Gå til innhold

TEST: Vi anskaffer en super-PC: Del 1


Anbefalte innlegg

Kan noen komme opp med et skikkelig kjøleforslag som virkelig biter her? Dere kan også komme med alternativ kabinett da :whistle:

Hvis du skal kjøpe nytt så er det vel Asektek Vapochill Lightspeed som gjelder, og for å ta helt av kjøper du to stk, en til CPU og en til GPU.

 

:tease:

 

Men seriøst; LS til CPU og vannkjølt GPU/NB.

Kan beholde det gamle kabinettet da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter å leker med tanken om å overklokke denne åt skogen :)

 

Kan noen komme opp med et skikkelig kjøleforslag som virkelig biter her? Dere kan også komme med alternativ kabinett da :whistle:

 

OCZ booster er bestilt.. :fun:

Hva med en Vapochill LS ? Den skulle vel kjøle bra nok :D

Vapochill LS

 

Edit: Goophy var visst litt kjappere

Endret av Jazzcat
Lenke til kommentar

skal se an responsen på del 2 og del 3.

 

Er den bra nok kaster jeg meg nok ut i del 4 - ekstrem overklokking.

 

Må diskutere dette litt med sjefen i huset også. Det er tross alt en ekstra utgift på en del dinero her....

 

Ser jo fordelen med den vappon. Systemet er jo tyverisikkert etterpå. Ingen som greier å løfte PC uten truck jo :p

Lenke til kommentar
Ser jo fordelen med den vappon. Systemet er jo tyverisikkert etterpå. Ingen som greier å løfte PC uten truck jo :p

He he!

 

Må hadde vært moro å se en junkie på 45kg og syltynne armer! Løfte et Maxi tower med vapo og vannkjøling :!: :!:

 

Om så personen ikke er super dopa! Og da tar en i hver arm og løper 50km :p

Endret av Bofur
Lenke til kommentar
Snabben Skrevet 07/09/2004 : 13:12

 

QUOTE (Blib @ 06/09/2004 : 14:09)

QUOTE 

Da hovedkortet støtter fire S-ATA disker, har vi valgt å putte 3 slike inn i systemet i tillegg til systemdisken. Det gir oss totalt 600 GB med lagringsplass, pluss 73,4 GB på systemdisken. Dette høres kanskje mye ut, men kan faktisk være i det minste laget om man driver mye med videoredigering, backup, bildearkiv o.l., men det kommer stadig nye og større disker på markedet.

 

 

HAHAHA. Ja, vi vet jo alle at de 600GBene kun kommer til å bli fyllt opp av hjemmevideoer av gamle tanter på stranda 

 

Video redigering krever noe helt sinsykt plass om man har et seriøst video kamera, vi har et par kameraer til 50,000kr her jeg sitter, med 5-6 timer rå matteriale ble det 50gb, ganske mye:)

 

 

---

 

P.S Har selv 1.09 TB

 

Offtopic: Man kan regne ca 10 GB pr. time med film i DV format da. Dette om man har et kamera til 5000,- eller som i ditt tilfelle 50 000,-

Stemmer sånn ca det ja,

Så må man legge til audio, klipping ect, så 600gb er faktisk ikke så mye som mange vil ha det til, det krever sykt med plass, og 50-60 timer råfilm er ikke mye:)

 

 

Prisen har vel ikke så mye og si på kameraene, i forhold til størrelse på filene tenker jeg, de fleste kameraer greier greie oppløsninger , bare noe funksjoner og klarhet i bildet som er forskjellen:)

Lenke til kommentar
skal se an responsen på del 2 og del 3.

 

Er den bra nok kaster jeg meg nok ut i del 4 - ekstrem overklokking.

 

Må diskutere dette litt med sjefen i huset også. Det er tross alt en ekstra utgift på en del dinero her....

 

Ser jo fordelen med den vappon. Systemet er jo tyverisikkert etterpå. Ingen som greier å løfte PC uten truck jo :p

Hehe, ja det er vel det eneste som er litt kjipt :)

 

*drømmer seg 10år frem i tid til pc'er bygd opp av smart kort*

Lenke til kommentar

Nå er det mulig jeg har hoppet over noen innlegg, men jeg kan ikke unngå å legge merke til at det er fryktelig mange som har dårlig kort-tidshukommelse her.... Har alle sammen glemt hva slags vær som ofte kommer på denne tiden av året ?

Lyn og torden..... :dribble:

 

Hva bør man da gjøre for å sikre at en såpass kostbar innvestering ikke blir slått ut av et litt "uheldig plassert" lynnedslag ? Jo, man bør følge oppfordringen i signaturen min : OBS ! Husk UPS !

Lenke til kommentar
bråker denne VapoChill LightSpeed AC mye?

 

 

Eller er den lydløs ?

 

men må jeg ikke ha et nytt kabinett da? for å få dette til å se pent ut?

 

Neon som har noen bilder eller?

Etter det jeg tror er dette lydløst, og du fester den enkelt nok bare under kabinettet ditt.. for og få det til og se fint ut dog burde du vel modde litt, paint job kanskje? :)

Hooooold on... Vapochill er langt fra lydløst! Men den støyer ikke særlig mer en en medium CPU-kjøler (luft)

-

Tips til Øyvind: Hvis du skulle gå for Vapo, noe som forøvrig er lurt da det ville løse de fleste, om ikke alle varmeproblemer i kabinett, så ser man jo at den enheten ikke matcher kabinett. Men hvis slik er viktig for deg, så får du kjøpt løse (sorte) deksler. :)

Lenke til kommentar
skal se an responsen på del 2 og del 3.

 

Er den bra nok kaster jeg meg nok ut i del 4 - ekstrem overklokking.

 

Må diskutere dette litt med sjefen i huset også. Det er tross alt en ekstra utgift på en del dinero her....

 

Ser jo fordelen med den vappon. Systemet er jo tyverisikkert etterpå. Ingen som greier å løfte PC uten truck jo :p

Vil du virkelig gå ut på de ville marker med en så ny og heftig PC? :ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...