Gå til innhold

INFO: Webhosting, oversikt..


Marvil

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
250MB er mye mer enn du får hos 'de store' selskapene som domeneshop og active24, ikke at jeg vet hvor mye du skal bruke, men 250MB på web er -mye- med mindre du skal ha store filmer og spill der.

5396123[/snapback]

 

Om du bruker webhotellet til mer enn bare en enkel webside er ikke 250MB så mye. Jeg bruker mitt domene til diverse småstash samtidig (hoster diverse skolefiler, altså enkle opendocument-dokumenter, samt diverse kodesnutter og annet) og jeg bruker allerede rundt 400MB av mitt 1GB-hotell. :) Det skal ikke mange feriebilder av grei oppløsning før du når 250MB. ;)

Lenke til kommentar

Det er og blir en prioriteringssak igjen, har du 250 bilder i relativt stor oppløsning så tar det jo selvsagt mye plass. Personlig bruker jeg bare webhotell til testkoding og blogg, og det er egentlig vanvittig mye testkode, og jeg er oppe i kanskje 30MB + database. Så for min del er det mye plass, for din del så er det liten, kommer jo ann på hva man skal ha der. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Skal kjøpe et .no domene og webhotell med server i Norge. Tror jeg kjøper domene hos Domeneshop, men lurer på hvilket webhotell jeg skal velge. Står vel mellom Web10 og Hostean tenker jeg. Begge er billige og har servere i Norge slik jeg forstår det. Siden er for et lite firma, så serverne må være i Norge.

 

Web10 har større lagringsplass, som er positivt "just in case" (men utydelige betingelser). Hostean tilbyr et lass med tjenester, inkl osCommerce, som kan bli aktuelt i småskala. Generelt veldig dårlig info på de norske tilbyderne synst jeg. Noen som vet om Web10 tilbyr fx osCommerce eller lignende?

 

Hvem er best av Web10 og Hostean? Noen andre som er billige og bra med servere i Norge?

Lenke til kommentar

Hostean har ikke servere i Norge. Har og hørt mye dårlig om dem. Web10 har jeg ingen erfaring med, og siden deres funker ikke med Safari så jeg kan ikke komentere tilbudet.

 

Er det noen grunn til at du absolutt må ha servere i Norge? Det er ikke så stor forskjell på hastigheten, og man får gjerne en bedre pakke i utlandet.

 

edit: Regner med at det er web10.nu du snakker om, jeg prøvde .no. De har servere i Danmark, men man vil nok ikke merke forskjell i praksis. Sikkert greie de, litt dumt at de ikke gir deg en grense for overførsel, så har du noe å holde deg innenfor.

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

Nei, de har og servere i Danmark. Har selv brukt dem, men kan ikke si jeg var videre fornøyd. Postet en anmeldelse på dem, så du kan søke etter b-one for å lese den.

 

Har selv siden min på en server på øst-kysten av USA, og er veldig godt fornøyd med den. Lang responstid skyldes for det meste overbelastning av serveren, ikke selve pingen, selv om det alltid er en fordel med lavest mulig. For en firmaside vil jeg nok tro at oppetid og rask support når det er nødvendig er viktigere enn om serveren står i Norge eller USA. God og rask support får du ihvertfall ikke hos B-One, og jeg tviler også på disse andre hostene du har vurdert.

Endret av eisa01
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg har hatt webhotell hos Pro ISP en stund nå og må si jeg er mektig imponert. Har vært hos en rekke andre hoster før, noen greie andre elendige. Pro ISP skiller seg ut med rask support og bra server oppsett. Riktig hadde noen av de andre hostene også relativt rask support, men disse tok bedre betalt.

 

Det er først og fremst serveroppsettet jeg er fornøyd med. De kjører Apache med suEXEC og PHP i CGI modus. Med dette oppsettet er det bla. mulig å endre i php.ini :D Absolutt å anbefale!

 

BTW: Jeg har hørt rykter om at Get One skulle selge/har solgt kundemassen. Noen som har hørt noe om dette?

Endret av eivind_82
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som vet hvilken mySQL versjon servetheworld kjører?

 

Er servetheworld det beste/billigste alternativet for meg når jeg trenger en stabil webhost med 1 Gb lagring og mysql?

Har lest litt at mysql serveren dems er litt treg..?

 

Og hva med webcode.no? Noen som har erfaringer med de og mysql?

Endret av russlebiff
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Ser det er annet spørsmål om dette uten svar så spør igjen.

 

Skal registrere .no og har allerede .info hos b-one men får ikke installert et bildegalleri her pga safemode problemer.

 

Noen som vet hvilke leverandører som ikke kjører safemode ?

Og som kan anbefales.

Endret av Andyve
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...