Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Perks of Being a Wallflower (2012)

Lett, dyp, morsom og trist. Den beste filmen jeg har sett i år, og viser virkelig drama fra sin beste side.

 

Seven Psychopaths (2012)

Fantastisk meta film. Holdt latteren gående hele filmen, og det er det ikke mange komedier som kan skryte på seg. Nei, denne var kul, og ga mersmak, så jeg så like greit...

 

In Bruges (2008)

Soundtracket. Det var jævlig bra, og passet perfekt i denne rolige karakterdrevne filmen. Rett og slett lite å utsette på filmen, den er bare utrolig vakker, og ikke rent lite fet. To tommler opp.

Endret av Thommesen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

End of Watch (2012) imdb

Er End of Watch (2012) verdt å se?

Så den for litt siden og ble litt overrasket.

Det er en klassisk hollywood politi, action, kompis-film. To politikadetter, litt action, litt humor, litt drama.

Men: Den går over mange år, og den er fortalt i på en veldig nøktern dokumentar-aktig, realistisk måte. Alt liksom filmet av hovedpersonene selv med små HD-kameraer, akkurat som i hvertfall to andre filmer fra ifjor; Project X og Chronicle. Dette har tydeligvis spredt seg fra skrekkfilm (blairwitch) til andre genrer. På en måte ganske interresant, realistisk, til tider underholdende. Men satt igjen etter filmen med et litt hva-så-inntrykk. Det ingen ekstraordinær historie, ingen fantasiske actionscener, heller ikke topp drama eller humor.

Endret av Überadri
Lenke til kommentar

Teddy Bear (10 timer til paradis) 2012

 

Fikk denne danske filmen anbefalt av en kamerat og vi så den sammen igår. Filmen handler om Dennis som er 38 år, profesjonell bodybuilder og som fortsatt bor hjemme hos moren sin på gutterommet. Moren er veldig kontrollerende og Dennis sliter veldig med selvtilliten sin og fungerer dårlig sosialt i andre sammenhenger enn fleksing. Han drar med moren i et bryllup til en slektning som har giftet seg med ei jente fra Thailand. Dette gir han en idé om at det kan være mulig å finne noen der nede selv.

 

Denne likte jeg utrolig godt. Flott film, velspilt og han som spiller Dennis er virkelig diger. Alle ser ut som små dverger i forhold til han og man føler godt hvor liten han føler seg. Anbefales. Høres dette interessant ut, stå over traileren, synes denne ødela litt.

 

6/6

 

 

TeddyBear_600.jpg

 

 

1439_686x309.jpg?_=1sLZsO

Endret av mushi
  • Liker 6
Lenke til kommentar

All Star Superman

 

Det er ikke ofte jeg ser tegnefilm. Men når jeg først skal gjøre det, er det de store titlene som Supermann jeg velger. Og denne er kanskje en av de viktigste historiene om han: Hvordan han dør.

 

Hadde dette vært en spillefilm ville den vært for overdådig. Med altfor mange store helter, vendepunkter og skurker. Bare det at Lois Lane får Supermanns krefter for en dag, utgjør bare en liten del av filmen.

 

Men som tegnefilm fungerer det ganske bra, og du får stort sett svar på alt i Supermanns liv her. Hvordan det går med Lex Luthor til slutt er noe av det. Dette er klimakset på ALT. Men allikevel er den ikke så episk som den kanskje burde vært. Det er ingen tyngde og alvorlighet som blir vektlagt i denne historien. Det føles mer ut som du har sittet gjennom et racerløp mot Supermanns død når den er ferdig.

 

Terningkast 4

Lenke til kommentar

The Ambassador (2011)

 

Fascinerende dokumentarfilm om korrupsjon i den sentralafrikanske republikk. En dansk journalist kjøper seg diplomat-status og reiser til hovedstaden Bangui med en falsk plan om å starte fyrstikkfabrikk. Hans egentlig mål er å finne ut hvor lett det er å kjøpe bloddiamanter som diplomat i Afrika. Via skjult kamera blir vi vitne til sjokkerende ting.

 

Veldig underholdende og tankevekkende film, men den kunne vært enda bedre med en tydeligere regi og en mer fullendt slutt.

 

7,5/10

 

http://www.youtube.com/watch?v=G4MVbAmin5c

Lenke til kommentar

Flukt (2012)

 

11w3iwy.jpg

 

Fikk sett denne her i går, helt OK film. Mye bra Norsk natur drar filmen opp noen hakk. Fungerer fint som action, står også drama bakpå coveret, noe de bare kunne kuttet ut for det funker ikke. Berdal gjør en heftig rolle å driver helt klart filmen, endel vold har den med et par-tre tøffe fight scener.

Den er fantastisk filmet, minnet litt om Valhalla Rising.

 

7/10.

 

 

w2n4o.jpg

Endret av Cortese
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...