Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Don't Be Afraid of the Dark (2010)

Filmen starter bra, de første scenene var ganske kule og bra laget. Men så blir filmen ganske treg. Tar lang tid mellom hver gang det skjer noe. Dette skulle være en grøsser, men den var hverken skummel eller ekkel. Ganske kul idé, men ganske dårlig gjennomført. Noen fine scener og bra skuespill fra Bailee Madison drar dog litt opp. 6/10

Endret av Banksy
Lenke til kommentar

Argo (2012)

Har sansen for Affleck som regissør. Digget blant annet The Town. Argo likte jeg også, men forstår ikke hvorfor den vant oscar for beste film. Nå har ikke jeg sett så veldig mange av de andre kandidatene, men man kan trekke sammenligninger mellom Argo og f.eks Munich. Sistnevnte er en bedre film på mange måter. Affleck kunne også spart seg for å caste seg selv i hovedrollen.

 

Likevel synes jeg Argo var en, om ikke historisk korrekt, underholdene og spennende film som jeg kan anbefale.

 

7/10

Det er artig å se hvor mye han runker til Warren Beatty, uten at jeg kan klandre ham. Han er dog på et lavere nivå, og kan ikke si at Argo imponerte stort.

Lenke til kommentar

Five minutes of heaven (2008)

 

En veldig bra film som får fram masse følelser og problemrer. man ser godt hvordan en belastning kan ødelegge folk og om man bare får fram de orda man har suttet på hele tiden hvor mye som løsner og går bedre etter det. Å bli ferdig med noe er en stor lettelse. Det var ikke en sånn spenning man er vant med i filmen, men det er fordi i de fleste filmer blir bare folk skutt og ingen bryr seg. Her tok det for seg et drap og hvordan begge partene (Drapsmannen, broren til den drepte) har det i ettertid. Det var alikevell en god spenning i filmen.

 

7/10

 

Finner bare en fra 2009 jeg, men det er vel den?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Nåja, det er nå ikke bare fryd og velstand nede i Iran... De er faktisk blandt de verste i verden når det kommer til å undertrykke kvinner, og kvinner der nede har nok veldig få rettigheter. Vil ikke si det er mye respekt der i gården når det kommer til andre enn foreldrene.

 

http://worldsavvy.or...=476&Itemid=894

 

 

Iron Sheik : "You don't respakk de flagg !" ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Communion (1989)

 

Første gang sett i ordentlig kvalitet. Alien film litt i samme gate som Fire in the Sky og intruders. Men mer stilig laget.

Mye rart og mye kunst. Det er bevisst lagt inn en mengde sære malerier, sculpturer o.l og C Walken passet bra inn i disse kulissene. Walken spiller en eksentrisk rik skribent som opplever skremmende rare ting som skjer.

 

6,4/10

 

 

Alien som gjemmer seg bak skapet om natten

post-12139-0-48883600-1375735917_thumb.jpg

 

 

Veldig bra film , 5/6 imo......ikke ofte jeg gir 5 eller 6 heller ;)

Lenke til kommentar

Man of Tai Chi

 

Keanu Reeves debuterer som regissør her, syns han gjør en bra jobb med det og jeg må si den ene kampen han er i ser helt rå ut.

 

kampene ser veldig autentiske ut ogTiger Hu Chen og treneren hans er garantert Tai Chi eksperter.

 

7/10

Lenke til kommentar

Star Trek (reboot)

 

Folk har skrytt denne opp i skyene, og på mange måter er jeg helt enig. Det er svært bra til tider, med mye action, bra historie, bra karakterer osv. Problemet er nok dessverre blitt mer og er vanlig i de siste årene med reboots, remakes osv. Var dette Star Trek jeg satt og så? Vi har jo Kirk, Spock, Enterprise og så videre, men hva har dette med Star Trek å gjøre?

 

Det minner litt for mye om Fast and Furious 5. Det er bra med action og alt det der, og til og med litt bilkjøring her og der. Men er det forsatt Fast & Furious? Tja.. vet faktisk ikke helt. Star Trek rebooten er nok alt for mye action for min smak. Ikke at jeg ikke digger en rå actionfilm, men det må passe inn i serien. Man kan jo kontre med at dette var en reboot, så resten av franchisen teller ikke. Men likevel. Håper det blir mer 'vanlig' Star Trek i ST3, og mindre adrenalinpumpende actionfilm.

 

Alt i alt en meget bra actionfilm, men Star Trek? Tja... det kan diskuteres.

 

Vurdering; 7/10

Lenke til kommentar

Beautiful Creatures

Put on beautiful creatures she said, have a few laughs she said.

 

Denne filmen er makkverk. Nå er jeg riktig nok ikke demografen denne filmen peker ut, men

herrefred. Skulle tro kidza var mer kvalitetrettet enn dette. Si hva du vil om Twilligh, men den prøver i det minste å underholde.

Elendige skuespillerprestasjoner, elendig manus, elendig kameraføring og elendighet generelt.

 

Historien foretar seg in the south i amerika, så allerede her oppstår det problemer hos meg.

For det første er dialekten horribel og til tider uforstålig og for det andre så er jesus-holdningen rett og slett irriternede. Filmens handling sentreres rundt 15år gammel jente som blir heks på 16årsdagen.

Hun forelsker seg i en gutt som ser ut som han er minimum 18år. Nice...

Når hun blir heks kan hun endten bli slem heks elller snill heks. Dette bestemmer ''the powers'' or whatnot. Må innrømme jeg ga beng etter en stund.

Selv Jeremy Irons gidder ikke å prestere i denne filmen, og den eneste skuespilleren som ser ut å trives i filmen er Emma Thompson.

 

Om du er over 12 år styr unna denne filmen. Jeg for min del setter på Commando. Arnie trengs akkurat nå.

Endret av Danielzu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...