Gå til innhold

TEST: Vi anskaffer en super-PC: Del 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Slik jeg ser det så er denne maskinen ikke verdt pengene i det hele tatt, og du bør tjene MYE penger før du kjøper en slik spille-PC. Men man lærer så lenge man lever - det har jeg ... (uten at jeg blir bedreviter av den grunn).

Til dere som klager på at det ikke er verd pengene: Who cares! Det er dine penger og det er gøy å lese om. Poenget er selvfølgelig heller ikke at dette skal være et "mest for pengene"-system. Selv om det sikkert kostet flesk så har nok eieren likevel fått ganske mye til rabatterte priser...

 

Til dere som klager på komponentvalgene og mener det kunne vært bedre:

Det finnes alltid noe bedre etter noens meninger. Men nå har vel eieren flesket ganske godt til fra sin egen lommebok så da må han vel også få komme med visse personlige preferanser og kanskje unngå løsninger som koster adskillige tusenlapper ekstra men bare gir minimal ytelseforbedring til hans bruk.

 

Jeg kan se tråden er ekstremt populær så jeg antar artikkelen har fått like stor interresse. Dette er jo noe av hovedpoenget. En slik artikkel gir mange lesere og gode reklameinntekter. Artikkelen vil nok være sikle-grunn for mange nerder (inkludert meg) i lange tider fremover. Dessuten har HW.no nå fått en ny testmaskin som takler det råeste av det råeste av ny maskinvare som skal til testing.

Lenke til kommentar
Selve vindunderet står nå midlertidig på soverommet, da jeg pusser opp "kontoret". Den voktes forøvrig av to stk pitbull, hvor den ene har rabbies og den andre bare er konstant forbanna.

Får håpe den ene ikke biter den andre da eller at du trår på av de når du våkner om natta og skal opp en tur. Kan bli baluba av mindre. :p;)

Lenke til kommentar
Til dere som sier det er nesten super PC og dette er da ingen super PC: Hva er det dere monger med? Det her er jo det beste man får tak i. En helt sinnsyk PC. Enkelt og greit.

:yes::yes:

Hehe, er nesten helt enig!

 

dette er 1 av landets råeste pcer fra nå til Januar.... for da kommer det noe nytt!

 

denne pc har en pris på 60-70k tilsammen etter mine kalkulasjoner, og det er dyrt!

 

og jeg vil tro at denne pc vil VÆRE en sterk motstander minst 1-2år framover...

 

Stå PÅ øyvind!!! Dont let hear at them!

Lenke til kommentar
desktop2.jpg

 

 

 

 

 

 

Hvilket program er det du bruker der du har informasjon fra nforce, hva som går på tv osv?

Hehe, ventet på det spørsmålet :)

 

Programmet som er ett must for alle med dual-screen (forsåvidt ganske praktisk om du vil ha info på desktopen også). nemlig:

 

Samurize

 

Ekstremt flesksibelt, men det kan ta litt tid å sette opp din egen config.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvor bra er det råeste av det råe? Denne artikkelserien tar for seg det å gå til anskaffelse av en topp utstyrt PC, problemer man kan møte på og hva man bør vektlegge. I del 1 tar vi for oss utvelgelsen av komponentene.

 

"Råeste av det råe" oppfatter jeg som det absolutt beste.

Det er jo bedre komponenter og oppdrive enn det "super-pc'en" har(Ja,det blir enda dyrere og ja jeg er klar over at det er privat pc).

Ikke misforstå meg,dahle har komponert en meget bra maskin.Det jeg vil frem til er,og kalle super-pc'en råeste av det råe er å ta litt hardt i.

 

Gleder meg forøvrig til del 2 og 3.

 

mvh

egmur

Endret av egmur
Lenke til kommentar
Det jeg vil frem til er,og kalle super-pc'en råeste av det råe er å ta litt hardt i.

Jeg skjønner poenget ditt. Men vi må jo være en smule realistiske.

 

Vi kan kalle dette det absolutt råeste som folk flest noensinne kunne ha kjøpt. Husk at det er viktig å se maskinen undet ett, og ikke hver del for seg selv.

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...