Gå til innhold

INFO: Webhosting, oversikt..


Marvil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Noen som vet om det er mulig å ha 2 domainer på en account på mediatemple? Jeg har 2 domainer, og vil gjerne ha noen få mb plass til det ene domainet mitt, bare ha noen få sider.. litt unødvendig med en helt ny account synes nå jeg :)

Dessuten er det ikke mye trafikk..

 

Noen som vet? Finner ikke noe særlig på sidene deres.

Lenke til kommentar
Web-10.nu har i pakken til kr 9 pr måned nå 1 gb med lagringsplass!

 

Supporten svarer på 1 virkedag og jeg har ikke hatt nevneverdige problemer hittil. Rask og stabil tjeneste.

6820864[/snapback]

 

Har sider på web10.nu og domeneshop, samt at jeg som systemutvikler har delansvar for noen webservere hos oss selv. Vil ikke blande jobb og privatliv, så derfor har jeg fortsatt websidene mine hos billigleverandører.

 

web10.nu er _veldig_ billige, men jeg skal bort når jeg finner et annet billig alternativ. Filopplasting er så treg at det faktisk ikke er mulig å teste kode uten å få varige psykiske mén og det samme kan jeg si om databasetilkoblingen. Web10.nu er IKKE en rask tjeneste - faktisk kan jeg vanskelig se hvordan den kunne vært tregere å utvikle på.

 

Positivt er at man kan få faktura, greit å forholde seg til en "norsk" leverandør sånn sett.

 

Nå kikker jeg etter andre leverandører opp til 300 kr/året. Har så liten trafikk at jeg ikke ønsker å kaste bort stort mer penger på noe jeg kunne levert bedre selv via jobben.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Garreth: Er ute etter akkurat det samme som deg, men har enno ikkje funne nokon. Eg tenker eg held meg til Dreamhost på mine personlege prosjekt, men når eg utvikler Djangoapplikasjoner til kunder, er det eit pluss at serveren faktisk står her til lands.

 

 

SirCon har støtte for mod_python, men dei vil dessverre ikkje tillate SSH-tilgang, "av sikkerhetsmessige grunner". Duh..

Lenke til kommentar

Jeg har nå bestilt hostingplass på en ny leverandør; bethehost.com.

 

Brukte masse review-sites og grov opp negative omtaler, helt til jeg fant en som jeg ikke kunne finne noe negativ omtale om. Årsaken er nok rett og slett at leverandøren er knøtt liten og kun har en håndfull (positive) omtaler.

 

Dette ER en billigleverandør og må vurderes som sådan. Forskjellen er at det er en billigleverandør med få kunder å forholde seg til. Jeg fikk ordrenummer 350 eller noe sånt. Under $15 for halvåret for den billigste planen "aluminium" om man finner en 40% rabattkupong, og "unlimited" på alt unntatt plass (600MB) og båndbredde (15GB).

 

Detaljer: http://www.bethehost.com/index.php?page=hosting

 

Kontrollpanelet - cPanel - har nesten for mye stash.

 

Skal komme tilbake med informasjon om hvor fornøyd jeg er når jeg har fått et inntrykk av hastighet mm. Så langt virker det som om filopplasting (testing av kode) går betydelig raskere enn hos web10.nu - samme inntrykket fikk jeg da jeg testa one.com for noen dager siden, så det sier nok mest om web10.nu.

 

.tommyb

Lenke til kommentar

Akkurat nå har eg webhotell hos TJC.no, men er ikke fornøyd med tjenesten. Mottar veldig mye spam på e-posten, har vert i kontakt med TJC, uten att dei fant ut hva problemet var. Har nå vurdert å skifte til web10.nu. Men det er en ting eg lurer på. Eg vil gjene ha funksjonene PHP og Frontpage ext. Men så er det slik att ene webhotellet har bare PHP og de andre har bare Fronptage ext. Kan eg få begge deler om eg kotakter dem, eller har eg kanskje ikke behov for begge? (er ingen profesjonell webdesigner :) )

