Gå til innhold

INFO: Webhosting, oversikt..


Marvil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Ser det er annet spørsmål om dette uten svar så spør igjen.

 

Skal registrere .no og har allerede .info hos b-one men får ikke installert et bildegalleri her pga safemode problemer.

 

Noen som vet hvilke leverandører som ikke kjører safemode ?

Og som kan anbefales.

6556012[/snapback]

 

du kan prøve www.proisp.no

dem har ikke safemode på, tror du finner det på websidene deres også. dem satte også nettopp ned prisen på .no domenet så det passer nok bra for deg.

I tillegg så kan jeg anbefale proisp på det sterkeste :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Brukte DR2.net før, men etter at det er blitt solgt videre flere ganger, har jeg nå en crap webhost (WebHostPlus - med rundt 100% downtime, ikke svar på tickets, ikke svar på mailer..).

Leter nå etter en ny webhost, og er litt desperet etter å få opp mailen min igjen :) (Har forsåvidt redirectet den nå).

 

Trenger ca 500 mb plass, PHP/MySQL og gjerne Cpanel.. Ser litt på servetheworld.com, og 80 kr/måned er forsåvidt greit nok.. Men, hadde gjerne sett en til rundt 50 kr/måned.

 

Er litt lei av ustabile servere, så hadde vært fint med en stabil webhost.

 

Bør jeg gå for servetheworld? Eller noen andre?

Lenke til kommentar

Hoster selv bare en blog og et forum. Men selve hoveddomenet mitt ligger hos Hostean. Og siden de aldri svarer på mail, får jeg aldri fjerne transfer sperren. Men har med tiden lyst til å bruke @nordoelum.net som epos adresse. Det vil jeg tro (mt) klarer fint.

 

Utgifter kan du vel tjene inn igjen på blant annet Text-Link-Ads. Eller some assosiate med Amazon. Skulle klare det etter en hvis tid. Sørg for å lage en attraktiv blog da vettu :p

 

Birger :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Skal kjøpe et .no domene og webhotell med server i Norge. Tror jeg kjøper domene hos Domeneshop, men lurer på hvilket webhotell jeg skal velge. Står vel mellom Web10 og Hostean tenker jeg. Begge er billige og har servere i Norge slik jeg forstår det. Siden er for et lite firma, så serverne må være i Norge.

 

Web10 har større lagringsplass, som er positivt "just in case" (men utydelige betingelser). Hostean tilbyr et lass med tjenester, inkl osCommerce, som kan bli aktuelt i småskala. Generelt veldig dårlig info på de norske tilbyderne synst jeg. Noen som vet om Web10 tilbyr fx osCommerce eller lignende?

5782792[/snapback]

Styr langt unna Hostean, de har den desidert værste supporten jeg har vært borti (du kan søke etter mine poster for å se ytterligere beskrivelser av hvorfor).

 

Jeg stod mellom Web10 og Domeneshop da jeg hadde tenkt å velge nytt webhotell. Endte til slutt opp med å velge Domeneshop på grunn av at de har et rykte for god support, det har jeg ikke angret på. Ja, Domeneshop er en del dyrere, men du får også det du betaler for. Supporten på mail har jeg ingenting å klage på, de svarer innen minutter, timer, eller uansett samme dagen du har kontaktet dem. Du kan også kontakte dem via telefon hvis det er ønskelig, som alltid er et pluss.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om en norsk host som støtter python? Har brukt dreamhost til django bruk, men syns det går ganske sakte iforhold til norske servere. MediaTemple ser bra ut, men de støtter ikke django foreløpig. Den enste norske hosten jeg finner med python er Hostean. Noen som vet om de har mod_python eller om de kjører python gjennom FastCGI ? Og om serverene til Hostean står i Norge? (Har sendt dem mail, men de var ikke akkuratt raske med å svare)

Lenke til kommentar
Sier bare at, Hostean holder du deg langt unna. Det må være den mest useriøse webhost leverandøren i norge. Serverne deres står i USA. Så om du velger (mt) Media Temple, e.l. Vil du ikke merke noe forskjell.

7191532[/snapback]

Jaokei. Uansett om de er useriøse eller ikke er de uaktuell når de har servere i USA, da kan jeg likegodt holde meg til dreamhost. Men det må da finnes en norsk host, med servere i norge, som støtter python/djano! Håper noen vet om en.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...