Gå til innhold

INFO: Webhosting, oversikt..


Marvil

Anbefalte innlegg

Har lest mange, men ikke alle svarene på denne tråden, så det er mulig noe av dette er sagt før.

 

Web10 - for nybegynnere

Min erfaring med Web10 er at dette kan være et lurt valg for nybegynnere som ikke setter alt for store krav. De tilbyr veldig greie tjenester til en veldig billig penge, men ikke noe ekstra. Support er latterlig elendig da de ikke har noe telefonnummer å kontaktes på, og all kundesupport foregår via et tregt forum.

 

Subsys.no - for de som vil ha teh shit, samt billigere enn domeneshop

For noen kroner ekstra pr måned, men allikevel billigere enn hos domeneshop, får du landets beste support og service sammen med alt du måtte ha behov for i et webhotell. Har selv konto hos dem, og er så fornøyd at jeg anbefaler disse som hosting til alle. Kontrollpanelet ved Subsys (hvor man administrerer alle aspekter rundt webhotellet) er glimrende enkelt og pent -> Skjermbilder.

 

Vær oppmerksom på at det er noe som heter "Trafikk pr. måned" hos mange av webhotellene rundt om kring. Dette er totalt antall bytes som blir lastet ned av besøkende iløpet av en måned. Mange hostingleverandører skryter av å ha "fri" trafikk pr. måned, men dette kommer nesten alltid samtidig med noen betingelser. Den væreste (og vanligste) av disse betingelsene er at ett enkelt treff ikke kan generere mer enn 1MB trafikk - Ergo: umulig å ha en site med store bilder, programvare til nedlastning og lignende.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har planer om sette opp en enkel hjemmeside med forum på et eget domene.

Er det noen som kan anbefale meg en leverandør som ikke tar all verden med penger og samtidig gir meg gode muligheter?

Vet enkelte opererer med maks-trafikk per måned. Er dette et problem for folk når de ikke har mye video og sånn på siden?

 

er det andre ting jeg bør tenke på?

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Jeg vil bare anbefale www.servage.net

 

Vannvittig bra.

 

310 GB serverplass

3000 GB transfer i mnd.

"Aldri" nedetid

Alt av tilbehør

 

Ved å bruke koden :"CUST15853" ved bestilling får man også en hyggeligere pris, og 25 GB ekstra serverplass..

 

Løp og kjøp.. Har aldri vært mer fornøyd med et webhotell..

Kan ikkje si meg enig med den anbefalinga der. Har brukt dei i ca 1.5 år og i løpet av denne tida har dei hatt ein veldig ustabil mail tjeneste, dei har klart å sletta alle filene mine når dei skulle flytta meg til ein ny mailserver for å hjelpe på den ustabile mail tjenesten. Ingen unskyldning, ingen inrømmelse av feil, arrogante folk på support som vinner VM i å ikkje svare på det du faktisk spør om.

 

Dei har også ein del uærelige kunder som utnytter andre brukerkontoer om du setter skrive rettigheter for alle på ei mappe - og support bryr seg ikkje om det. Bare avfeier det med at det er din egen feil, nesten glad eg gjorde det forsøket..

 

Dei har bytta IP adresse på webserverene sine 4 ganger på den tida, og antar at kundene bruker deira DNS servere og gir ikkje beskjed i forkant av DNS oppdateringer. Så bruker du ekstern DNS server er du uten webhotell til du finner ut av det og ordner det selv.

 

Du får heller ikkje tilgang til webserver logfiler da dei bruker en cluster istedenfor en enkelt webserver til kundene.

 

.. men billige er dei!

Lenke til kommentar

Lars, det er bra!

Siste domene jeg bestilte, bestilte jeg hos dem

Var oppe ca 3 kvarter etter at jeg bestilte, og jeg bestilte ca halv 12 på kvelden om jeg ikke husker helt feil

 

Og så har jeg fått svar etter maks 1 dag på alle eposter, utenom den ene, siden de hadde klart å hoppe over den ved et uhell, men uhell skjer

 

Så subsys.no er en kjempebra host :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja. Man kan nok finne billigere løsninger enn dem, men de er likevel ikke dyre. Dessuten så er de ekstra pengene verd den servicen. Fordi det var et par ting jeg lurte på så ble jeg sittende å sende 4 eposter frem og tilbake den kvelden og alle svarene kom omtrent med en gang. Det er ikke alle som gir deg den samme personlige servicen som jeg opplevde hos subsys. Ofte er det bare korte standardiserte svar. Her følte jeg virkelig at faktisk anstrengte seg litt mer enn bare for å bli kvitt meg slik det føles hos enekelte andre...

