Gå til innhold

INFO: Webhosting, oversikt..


Marvil

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke det. Det blir vanskelig å fylle opp 1gb når du ikke får lov til å ha lyd, eller videofiler. Ei får du lov til å ha din egen plass på Internett som du kan bruke som en "ekstern harddisk". Det er forskjell på hva du får, og hva du faktisk komomer til å bruke. Skal du ha større forumer som f.eks Diskusjon som kun har en database på et par gigabyte bruker du uanset ikke billighoster som One.com. Se på det som mange her ser på som Norges beste, og mest seriøse - Domeneshop.no. De har ikke like god plass, men du får i alle fall utnytte plassen. Jeg driver et forum med noen php skript for bla bildehosting, og jeg bruker omtrent 30-40 mb, og det er flere titall som benytter seg av siden.

8595630[/snapback]

 

Jeg har brukt One.com en stund, har ikke hatt noe problemer til nå, jeg har lagt inn flere selvlagde video klipp, samt masse andre filer, bruker den fint som eksern harddisk jeg ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Irriterte meg over at de sperrer for Opera der, tror ikke den live support greien kan gjøre noe i det hele tatt. :hmm:

 

Please wait for a site operator to respond.

You are now chatting with 'Andreas'

you: Hello

Andreas: Thank you for using One.com 24/7 Interactive Online Support. My name is Andreas. How may I assist you?

you: I don't mean to be rude, but why does the webmail not support the Opera web browser?

Andreas: you can use the simple webmail

Andreas: have you tried doing that ?

you: No

you: But it worked now, I just had to mask it was Internet Explorer for One.com

you: To be honest it is a shame, it works fine so I don't understand why you block a web browser that is better than Internet Explorer.

Andreas: our advanced webmail does only function under IE 6+

you: It functions in Opera 9.20.

you: Hello?

Andreas: yes

Andreas: hold on

Andreas: which one? the advanced webmail is working under opera ?

you: Well I don't know if it is the advanced one

you: But I see it looks like software you install on your computer

you: And it shows up in a popup window

you: Is that the advanced one?

Andreas: yes that this the advanced

you: Then it works under Opera.

Andreas: if it works , then it is fine

you: Then why can you not remove the block for Opera?

Andreas: we can not guarantee that it will work 100 percent under opera

you: Have you tested it?

Andreas: tested what ?

you: Tested the web mail under Opera.

Andreas: i just told you many times , that advanced webmail wont work under Opera

you: But it does here, I have it on another tab.

Andreas: ok and i also told you that in such case, we can not guarantee you that it will work 100 Percent

Andreas: so i dont understand what block you want us to remove

you: In the browser header (if that is what it is called) it tells the web server something about the request, my resolution, my opera verision, my os and what web browser it is.

you: As default it naturally tells the web server it is Opera

you: But if it is neccesary I can tell Opera to tell the web server that it is for example Internet Explorer

Andreas: ok

you: When I try to access the webmail and it tells the web server it is Opera, I get an error message saying it will not work without Internet Explorer 6.0+.

Andreas: so what is your point ?

Andreas: what is you want me to do to help you ?

you: So I told Opera to tell the web server Opera is Internet Explorer

you: Hence I did not get the error message

you: And it works now.

you: So I don't see why you have the Opera block on, if it works fine.

Andreas: ok

Andreas: please send your concerns/suggestions to [email protected]

8600545[/snapback]

 

Epic :p tror jeg mista alt tilliten til one.com nå

 

Noen andre dere vil anbelfale som ikke er så mye dyrere enn one.com og jeg får ca den samme lagringsplassen osv?

Lenke til kommentar
Noen andre dere vil anbelfale som ikke er så mye dyrere enn one.com og jeg får ca den samme lagringsplassen osv?

8941062[/snapback]

Har web10.nu og er plaget med en del nedetid, gjerne inn mot og i helger.

 

Ellers dytter jeg litt på tråden, kan godt få litt flere rimelige norske hoster som har bra service

Lenke til kommentar

Jepp, de virker veldig seriøse og utfyller alle krav.

 

Likevel kommer jeg til å velge aiso.net. Får en del mindre der, men de skal kun ha 250 kunder per server. De skulle vistnok oppgradere harddiskene snart slik at det blir mer plas. De bruker noen harddisker til 8500 kroner i sine systemer. Det er stor fokus på å holde alt stabilt og holde kuner fornøyde, enn å bruke billig utstyr som gir mer plass og koster mindre men blir mer ustabilt.

