Gå til innhold

TEST: Vi anskaffer en super-PC: Del 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såpass!! Supert for Overklokkere alså ,jeg gidder ikke overklokke systemet lengre ,har bare hatt dårlige erfaringer med det ,gjorde det endel før da jeg konventerte DVD til SVCD ,for å øke konventeringshastigheten ,men ende som regel med feil i konventeringen ,så de minuttene jeg skulle spare på konventeringen ,ble til at jeg måtte ta det omigjen ,denngang 16 timer. :roll:

Lenke til kommentar

@oivind_dahle

 

Du skulle valg et Aopen istedet ;)

 

Aopen1.jpg

 

Aopen2.jpg

 

Aopen3.jpg

 

Litt dårligere kvalitet på bildene

 

Uansett har jeg kun 80mm vifter som kjøler i kassa

 

System ligger på ca 30grader, CPU på ca 48-50 ved normal temt

 

 

Lian er forferdelig oppskrytt på forumet, og ja det finnest andre alternativer.

Lenke til kommentar
takk for fint tips abits...

 

 

jobber dog med noen spennende prosjekt om dagen, så neste artikkel om super PC kommer til å ha en rekke spennende løsninger :D

 

påpeker dog at neste del har kanskje et bilde som får noen til å løfte på øyenbrynet ..

Blir spennende :)

 

Hvis noen legger merke til skjermkortet mitt er ikke det så veldig spennende, kun et Geforce 2 :blush:

 

Hercules 9800pro må jeg få sendt tilbake til komplett, men ellers er jo systemet mitt temmelig brukbart med pentium 3.2ghz og OCZ 1024ram

Ellers kjører jeg satt kort i PC`n som fungerer utmerket.

:)

Endret av Abits
Lenke til kommentar

Mitt system er dønn sabilt så lenge jeg klokker ned Gainward kortet til 400/1100 så jeg mener at feilen ligger der og ikke i noen andre deler av systemet. Sitter offshore nå men skal sjekke dette med temp på skjermkortet vs bios senere. Det kan jo medføre at vifta på skjermkortet ikke fungerer bra nok hvis bios indikerer for lav temp.

Endret av kasol
Lenke til kommentar
Såpass!! Supert for Overklokkere alså ,jeg gidder ikke overklokke systemet lengre ,har bare hatt dårlige erfaringer med det ,gjorde det endel før da jeg konventerte DVD til SVCD ,for å øke konventeringshastigheten ,men ende som regel med feil i konventeringen ,så de minuttene jeg skulle spare på konventeringen ,ble til at jeg måtte ta det omigjen ,denngang 16 timer. :roll:

Etter en overklokking må en alltid stabilitetsteste, sjekke at systemet fungerer uten å crashe eller gjør andre feil.

Lenke til kommentar
Abits: Har du 3 80mm vifter etter hverandre?

 

Hvis ja, er det vits? Har selv lurt på å gjøre det..

 

V

Det er 4 vifter som er koblet sammen, men det er kun den ytterste vifta som blåser luft inn, er festet med gummi feste, de 3 andre vifte husene har jeg klippet ut viftene, hadde noen gamle vifter liggende.

Dette medførte at den 80mm vifta blåser mere luft inni kabinettet fremfor å montere den helt inntil fronten, som medfører også mere kald luft ved lavere hastighet på vifta.

Endret av Abits
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...