Gå til innhold

INFO: Webhosting, oversikt..


Marvil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-> FastName

 

"Pr. 16. juni drifter FastName 17735 domenenavn for over 9000 kunder i Norge."

 

"Vårt mål er å skaffe, beholde og videreutvikle samarbeidsrelasjoner med kunder i næringslivet og i privatmarkedet ved hjelp av enestående personlig kundeservice, enkle og funksjonelle brukertjenester, raske domeneregistreringsrutiner og konkurransedyktige priser. Når du velger å registrere ditt domene med FastName, er du garantert en sikker fremtid på internett."

 

ASP/Access/ASP.NET/PHP/Perl/CGI/SSI/SSL/Telnet/SSH/FTP/MSSQL/MYSQL/PHPMyAdmin.

 

Gratis virusvask, gratis spamsjekk, gratis webmail.

 

De får også snart støtte for ASP.NET 2.0

Endret av hessel
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

STW har ikke telefonsupport, noe som er et lite minus.

 

Ellers er STW helt greit. Har aldri hatt noen problemer med de. Utsettelse på faktura opp til 2 mnd ekstra :p

 

Og forresten,

 

Har nå fått kontakt med MOREN til Knut Michael Haugland...

 

Han er en skolegutt som driver dette selskapet... Han er på skolen nå, men skal være hjemme ca. kl. 15.00

 

Nå måtte jeg og le :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Loomy: Høres  bra ut! Har du en webadresse til dem? Hvordan er servicen hos dem, bare gode erfaringer?

http://www.tjc.no

Bare gode erfaringer hittil. Servicen virker god og support virker rimelig kompetent (ikke at jeg har hatt så mye å gjøre med dem da..).

 

Hvis du bestiller kan du gjerne putte epleweb.com i anbefalt-av-feltet :love:

Jeg må dessverre si at du får det du betaler for her. Supporten virker latterlig, da jeg etter x-antall mail har sagt i fra at det ikke er mulig å fjerne ftp-kontoer pga en feil på Cpanel, fungerer det fortsatt ikke. Jeg kom ikke inn i det nye kundesystemet dems før på starten av sommeren, som vil si at jeg ikke kunne gå inn å forandre på personopplysningene mine før det. (eller forandre abb osv.)

 

Serverne dems er treige, og max nedlastingshastitighet fra serverne deres er temmelig dårlig. Husker ikke helt hva den var, men jeg satt på skolen som har 155mbit (minst) og lastet ned en fil fra siden jeg hadde der, og fikk max 175kb/s. Har ikke testet det i det siste.

 

Det eneste som jeg kan skryte av, er at jeg har en billig-pakke med 999 subdomener, 6gb trafikk og 600Mb lagring. 999 databaser med 999 tabeller osv. Men det er forsåvidt litt i meste laget :p Men muligheten er hvertfall der.

 

Jeg vet ikke, men jeg tror jeg kommer til å velge en annen host neste gang.

Lenke til kommentar

Russeside

- Domene (.net/.org/.com)

- Hovedside med WordPress og noe grafikk osv, ikke den helt store datamengden (jeg trenger derfor MySQL og PHP som et minstekrav)

- Bildegalleri (f.eks. Coppermine) - her kan det bli snakk om store mengder data etter hvert

- Eventuelt et lite forum

- Grense på antall mailadresser, sub-domener, databaser og slike ting: Bør ikke eksistere/bør være en høy øvre grense

 

Da trenger jeg altså

- En rask, stabil server (selvfølgelig)

- Godt med båndbredde, om galleriet da blir en suksess. Jeg ser for meg at 5GB holder? Denne må også stå i forhold til punktet under.

- Lagringsplass: Jeg tviler på at bildene i det hele tatt kommer til å utgjøre 1GB (1000 bilder á 100kB, hvem vet?), men det er tryggest å være på den sikre siden, og slippe uforutsette utgifter

- Forumet, som kanskje kommer til å bli brukt nå og da, bruker også litt båndbredde, og noe lagringsplass.

 

Penger til rådighet

For ca. et års abonnement har jeg/vi 1000-1500,- til dette.

 

 

Spørsmålet blir derfor: Hva er det beste jeg får for en slik pris, mtp. kriterier og bruksområder?

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar
Noen som har noen erfaringer med cliche.com? Er jo veldig billig...men usikker på hvor mye plass osv jeg trenger :hmm:

Det lurer jeg også på.. Noen erfaringer med Cliche?

