Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

End of Watch

 

[url=

 

 

Det her handler om to gatepurk i LA (elns) som lager masse trøbbel og faenskap. Etterhvert som de legger beslag på narkotika legger det lokale kartellet merke til dem.

 

Vi ser blant annet noe fra den notoriske gjengen MS-13, som bringer sine meksikanske veier inn i det amerikanske samfunnet. Som kjent er gjengvold i meksiko noe av det mest voldelige som finnes på kloden i dag.

 

Filmen minner veldig om en vanlig typ tv-serie du ser på viasat4 om det "virkelige" politiet som jobber på gata. Det er mye bruk av håndholdt kamera, noe som er med på å øke realismen og realivision feelingen betraktelig. Det er en god historie med mye moral og litt snørrtårer. Den viser hvordan gjengmiljøet i USA er under konstant endring etterhvert som latinoene trekker seg nordover fra Sør-Amerika.

 

8/10

Hvor så du filmen? Den er ikke ute på kino engang...

 

Edit: I Norge...

Endret av Eksboks
Lenke til kommentar

Léon (1994)

Jævlig fet film. Kul historie, bra skuespill og masse kule scener med bra effekter. Regisseringen var også veldig bra. Noe ulogikk var det, som for eksempel:

 

 

Når han trener jenta, også er de på taket med sniperen, så sier han at hun skal holde pusten når hun skal skyte, noe som er helt feil. Hvis man holder pusten, så blir det ikke lettere å skyte, det blir omvendt. Man blir begynner å skjelve osv.

 

 

Uansett så var det en veldig kul film alt i alt, og den anbefales!

Lenke til kommentar

End of Watch 2012

 

For noe bortkastet møl. Se heller på 60 min eller lign. Hva er dette for slags film, "reality"-spillefilm liksom?

Sånne som Cloverfild og distikt 9 av slikt jeg har sett er dette noe lignende.

Men den var verre enn de også, for her var det bare støy og blaff og tryner og kameravirring og tullball.

 

Kalle dette her for bra film er helt misforstått på jordet mener jeg. Dette her var bare til å bli trett i hodet og gjespe av. Sikkert greit for spesielt interesserte klikk spjelinger med andrellalin og en øll attot , men ikke noe mer enn det

 

2/10

Lenke til kommentar

Ice Age 4: Enough is enough. Øh, Continental Drift, mener jeg. My bad. Når de føler de må blande inn pirataper og alt mulig møl som ikke passer inn noe sted begynner det å bli i meste laget. Er det noen som faktisk synes dette fortsatt er morsomt? Forutsigbart som faen, utbrukte vitser, kjedelig historie og null interessante twists. Sikkert morsomt for barn som ennå ikke har utviklet hjernen nok til å forstå forskjellen fra å puste og ikke puste, men resten av oss bør heller se noe annet. Det verste er dog at det garantert blir mer av dette mølet, så lenge folk betaler for å se det. Jeg streamet det gratis fra nettet, og likevel var det ikke verdt prisen.

Lenke til kommentar

Looper

 

Gjeeeeesp. Dette bekrefter vel egentlig at Bruce Willis sliter med karrieren sin. Har han egentlig vært med i noen bra filmer?

 

Da filmen startet med voiceover som liksom beskrev hele bakgrunnshistorien skjønte jeg at det kom til å bli dårlig. Nesten alle filmer som starter med voiceover om at "dette må du være inneforstått med" er dårlige.

 

Jeg orker ikke en gang gå i detalj om hvorfor ingenting i filmen gir mening, ingenting engasjerer. Det er den ikke verdt.

 

Terningkast 1

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette bekrefter vel egentlig at Bruce Willis sliter med karrieren sin. Har han egentlig vært med i noen bra filmer?

 

Noe er jævlig galt med deg. Hva er det du ikke liker med samtlige av disse filmene: Moonrise Kingdom, Pulp Fiction, Planet Terror, The Expendables, Sin City, Die Hard og Twelve Monkeys?

 

Mener du bastant at ingen av disse, er gode filmer? Greit nok, noen av disse er ikke direkte gode, men kun fete, prøver bare å dekke over personlig smak.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Noe er jævlig galt med deg. Hva er det du ikke liker med samtlige av disse filmene: Moonrise Kingdom, Pulp Fiction, Planet Terror, The Expendables, Sin City, Die Hard og Twelve Monkeys?

 

Mener du bastant at ingen av disse, er gode filmer? Greit nok, noen av disse er ikke direkte gode, men kun fete, prøver bare å dekke over personlig smak.

 

Den skjønte jeg ikke helt. Men er enig at Looper var en skuffelse, selv om terning en var å dra det langt. Men det var vel filmen og ikke Bruce som var dårlig

Lenke til kommentar

Looper

 

Gjeeeeesp. Dette bekrefter vel egentlig at Bruce Willis sliter med karrieren sin. Har han egentlig vært med i noen bra filmer?

 

Da filmen startet med voiceover som liksom beskrev hele bakgrunnshistorien skjønte jeg at det kom til å bli dårlig. Nesten alle filmer som starter med voiceover om at "dette må du være inneforstått med" er dårlige.

 

Jeg orker ikke en gang gå i detalj om hvorfor ingenting i filmen gir mening, ingenting engasjerer. Det er den ikke verdt.

 

Terningkast 1

 

Åja det var den setningen: "Har han egentlig vært med i noen bra filmer?" jeg ikke så helt først. Ja da er du selvsagt på jordet. Regner Sjakalen og Hostage også blant de beste, meget bra filmer.

Lenke til kommentar

Noe er jævlig galt med deg. Hva er det du ikke liker med samtlige av disse filmene: Moonrise Kingdom, Pulp Fiction, Planet Terror, The Expendables, Sin City, Die Hard og Twelve Monkeys?

 

Mener du bastant at ingen av disse, er gode filmer? Greit nok, noen av disse er ikke direkte gode, men kun fete, prøver bare å dekke over personlig smak.

 

Altså. Sjakalen, Die Hard, The Expandables osv osv er jo bare hjernedøde action filmer alle sammen. Die Hard er jo ikke _bra_ filmer. De er veldig underholdende, og Die Hard 4 var så bra som det går. Men ingen er filmkunst av ypperste klasse.

 

Denne misnøyen kommer etter forrige jeg film jeg så med Bruce Willis; Red, som også var helt generisk og skuffende.

 

De beste han har vært med i er Pulp Fiction og Den Sjette Sansen. Men de virkelig gode høydepunktene i karrieren hans drukner jo i sånn dritt som Looper. Som bare er et sammensurium av klisjeer og resirkulering av B-filmer innen science fiction de siste årene. En dårlig blandet drink som er så vag at den ikke smaker annet enn sprit og sukker rett og slett.

Lenke til kommentar

Die Hard 1 er lett en av de beste actionfilmene som har blitt laget. Moonrise Kingdom er kanskje årets film. Twelve Monkeys og Fifth Element er herlige sci-fi filmer på forskjellige måter. Pulp Fiction er legendarisk. Men Bruce Willis har ikke vært i bra filmer, neida. :)

 

Edit: Forøvrig enig i at Red var elendig!

Endret av OKMarius
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...