å reklamere for seg like mye som telenor har. derfor kommer ikke tele2 så godt med.

i tillegg så var der også mye negativ reklame mot enitel var det vel? eller var det telia.

ihvertfall: scenario -> kunden blir oppringt hjemme, og får et tilbud fra teleselskapet som ringer. kunden takket nei til tilbudet og la på. når det da allikevel dukker opp to regninger (en fra telenor + den fra telia) så skaper jo dette forvirring når det blåses opp igjennom media. dette skjedde med et par 1000 telenor kunder.

 

hva skjedde? folka som ble "overtatt" av telia, har ikke så veldig lyst til å bytte teleleverandør lenger. ikke på egen basis ihvertfall. det er akkurat som med politikken: "min stemme teller ikke i det store og det hele..."

det er forhåpentligvis litt anderledes med ngt. positiv omtale i media "vi skal banke telenor"-holdningen

dette bør kunne påvirke noen, ikke alle men noen, til å velge ngt fremfor telenor.

 

antar at du også (blue_moon) har ngt? eller er du ute på et lite "reklame"raid for telenor?

Lenke til kommentar

d er bare politikk,d taper nåk penger på adsl nå,men vent til d har 300000 adsl kunder og såogsi alt er bygd ut,til d går med en sinsykt overskudd på adsl tror dere at eg/dere få gleden av d,nei rett i lommen til alle som har aksjer i telenor.

Kjetil

 

[ Denne Melding var redigert av: Kjetil Lura på 2002-05-13 23:47 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-12 05:09, BluE_MoON skrev:

Tror ikke du finner større Anti Telenor enn meg..


Akkurat nå er jeg i Australia, men før jeg reiste hadde jeg NextGenTel og var STOR fornøyd med det.




 

Blue_Moon jeg mener at jeg er større anti-terror enn deg. Jeg blei banna fra forumet fordi jeg hadde manipulert på hitlerbart og nazikors på hermansen... hehe. MEN! jeg lærte at jeg ikke skulle gjøre sånt.

Lenke til kommentar

Det virkelig spennende her er jo å se hvordan alt dette vil påvirke lanseringen av telenors VDSL tilbud:)

 

Dette er dårlig reklame liksom.

 

Uansett tapskunder og ikke, kablene ligger jo der:) NÅr de først er lagt er det ikke så store driftsutgifter, signalene går jo i et annet frekvensområde enn annen data og forstyrrer ikke, jeg kan ikke se hvordan telenor kan få så forbaska økte driftsutgifter på noen som laster ned hele tiden. Dersom nettet dems ikke var bygd ut for å tåle de som laster ned 90% av døgnet, så tyder det jo mer på dårlig strategi hos telenor?

 

Nei huff:) la oss sove noen år, så er alt i ordne når vi våkner og alle har gigabit nett rett på PC-en:)

 

Inntil da..

 

lenge leve nerden!

 

(and that made no sense at all)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-12 23:22, talisar skrev:

Det virkelig spennende her er jo å se hvordan alt dette vil påvirke lanseringen av telenors VDSL tilbud:)


Dette er dårlig reklame liksom.


Uansett tapskunder og ikke, kablene ligger jo der:) NÅr de først er lagt er det ikke så store driftsutgifter, signalene går jo i et annet frekvensområde enn annen data og forstyrrer ikke, jeg kan ikke se hvordan telenor kan få så forbaska økte driftsutgifter på noen som laster ned hele tiden. Dersom nettet dems ikke var bygd ut for å tåle de som laster ned 90% av døgnet, så tyder det jo mer på dårlig strategi hos telenor?


Nei huff:) la oss sove noen år, så er alt i ordne når vi våkner og alle har gigabit nett rett på PC-en:)


Inntil da..


lenge leve nerden!


(and that made no sense at all)


 

En ting er at de aller fleste husstander i landet har et kobberpar hjem til seg , men det er da fortsatt litt mer enn dette som skal til ! Det blir et stadig økende press på utenlandslinjene etter som det blir flere "stor forbrukere" , og det er noe som Telenor som ISP må punge ut for. De eier ikke alle linjene som strekker seg rundt i Europa , eller for den saks skyld til USA. Jo mere trafikk som går her , jo mere svir det på pungen også for Telenor.

 

Så utgiftene her ligger ikke bare på utbyggingen i dagens telefonsentraler , men rett og slett på økt båndbredde mot omverdenen og større utbyggingsomkostnigner i forbindelse med dette.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om Staten har innsett hvilke stor feil det var å 'gi' linjene til Telenor når de privatiserte det. Hadde det ikke vært mere 'fair' for den frie konkuransen, hvis staten hadde eid linjene fortsatt. Lik pris for alle. Nå må jo Tele2 Netcom og alle de andre ( muligens også bredbånds selskaper ) leie linjer av telenor. Hvor skrudd er det...

Lenke til kommentar

Jeg syns egentlig det hele med adsl/bredbånd begynner å bli ganske tåpelig.

Når f. eks. telenor, eller andre bredbåndsleverandører, reklamerer for f. eks. en 2mbit linje, online hele døgnet, da bør de være forberedt på at linjen belastes med 2mbit 24 timer i døgnet.

At telenor plutselig begynner å si at noen bruker linjen sin mer enn andre, det er rett og slett idiotisk.

Og at de skal la det gå utover "storbrukerne", er enda mer idiotisk. For når noen bruker linjen lite, så er det deres egen feil. Det skal ikke gå utover de som vil ha valuta for pengene.

Det hele er som hvis hydro texaco plutselig skulle kreve penger per kaffe kopp, i tillegg til koppen som du kjøper for ca. 100kr. Da er liksom hele vitsen borte med koppen, som du betaler for en gang, og kan fylle med kaffe så mange ganger du vil (i et år).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...