Lenke til kommentar
Akkurat nå har eg webhotell hos TJC.no, men er ikke fornøyd med tjenesten. Mottar veldig mye spam på e-posten, har vert i kontakt med TJC, uten att dei fant ut hva problemet var. Har nå vurdert å skifte til web10.nu. Men det er en ting eg lurer på. Eg vil gjene ha funksjonene PHP og Frontpage ext. Men så er det slik att ene webhotellet har bare PHP og de andre har bare Fronptage ext. Kan eg få begge deler om eg kotakter dem, eller har eg kanskje ikke behov for begge? (er ingen profesjonell webdesigner :) )

7360800[/snapback]

 

Det er vanlig med asp på windowsservere og php på linuxservere. Men det skal være mulig også omvendt. Imidlertid er det nok sånn at web10.nu (og andre med shared hosting) har ganske mange kunder på hver maskin, og neppe er veldig fleksibel med tanke på spesialtilpasninger. Om de ikke har dette allerede, er det nok ikke fordi ingen har spurt dem om det.

 

Du får nok velge hva du trenger mest... PHP er et programmeringsspråk og frontpage er et program for å lage dårlig programmerte nettsider.

 

Kan uansett ikke anbefale web10.nu dersom du skal jobbe aktivt mot serveren.

 

.tommyb

Lenke til kommentar

Noen som vet hvilken memory-limit servetheworld.net opererer med når det gjelder PHP? Url til phpinfo() hadde vært fint.

 

Edit:

Wow! mt har jo fantastiske specs. Noen som har negative erfaringer med dem?

 

Edit2:

Ble til at jeg kjøpte fra mediatemple.

Endret av phatscum
Lenke til kommentar

Kom på at jeg kanskje skulle skrive / advare mot dette her også, skrev det nettopp i webkafeen også:

 

Herregud, jeg ringte nettopp en webhost (www.multinet.no) å fortalde de at jeg skulle lage en ny side til en organisasjon som har domenet sitt med dem.

 

Jeg fortalde adressa til siden og oppga navnet til lederen for organisasjonen, så sa jeg at jeg trengte brukernav, passord og ftp siten.

 

Ok sier fyren i telefonen, så resetter han det eksisterende passordet på serveren og gir meg et nytt. Som nå bare jeg vet om.

 

Hvilken sikkerhet er dette da? Hvem som helst kunne jo gjort dette

og ikke nok med det, når jeg logger på ftp siten så får jeg se alle databasene og websidene som er registrert der (mapper) men min bruker har ikke tilgang til å gå innpå.

 

Dette var en latterlig uproff webhost

Lenke til kommentar
(mt) Media Temple is proud to announce its latest version (GMR v.1.1) of the new (gs) Grid-Server hosting system. Combining several months of beta test usage along with the feedback and experiences of thousands of production users, our new release includes numerous user-requested features, fixes to over one hundred bug reports, and the inclusion of newly added levels of redundancy and stability. (GMR v.1.1) will begin being released on production Clusters inside the GRID Thursday 12/7/2006. A scheduled maintenance notice will follow including the details and time of the version release.

 

Highlights of (GMR v.1.1)

——————————————————————

 

Sever count (400+). After the release of (GMR v.1.1), the most active cluster (Cluster1) will have a server count of over 400. This includes physical OS nodes and container OS nodes which increases thin-provisioning safety ratios and performance capacity.

MySQL improvements. Includes new balancing technology (Tahiti v.0.5) developed by (mt) Media Temple which improves MySQL performance and stability. New auto-relocation features distribute MySQL performance into a newly developed MySQL farm-model inside the Grid. Ongoing development of the Tahiti framework will permit systems engineers to continue improving MySQL in-between GMR releases.

Storage improvements. Includes a new storage architecture which provides more redundancy options in the event of hardware related issues occurring within a segment. Will include a new firmware release into current storage segment hardware which alleviates downtime causing memory leaks.

