Gå til innhold

Perverst dataspill sjokkerer


Anbefalte innlegg

pøh. det er jo første doom som kom ut det er snakk om her... så dårlig lagt at eg holder på å le. det er jo ikkje unntak til at det er pervo, men allikevel... :!:

5392875[/snapback]

 

Virker som om du sitter og sammenligner med HL-2 eller noe ja...

 

Spillbarhet mann, spillbarhet! Doom den gang er det HL-2 og Halo er nå. Eller GTA, om du tenker på vold og sånn :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HAHA! :lol: Det minner meg på den gangen da en såkalt "dataansvarlig" lærer plutselig spør en gang da hele skolen er samlet: "Har noen her prøvd doom?". Jeg rekker så klart flittig opp hånden :p . Så sier han: "I det spillet ser man hva som skjer når et menneske blir skutt".

Da lo jeg godt :lol: . Når man skyter noen ligger det jo bare en kjøtthaug på gulvet jo! :!: Og det verste er at det ikke er mange år siden heller. Det var kanskje 2001 eller 2002 tror jeg...

 

EDIT: Det her var morsomt utdrag fra teksten, sier litt om hvor gammel den er:

Med små investeringer omgjør du datamaskinens lyd av spillet til sugende stereolyd

 

EDIT2: Jeg har doom 3 til xbox, og der følger det med det originale doom også :wee: . Morsomt!

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Det er ingenting som har skremt meg så jeg skvatt ut av buksene som Arch-Vilene i DoomII :)

Nå fikk jeg nesten litt lyst til å skrive flame-mail til kjerringa som sutra så fælt (hvis hun har mail da). Selv om dette var i dataspillenes barndom får det være måte på mangel på aksept av nye uttrykksformer. Det finnes fortsatt malerier av Goya som er drøyere enn noe dataspill noensinne har vært...

Lenke til kommentar

Skulle ha tatt en "morra" pc, som kjører fear laggfritt tilbake i tiden (domm3 for den slags skyld) og fyrt opp pcen foran dem. De hadde praktisk talt død av redsel!?

:!:

 

 

"skrikende hodeskaller"

 

I doom kan man såvidt skille mellom på djevler,monstere, hodeskaller og en gigantisk rød pikselfeil. :D

 

De hadde fått anfark da du henger ("nagler") folk opp etter veggene i fear ja mens blodet spruter utover. Og AI en er så realsitisk at de ville trod fiendene faktisk fantes på orgentlig. For ikke å nevne grafikken som faktisk ser ut som noe realsitisk i motsetning til doom. :yes:

 

Kjørt opp Fear en mørk høstdag, for aller første gang. Og det hele blri ikke bedre da du faktisk kjører på full grafikk og eye candy, mens hele greia er fyrt opp på hjemmekinoen i kjelleren. Og du "uheldigvis" har et X-FI kort som ikke gjør det hele noe bedre. :!:

 

Og idet du skal til å skvette, så kommer du på at du ikke skulle satt deg i akkurat den stolen du sitter i, akkurat nå. Dette Pga rommperisteren, som har en helt annen hensikt en å vibrere konstant. Men nemelig å gi deg nådestøtet idet du hyler av skrekk og den gir deg et kraftig dunder (i vibrasjon, ikke i lyd), mens du imponerers av hvor godt du hører hylet fra jenta i høyre bakhøytaler, og blodet fyker til alle kanter. Da kan du godt hende du presser ut en av dine første redelsskrik/tårer. :yes:

 

Er du virkelig heldig har du også anskaffet deg en inforcus "3D prosjektor" og en "3d omkoder" slik at det hele blir hakker mer realsitisk. Det hadde vært noe å vise de journalistene ja! :!:

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Eh, hva baserer du dette på? Sitter du og sammenligner med Half-Life 2?

DOOM da det kom ut var et ganske så bra (og på den tiden voldelig) spill. Det var egentlig litt revolusjonerende, og det er vel det 3D-spillet som blir husket mest (sammen med D3D og Wolfenstein 3D).

5393551[/snapback]

 

tenk på grafikken som er på Doom, det er jo forferdelig dårlig.

doom 3/4 er jo mye værre. tenk på det.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
[iC,06/01-2006 : 16:27]Eh, hva baserer du dette på? Sitter du og sammenligner med Half-Life 2?

DOOM da det kom ut var et ganske så bra (og på den tiden voldelig) spill. Det var egentlig litt revolusjonerende, og det er vel det 3D-spillet som blir husket mest (sammen med D3D og Wolfenstein 3D).

5393551[/snapback]

 

tenk på grafikken som er på Doom, det er jo forferdelig dårlig.

doom 3/4 er jo mye værre. tenk på det.

5437106[/snapback]

 

Tenk at dette spillet er over 10 år gammelt, selfølgelig vil du kunne le av det nå. Men om ti år vil du kunne le av Doom 3. ;)

Lenke til kommentar
pøh. det er jo første doom som kom ut det er snakk om her... så dårlig lagt at eg holder på å le. det er jo ikkje unntak til at det er pervo, men allikevel... :!:

5392875[/snapback]

 

Virker som om du sitter og sammenligner med HL-2 eller noe ja...

 

Spillbarhet mann, spillbarhet! Doom den gang er det HL-2 og Halo er nå. Eller GTA, om du tenker på vold og sånn :p

5396340[/snapback]

 

Fjomp. DOOM var på sin tid som HL5 ville vært i dag. DOOM var det første virkelig gode 3D-spillet (wolfenstein kom tidligere, men det var jo ikke akkurat hei og hopp). Det var mildt sagt revolusjonerende. HL2 er ikke revolusjonerende. Det er nydelig visuelt sett, men langt ifra noen revolusjon slik DOOM og Duke Nukem var.

Lenke til kommentar
selvsagt, Pantzman, men 100% 3D-spill om ikke før lenge etter. På en måte har de enda ikke kommet, da vegger kun er tynne "plater", og ikke tredimensjonelle murvegger som man gradvis kan bore seg gjennom, i dagens spill også.

6665883[/snapback]

Når kom Descent?

Edit2: 1995

 

 

EDIT: Etter det jeg husker var bilspillet stunts i full 3d

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...