Jeg har dårlig erfaring med cliche. Se min post i denne tråden:

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...47058&st=20&hl=

Er dette løgn.? Ettersom ingen flere har komentert cliche.?

 

Med 10-tusenvis av tilfredse kunder og en markedsandel opp imot 25% av alle nyopprettete webhoteller, har Cliche Webhotell som mål å dra fordel av stordriften og vise vei til en billigere fremtid for hjemmeside eierene. Stabile webhoteller med god plass og support, behøver ikke nødvendigvis å være dyre.

 

Å videre står...

 

Alle våre servere er lokaliseret i danmarks største webhotellsenter med døgnovervåkning av 5 teknikere som alle er bosatt innen en 10 minutts radius, for optimal oppetid. Serverrommet er tilkoblet til TIX'en med en lynhurtig burstable full-service full-duplex fiberoptisk linje. Våre servere er spesialbygd 1U rackmonterte. Målet er 99,95% oppetid for våre FreeBSD-servere og 99,90% oppetid for våre Windows 2000-servere.
"Målet er" - altså det er ikke slik nå...?

 

Synes bare at Cliche er så veldig billig...

Hvis jeg først skal bytte så bytter jeg til noe som er mye billigere en domeneshop.

(som jeg er fornøyd med, men prisen er stiv i forhold til plassen....)

Lenke til kommentar
Webcode.no: Alt fungerte bra en stund. Svært rask til å svare på e-post. Men så plutselig forsvant fyren plutselig, og sluttet å svare på e-post. Jeg byttet webhost og har siden ikke hørt noe fra han. Betalte aldri noe for webhotellet heller. Mystisk...

Nøkkelen ligger vel i at du aldri betalte??

Fikk aldri noen seriøse svar på våre hendvendelser heller....

Lenke til kommentar
Webcode.no: Alt fungerte bra en stund. Svært rask til å svare på e-post. Men så plutselig forsvant fyren plutselig, og sluttet å svare på e-post. Jeg byttet webhost og har siden ikke hørt noe fra han. Betalte aldri noe for webhotellet heller. Mystisk...

Nøkkelen ligger vel i at du aldri betalte??

Fikk aldri noen seriøse svar på våre hendvendelser heller....

Nå skjønner jeg ingenting... Jeg har aldri mottat noen faktura eller purring eller noenting fra deg. Jeg er til og med ganske sikker på at jeg purret på deg om når jeg skulle få noe info om betaling.

 

Adressen jeg forsøkte å nå deg på var samme adresse som du hadde brukte hele tiden.

 

Du fikk aldri noen seriøse svar sier du? Med andre ord du har fått svar på henvendelsene? I så fall hadde det vært svært interessant å se hva jeg hadde svart. På e-poster jeg ikke har mottatt...

 

Og nøkkelen til hva ligger i at jeg aldri betalte? At jeg ikke fikk svar? Normalt ville jo dette ført til at webhotellet ble stengt - noe som ikke var tilfelle. Å slutte å svare er en litt pussig straff.

 

Velvel... Dette er jo rimelig off-topic, men hadde uansett vært interessant i få vite hvorfor du bare forsvant. Kontakt meg gjerne på PM eller e-post.

 

Til slutt kan jeg legge til at EasyISP anbefales på det varmeste!

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hjelp.

 

Jeg har to domener hos MediaTemple, ett hos Domeneshop og ett hos Street4You (ikke spør) som jeg gjerne vil flytte over til en og samme ISP. Det er kun to domener jeg trenger hosting på, og det er det ene fra MediaTemple og det andre fra Street4You, sistnevnte er vel egentlig kun et maildomene. Har tittet litt rundt og vurderte ServeTheWorld men etter å ha lest hva Lurifaksen skrev er ikke dette et valg lenger.

 

Jeg ønsker meg derfor en ISP der jeg kan ha ett domene med noe serverplass og støtte for PHP og MySQL (gjerne også CFML, ASP og kanskje også JSP (tomcat?)), samt et maildomene med masse plass. Kan gjerne være en norsk ISP, men de må ha peiling på hva de driver med. Er ikke ute etter en dedikert server så prisene bør være "normale".

 

Jeg begynner å bli litt lei av å ha domenenavn og serverplass spredt rundt omkring, så jeg ønsker én ISP der jeg kan kjøpe domener, administrere domener og kjøpe hosting på ETT sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...