 

Dette vet jeg siden jeg snakker med Steven Craig om nettene før jeg legger meg ofte. Han er ganske hyggelig. Det er fint at de har ryggrad nok til å presentere seg med sitt ekte navn. Det de har holder til mine krav om plass/båndpredde. Jeg kjøper den med 300mb plass og 10gb båndbredde.

 

Som sagt skal jeg gi mer info om aiso så snart jeg kjøper et webhotell fra de, altså om litt over en måned tenker jeg.

 

Red.: Det at man kan velge om man skal betale hver måned, hver fjerde måned, to ganger i året eller en gang i året er jo et pluss. Så slipper man eventuelt å bli låst til dem hvis man ikke liker dem, noe jeg irriterte meg over med One.com.

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

-->Fruktkake: Asio.net finnes ikke lenger...? :hmm: Får bare opp en "søkeside".

 

 

Begynner å bli MEKTIG lei av trege linjer, trege servere og ikke minst mye nedetid hos Hostean. Sidene våre har nåvært nede i snart TO DØGN, og det midt i påmeldingen til et arrangement... Sendte nettop arg supportmedling nr 2 til kundeservice, og hvis ikke de har en MEGET god forklaring på hva som foregår tror jeg det blir relokalisering i meget nær fremtid.

 

Jeg ser at Subsys har en meget bra deal og får god omtale. Er det flere som har erfaringer med dem?

Lenke til kommentar
-->Fruktkake: Asio.net finnes ikke lenger...?  :hmm: Får bare opp en "søkeside".

 

 

Begynner å bli MEKTIG lei av trege linjer, trege servere og ikke minst mye nedetid hos Hostean. Sidene våre har nåvært nede i snart TO DØGN, og det midt i påmeldingen til et arrangement... Sendte nettop arg supportmedling nr 2 til kundeservice, og hvis ikke de har en MEGET god forklaring på hva som foregår tror jeg det blir relokalisering i meget nær fremtid.

 

Jeg ser at Subsys har en meget bra deal og får god omtale. Er det flere som har erfaringer med dem?

9591751[/snapback]

Gikk nettopp for subsys selv, og serverne har hittil vært responsive og fine. Sendte en mail der jeg ba om å få SSH-tilgang, og fikk positivt svar på få minutter.

 

Hittil er jeg strålende fornøyd, men har kun brukt de noen dager..

Lenke til kommentar

Jeg synes Subsys er greit. Ting fungerer greit, og god respons.

 

Har nå vært på aiso i et par måneder. Har opplevd kun et par minutter nede tid som jeg ikke har forårsaket. Serveren har gått ned et par ganger, men det var visst jeg som dro serveren ned :p. Jeg hotlinket hundrevis av bilder, hvor på alle måtte Gallery2 kjøre litt kode og Gallery2 er tregt og resurskrevende. Men jeg synes og det er viktig å støtte grønne bedrifter, selv om de er i utlandet. Ellers får jeg god stabilitet der, og er sånsett fornøyd med de. Får nok firedoblet plassen om et par måneder når de får nye harddisker. Men det er nok mest beregnet på bedriftskunder, derav de svært høye stabilitetskravene og ikke så mye plass. Det ser jeg nå. Ellers er det noen irriterende sikkerhetsgreier jeg må gjennom nå som billigwebhoster ikke har siden det er andre målgrupper. Han andre support-fyren sa at jeg har snakket med den ene mer enn alle de andre kundene kombinert. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal bry meg så mye om alle detaljer med webhosting, spørre hostene om alle ting... Men jeg håper jeg kan være til hjelp i denne tråden med det jeg vet.

 

Og om det blir en annen norsk kunde der har jeg en unskyldning for oversettelse. Klagde på at det ikke var norsk språk på webmailen, så sendte support-fyren meg en fil jeg kan oversette om jeg vil. 3000 linjer med ord som jeg kan oversette. Herlig!

 

Ellers kan dere teste responsen og sånt på aiso med lemonblog.net eller syntaxraids.net. Nå har begge One.com-kontoene mine gått ned, så jeg er endelig ferdig med de.

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Subsys kan virkelig anbefales. Har brukt dem nå i tre måneder, og gud så bra alt fungerer. Har opplevd nedetid en eneste gang, da på noen minutter bare. De svarer raskt på mail, og er veldig hyggelige og hjelpsomme. Eneste negative jeg ser forløplig er at man ikke kan opprette MySQL-databaser selv (ikke via PHP MyAdmin en gang). Dette skal vistnok gå ann når de får oppdatert kontrollpanelet sitt (de bruker sitt eget kontrollpanel, som er noe simpelt).

 

Men alt i alt fungerer alt fint og jeg har enda ikke noe å klage på. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...