Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener også Bond-filmene skal være tullete med gale skurker som forteller Bond om sin store verdensherredømme-plan, fordi han kommer til å dø i den sinnssyke fella "snart uansett". Men så har Bond noen gadgets som gjør at han kommer seg fri likevel.

 

Bond skal ikke være Jason Bourne eller Mission Impossible.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De gamle James Bond filmene minner meg igrunn bare om Austin Powers og Dr Evil (selv om jeg faktisk så mange Bond filmer før disse kom ut). De er så "over the top" og camp at de overhodet ikke kan tas seriøst. James Bond, med enkelt hederlige untak, er en feminin metroseksuell fyr som leker med idiotiske og totalt upraktiske leketøy.

 

Daniel Craigs Bond er en voksen mann og en MI6 agent. Jeg foretrekker "realismen" over camp 60-talls sjåvinisme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

being_john_malkovich_17b34cf2_269.jpg

 

Being John Malkovich (1999)

 

Vanvittig kul, sprø å rett og slett fantastisk film. Jeg har aldri sett noe lignende, Cusack får seg en ny jobb hvor han på kontoret finner en portal som leder inn i hodet på John Malkovich. Her spiller Malkovich seg selv og filmen er rett og slett hysterisk. Den byr i tillegg på mye bra humor.

 

9/10.

 

End_of_Watch.png

 

End of Watch (2012)

 

Dette var også en meget god film, er fan av de fleste filmene til Ayer. Først av alt er den meget bra filmet, ala The Shield, det hele blir mye mer realistisk. Noe som trekker ned er måten politiet oppfører seg o.l, dette er jo meget latterlig egentlig, er jo klar over det blir mer underholdene og slikt men det virker veldig barnslig mange ganger. Men uansett får vi sympati for karakterene gjennom filmen.

Verdt å se.

 

8/10.

Endret av Cortese
Lenke til kommentar

Red Dawn (2012)

http://www.imdb.com/title/tt1234719

 

"A group of teenagers look to save their town from an invasion of North Korean soldiers."

 

Filmen er plaget av et latterlig konsept og er gjennomhullet av klisjeér - med latterlig konsept mener jeg at en gjeng tenåringer kan bekjempe en invasjon. Selve scenariet og tematikken syntes jeg derimot var veldig interessant. Jeg skulle ønske de hadde tatt det moralske flere steg videre. To av action-sekvensene presterte å fremkalle litt kvalme i meg, noe jeg aldri har opplevd i en film før. Å kalle dem shaky-cam er en grov underdrivelse. Jeg gikk inn med utgangspunkt om at jeg ville hate denne filmen, men klarer det ikke. Til tross for den mest voldsomme shaky-cam'en jeg har sett på en stund så er action-sekvensene i min oppfatning meget bra.

 

6/10

Lenke til kommentar

Outlander (2008)

 

Ikke så halvgale dette her. Det manglet noe, men det var ikke så veldig langt unna. Fra en litt stusselig forutsigbar første del, tok det seg opp utover. Den klarte ikke oppnå den store spenningen, men det fungerte.

 

Den gav flashbacks på særlig Ailene (what else is new), the Thing, Predator, Godzilla, Farlig rase og tilmed King Kong en tanke.

Så det er nok en film basert på elementer fra andre, men ikke sånn at det ble for påfallende.

Helt ok sci-fi eventyr.

 

Det hadde vært artigere om vikingene fikk vite at han kom fra rommet og det avanserte utstyret.

 

 

Her spilte han som var i Alien(han som fikk den i magen) . Og han som var sønnen i Frequency.

Er enig i at en litt sterk sekser passer.

 

6/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...