Urchin improvements. Overhaul of the Urchin log processing system. Results in the correction of missing information in Urchin reports and significantly improves log crunching times. Provides future possibility of increasing frequency of report generation.

Email improvements. Optimized email sub-systems improve overall mail experience by decreasing mail delivery time. Also corrects several bug reports; including SMTP related issues.

Faster WebControl panel. Optimizations made to AC result in a 40% speed improvement in WebControl panel load times.

SSL improvements. Faster SSL connection setup, and resolves the periodic ‘503 error’.

Improved web segment load times. Numerous tuning and configuration changes enhance the speed in which web requests are processed and delivered.

RoR Container improvements. Better support of Rmagick, new binary gems in response to customer requests, and several bug fixes.

GPU report control page. New report within the WebControl panel will include details on current and historical GPU usage.

Improved one-click install features.

Migration Manager improvements. More edge cases detected, customer experience more consistent, monitoring and stability increased. Results in dramatically less migration related issues.

New health and wellness monitors. In (GMR v.1.1) administration staff have several new Grid health checks and monitoring sub-systems which increase overall visibility into the system.

Items to look for in for future releases

——————————————————————

 

Tahiti (v.0.6). Next version of MySQL system which includes even more reliability features and the option for MySQL containers.

New Containers. Python containers with support for DJango and Trac. FlashMedia Server, ColdFusion, MySQL containers all in development.

Enhanced sub-user control. Increases the granularity of permissions relating to sub-users. Will provide server administrator greater visibility into files and directory structures.

MailProtect improvements. New anti-spam algorithms and techniques will improve the functionality and spam stopping capabilities of MailProtect.

We hope you that enjoy the improvements of (GMR v.1.1). (mt) Media Temple is excited now more than ever to continue delivering you new technologies like the (gs) Grid-Server. As with any new system we’ve released, real-world usage and customer feedback prove to be the most important and useful aspects of making our hosting systems as reliable as possible.

 

Also, we would like to especially thank our early adopters and first users of the (gs) Grid-Server. Your direct feedback and experiences have been incredibly helpful and our systems are now more powerful and running better with your help. Thank you again.

Ser ut til at de legger til Django, osv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Et forsøk på å få tilbake domenet mitt ifra Hostean: (4. forsøk)

Hei.

 

Er nå circa et halv år siden jeg sendte flere mailen, i håp om at dere kunen fjerne sperren på domenet mitt; http://nordoelum.net, slik at jeg kan overføre til min nåværende domenehost.

 

Jeg skjønner hvorfor det skal være så vanskelig å svare på mine mailer. Da dette er min fjerde mail vedrøvende denne sak.

Håper inderlig at dette snart kan løse seg. Da jeg ser ingen nytte i å ha et domene hos dere, da jeg ikke kan styre det selv.

 

 

Birger Nordølum

http://nordoelum.com

[email protected]

Lenke til kommentar

Hm, det er faktisk liv i denne tråden enda.. :)

 

Jeg har dessverre ikke tid til å oppdatere denne tråden, så om noen ser lysten på å lage en oppdatert førstepost (noe ala den som ligger der nå, bare med oppdatert info), så er det fritt frem, så skal jeg få lagt den inn som førstepost med kreditering til den som tar seg bryderiet med det. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Siden det helt sikkert er noen her som vet det, og jeg ikke vil starte en ny tråd, spør jeg her: jeg har kjøpt domene fra one.com. Jeg er helt fersk på databaser, men tenkte jeg skulle prøve meg litt på MySQL. På phpmyadmin er det ikke mulig å opprette en ny database, bare tabeller i den ene som er der fra før.

 

Stemmer det at jeg må opprette en tabell for hvert prosjekt jeg skal ha? Hvis jeg skal lage en blog, så lager jeg en tabell som heter "blog", og jobber med den som om den var en frittstående (i mangel på bedre ord) database? Jeg begynte å kikke på guider til dette i går, så jeg er ikke helt stø på alle begrepene, og det er sikkert der noe av forvirringen kommer fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...