Gå til innhold

INFO: Webhosting, oversikt..


Marvil

Anbefalte innlegg

Siden det helt sikkert er noen her som vet det, og jeg ikke vil starte en ny tråd, spør jeg her: jeg har kjøpt domene fra one.com. Jeg er helt fersk på databaser, men tenkte jeg skulle prøve meg litt på MySQL. På phpmyadmin er det ikke mulig å opprette en ny database, bare tabeller i den ene som er der fra før.

 

Stemmer det at jeg må opprette en tabell for hvert prosjekt jeg skal ha? Hvis jeg skal lage en blog, så lager jeg en tabell som heter "blog", og jobber med den som om den var en frittstående (i mangel på bedre ord) database? Jeg begynte å kikke på guider til dette i går, så jeg er ikke helt stø på alle begrepene, og det er sikkert der noe av forvirringen kommer fra.

7693421[/snapback]

 

Forslaget fra one.com er å prefix alle tabellnavn som vanligvis kunne tilhøre en seperat database.

 

For eksempel

- blog_brukere

- blog_tekst

- blog_bilder

- blog_xxx

etc...

 

og dersom du har et forum applikasjon så blir det

- forum_brukere

- forum_tekst

- forum_xxx

etc...

 

Ganske vanlig å gjøre i en databaseverden .. egentlig ...

 

lykke til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min One.com erfaring. Jeg har to domener registrert på dem, en side for guildet på World of Warcraft og en liten blogg. Jeg har ofte erfart at webhotellet ble ganske tregt og at MySQL databasen går ned. Men stort sett er de ganske stabile. Jeg ville ikke valgt de igjen siden du ikke kan ha større filer (større en 1mb) i gjennomsnittet. Så jeg lever nå med en frykt at de skal stenge bloggen min ettersom jeg nå og da har filer som er større enn 1mb. Når det kommer til supporten har jeg ganske dårlig erfaring. Jeg begynner å bli ganske irritert på den (unnskyld, tror det er hårfargen) blondinen som heter Sofie eller noe sånt. Makroer i hytt og pine på den supporten. Men epost supporten er sånn noenlunde grei. Jeg føler ikke at de var så veldig seriøse. Det blir nok ganske vanskelig å velge de om igjen neste år. De er hyggelige når ting fungerer, men er ikke så mye å ha noe med hvis du plages. De har god lagringsplass, ja, men hvis gjennomsnittslastingen (totalt) går over 1mb stenger de kontoen din. Det bekymrer meg. Jeg har også hørt noe fra en av dem at de begrenser at dine php filer på noe vis kan laste opp filer med FTP (ja jeg vet det høres rart ut at det skal fungere).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Har nettopp prøvd meg på servetheworld.no igjen, og dette er siste gang jeg så absolutt gidder å handle med dem.

 

Mine eldre erfaringer:

- Ok kundeservice, men liten langring og liten overføring, men grei pris

- Arrogante kundebehandlere som skal belære deg ting de så absolutt ikke har peiling på.

 

Mine nye erfaringer.

Bestilte et nytt webhotell på søndag, og fikk forespeilt det tar 45 minutter å sette opp webhotellet (var i dette tilfellet bare å oppgradere det gamle). Mandag fikk jeg null respons, kontaktet kundeservice og fikk bare en stygg tone tilbake. Null svar på når jeg kunne forvente meg at det skjedde noe.

 

På tirsdag ettermiddag ble webhotellet oppgradert, men ikke etter mine forskrifter, og de måtte vente med å endre DNS (nei, de tillater ikke kundene å endre sin egen DNS). Jeg svarte med en gang de måtte endre DNS, samt kontaktet dem på live support at de måtte endre DNS med en gang. Her fikk jeg en sur mine igjen at de ikke kunne endre DNS.

 

Ble da litt småsur, men sa ikke noe. Idag, tre virkedager har enda ikke DNS-saken blitt tatt tak i, noe jeg ser på som elendig da dette er noe jeg faktisk kunne ha gjort på 10 sekunder selv hvis jeg hadde hatt tilgang til mine egne domener.

 

Kontaktet dem igjen på live support, og nå var virkelig kundebehandleren sur. Fikk beskjed om nei, han kunne ikke sjekke statusen, og det var min feil alt gikk så tregt. Jeg måtte slutte å mase på dem med alt maset mitt.