Lenke til kommentar

Etter å ha lest gjennom tråden her falt også mitt valg til en ny og forhåpentlig vis seriøs aktør på subsys.no

 

Sitter igjen med et bra inntrykk, selv om det ikkje gikk på skinner. Men det viktigste er at man får hjelp når det blir problemer, og her gjør subsys en meget bra jobb. Får de ordna database og mail kontrollpanel så blir eg nok subsys kunde i lang tid!

 

Det tok litt lengre tid å få aktivert kontoen min enn det andre beskriver, dog var oppe innen 24 timer. Forsinkelse i mail gjorde at velkomstmailen brukte 18 timer ekstra (antageligvis ikkje subsys.no sin feil). Eg fikk tilgang før den tid ved å benytte "glemt passord" funksjonen...

 

webserver: Meget bra responstid, overføringshastighet er også bra, og stabil, men eg har begrenset linje til å teste med (4mbit).

 

Support: Super, svar innen 24 timer og du får utfyllende svar selv på tekniske problemer. Ikkje noe tull og svar på helt andre ting enn du spør om, som eg/enkelte har opplevd med andre aktører.

 

Epost: Suveren responstid på IMAP serveren i allefall, post.subsys.no fungerer som SMTP server også, selv om de skriver at du må bruke internettlevrandørs SMTP server. Dette er veldig greit om man er på tur og ikkje har tilgang til internettlevrandørens SMTP server. Så bra i bruk, men ikkje problemfritt oppsett i alle tilfeller.

 

Problemene mine rundt epost er relatert til at eg flyttet domene til subsys.no men har ekstern DNS server som forsatt peker mot min gamle levrandør mens eg forbereder flyttingen. Og i slike tilfeller oppstår det litt unødvendige problemer, men support avdelingen er hjelsomme og får ordnet opp ganske raskt når eg først skjønte hva som var problemet og gav beskjed.

 

Litt klønte å måtte kontakte support avdelingen for å sette opp flere databaser/databasebrukere, men det er vist ein oppdatering for kontrollpanelet som fikser dette.

 

edit: skrive leif +

Anslått tidsramme for oppdatering av kontrollpanel var 1-2 uker. Og da kom muligens http(s) søtte for subversion på plass også.

Endret av bjorn.e
Lenke til kommentar

Det er kanskje nevnt tidligere her, har ikke hatt ork til å lese alle innleggene her i dag...

 

Men, er det noen som har erfaring med Egoria som webhotell?

Foreningen jeg er med i har webhotell hos disse. De har kontrollpanel på engelsk, og jeg er ikke så veldig flink i engelsk egentlig, så kunne egentlig tenkt meg et på norsk..... Noen som vet om webhotell som har norsk kontrollpanel?

Endret av Memetro
Lenke til kommentar

Jeg har per dags dato registrert 5 domener i mitt navn hos namecheap.com, og jeg er bre 17 år. Ikke noe problem. Billig er det der også, $8.41 for .com. Blant norske selskaper har aldri sett årsavgift til under 75 kr for .com.

 

Hva angår selv hosting tjenesten så vil jeg igjen anbefale å unngå norske selskaper om man setter hvor mye man får for pengene over norsk kundesupport. Ta feks Hostgator, deres dyreste pakke til $13 med 1TB med plass, unlimited bandwith og domains. Deres dyreste pakkeløsning er billigere enn de fleste norske selskapers billig pakker. Og bedre enn norske selskapers beste pakker.

http://www.hostgator.com/shared.shtml

Se selv.

 

Kan også nevne at feks namecheap.com godtar betaling over paypal, hvilket gjør at personer under 18 år ikke trenger å benytte foreldrenes kreditt kort. Eventuelt om man ikke ønsker at foreldrene skal vite noe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...