 

Sa da han kunne glemme hele greia (noe jeg ser på som greit da jeg forventer ting skjer litt kjappere enn dette).

 

Fikk da enda en arrogant guesture av kundebehandleren. Han klaska inn oppsigelsesskjemaet og logga seg ut uten jeg fikk sagt noe.

 

ALDRI mer servetheworld.no :no:

Lenke til kommentar

Hei Allyse!

 

For en måneds tid siden kjøpte jeg også domene/webhotell fra ServeTheWorld.net. De klarte heller ikke og holde fristen på 45 minutter, men brukte rundt 1,5 time. Greit nok, det er ikke all evighet, men skjønner ikke poenget med å love 45 minutt hvis de ikke kan holde det?

 

Når webhotellet var oppe og kjørte på Windows-server, var det noen komplikasjoner med at de måtte manuelt konfiguere alle mappene som skulle innholde .aspx-filer for at de skulle fungere (fersk på .NET, så litt "enkelt" forklart). Uansett, så tok jeg kontakt med live support og fikk dem til å gjøre dette på en mappe på serveren. Dette gikk smertefritt. Så, senere, når jeg hadde laget enda en mappe, måtte jeg ta kontakt med live support igjen så de kunne få fikset dette også. I samme slengen spurte jeg om jeg måtte gjøre dette hver eneste gang jeg skulle opprette en ny mappe til ASP.NET-bruk og om det ikke var mulig å endre på selv. Fikk da en kvass kommentar tilbake noe lignende "Herregud, skal du ha flere hundre eller?!". Da bare lukka jeg hele vinduet.

 

Det virker som de ikke er helt på topp når de gjelder kundeservice, og vurderer enda å bruke den 90 dagers angreretten, spesielt nå som det viser seg at jeg ikke er eneste.

Lenke til kommentar
Nå har jeg fått en skriftlig beklagelse fra stw, så jeg lar det gå for denne gang, men jeg anbefaler å uttrykke til stw når kundebehanderne er frekke. Vi som kunder bør kunne forlange ting uten å få det slengt tilbake.

8047283[/snapback]

Absolutt. Går service og samferdsel selv, og vet hvordan service skal vær - og den skal absolutt ikke slik. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kan dere hjelpe meg å velge host?

 

- Ikke veldig mye lagringsplass.

- Billigst mulig

- Helst bra oppetid

- Minst ett gratis domene med på kjøpet av webhotellet

Noe mer dere trenger å vite for å hjelpe meg?

 

 

Jeg klarer ikke velge hvem jeg skal velge! Har sett på one.com, servetheworld.no, web10.nu, domeneshop og en del andre som jeg ikke husker..

Endret av Andy-Pandy
Lenke til kommentar

web10.nu samt cliche.no er billig. Jeg har ikke prøvd web10.nu. Nå bruker jeg cliche og er igrunn fornøyd. Bra oppetid, selv om jeg har hatt problemer med å laste opp større filer på serveren (kan være programvare her som forårsaker problemet, da.

 

Jeg vil råde deg sterkt til å ikke velge Hostean. De har jeg prøvd, og de var elendige, særlig på sørvis. Når jeg skulle avbestille tok det fem mail og en måned eller noe slikt før avbestillingen var i boks. Cliche svarer på mailene mine rimelig fort :)

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
Kan dere hjelpe meg å velge host?

 

- Ikke veldig mye lagringsplass.

- Billigst mulig

- Helst bra oppetid

- Minst ett gratis domene med på kjøpet av webhotellet

Noe mer dere trenger å vite for å hjelpe meg?

 

 

Jeg klarer ikke velge hvem jeg skal velge! Har sett på one.com, servetheworld.no, web10.nu, domeneshop og en del andre som jeg ikke husker..

8196770[/snapback]

Så lenge du ikke har bruk for ASP.NET, ville jeg godt for One.com. Har veldig gode erfaringer med dem - alt er kjapt, enkelt og billig til det helt vanlig. Les litt lenger oppe på siden for erfaringer om STW.

Lenke til kommentar

Takk!

Det er de jeg har sett mest på óg...men jeg har hørt at hvis du ikke skal ha webhotellet mer, så kan det ta veldig lang tid der og at man fortsatt må betale? Hørte her om dagen om en som hadde brukt kanskje 1 måned før de hadde tatt ned webhotellet og fortsatt måtte han betale...det er ikke bra.

Men jaja..skal se på det litt mer, og undersøke hva som blir billigst osv nå ;)

Lenke til kommentar
Uendelig båndbredde, bruker en fil for mye båndbredde stenger de siden kontoen din slik at du kan slette den via FTP. Du kan ikke bruke alle filtyper på siden din, du får rett og slett ikke bruke webhotellet til alt slik reklamen sier.

8239186[/snapback]

Har aldri hatt noe problem med det. Hvilke filtyper fungerer ikke?

Lenke til kommentar
Uendelig båndbredde, bruker en fil for mye båndbredde stenger de siden kontoen din slik at du kan slette den via FTP. Du kan ikke bruke alle filtyper på siden din, du får rett og slett ikke bruke webhotellet til alt slik reklamen sier.

8239186[/snapback]

Har aldri hatt noe problem med det. Hvilke filtyper fungerer ikke?

8239206[/snapback]

Hadde en lite hyggelig samtale med de. De kan altså muligens stenge kontoen din om du overfører alle bloggpostene dine. For å si det kort tillater de ingen lyd/videofiler. Det er derfor jeg ikke liker One.com, du får ikke hva du betaler for. Du får det nesten begrenset til en vanlig html side, ikke noe større php skript som forum og slikt. Med de begrensingene til mediefiler er det nesten umulig å bruke opp plassen, og jeg tror ikke de ville likt det om jeg hadde 1gb med html filer som var høyt traffikert. Jeg ser på One.com som veldig useriøse, og det er bedre å velge noen som har mindre tall på pakkene, der får du i alle fall hva du betaler for.

 

Subscribers are not permitted to store large amounts of data on the server for free download or reading without prior

agreement with One.com. The purpose is not to function as an external hard drive for the storage of data in formats such

as zip, mp3, jpg, etc., but as a presentation/sales space for companies and private individuals.

 

Please wait for a site operator to respond.

You are now chatting with 'Liny'

Liny: Thank you for using One.com 24/7 Interactive Online Support. My name is Liny. How may I assist you?

you: Do you have ANY obstructs about file endings?

you: Hello?

Liny: Can you explain this further ?

Liny: What kind of file endings are you referring to ?

you: Well. All file endings, I'd like to know which ones you don't allow.

Liny: We do not allow media files on our servers

Liny: So that would include any .mp3, .avi or any such edia file extensions

Liny: We also do not allow zipped files on our servers

you: How come my friend managed to host a .rar file at you? Do you not allow just .zip or compressed files in general?

Liny: We do not allow compressed files ..

Liny: IF the domain is found to unzip files or uncompress files on the servers , it would be suspended while a routine check up is done

you: But there's not an automatic blocking system for it?

Liny: Yes it will be suspended once it is used on the server

you: So you would suspend my account when I upload a compressed SQL databse backup to my php scripts?

you: In php scripts I mean such as discussion boards or blogs.

Liny: As long it is just in the ftp and not used via the browser it is ok

you: The uploaders for phpBB/Wordpress are all integrated in browsers, as is phpmyadmin.

you: If I had a Wordpress blog at a free service, ordered an account at you and then uploaded all my posts via the backup script integrated in Wordpress, you'd suspend my account?

you: Or a phpBB forum, for that matter.

Liny: No

Liny: you neeed to install the application on the pc first

Liny: And then upload the files to your ftp space

you: I can't install Wordpress/phpBB on my own computer.

you: It needs and SQL database.

Liny: Yes you can do it .

Liny: We do support both on our servers

Liny: Just taht you cannot unzip files on the server

you: I know I can download the php files to my own computer, upload them to your FTP and install them using my web browser. But if I upload a backup it is usually compressed (zip), and when the backup is applied to the database it is unzipped. Thus I wonder whether that would suspsend my account.

Liny: As long it is unzipped on the servers , it may have a risk factor

Liny: Is there anything else I could assist you with?

you: About the media files, you mean only files containing videos or sound?

Liny: Both

you: Do you have any information about this before you start the webhosting package?

Liny: You may refer to our Terms Of business

Liny: https://www.one.com/static/terms/terms_en_US.pdf

Please wait while I transfer the chat to 'Adrian'.

You are now chatting with 'Adrian'

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...