Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brad Pitt i den slo meg som akkurat samme type som Matt Damon i denne - en dramatisk skuespiller som ville spille i en komedie og valgte helt feil rolle.

 

Pitt's karakter var jo mye mer klassisk komedie enn Damon's, og jeg synes enten Braddyboy eller Coen bommet (har ikke helt bestemt meg). Damon klarte å balansere den litt sære og pussige personligheten med en viss seriøs undertone, og jeg ble faktisk veldig overbevist.

 

Men hvis man ikke småhumrer av alt det meningsløse pjattet mannen lirer av seg eller det nettet av løgner han etterhvert skaper for seg selv, ja, da har denne filmen veldig lite å tilby.

Lenke til kommentar

Jeg husker én scene fra Burn After Reading, og det er den samme scenen alle husker med Brad Pitt. Også husker jeg den scenen alle husker fra traileren hvor Brad Pitt blir slått i nesen etter han sier "Appearances can be deceptive". Utenom det er det nothin'. Kanskje en gif Dotten postet en gang. Forglemmelig affære.

 

Har du virkelig glemt hva Clooneys karakter laget i kjelleren? Jeg har ikke ledd så mye av en scene siden korkens herjing i Dumb&dumber scene.

 

Brad Pitt var forøvrig herlig i filmen, med den klassiske GIF, som du nevnte.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=315134

Lenke til kommentar

The Mask (1994):

 

Jente (10): "Hun hadde store pupper!"

Gutt (7): "Det kommer du også til å få når du blir voksen"

 

Å se film med ungene, samt deres kusine som er på overnatting, gir alltid en ekstra liten dimensjon. Det var ikke eneste latteren denne, nå litt gamle, klassikeren med Jim Carrey ga oss. Jeg mintes den som en ikke like fullt så god Carrey-film som Dumb&Dumber og Ace Ventura, noe som vel fortsatt stemmer. Men den holder seg godt og det var mye latter, ved siden av kommentarene til ungene, det er dessverre ikke mye slik film lenger. Synd siste akt ikke helt holder standarden til de to første, men ellers kjempegod underholdning for hele familien.

Lenke til kommentar

Da vet du vel at den skal remakes nå også, thecrow77?

 

Blir trist av hvor tafatte hollywood er..remakes av ALT, og alle remakes er dårligere enn orginalene likevel.

 

http://www.bloody-di...g.com/film/2163

 

Sjekk lista med b-kjendiser..Shannon Elizabeth (jada hu hadde fine pupper i American Pie 1), Edward Furlong (Terminator 2 og..huh?)

 

Ikke undervurder Edvard Furlong. Han var jo med i The Crow 4 sammen men han "Angel fra Buffy" fyren og Tara Reid. :p

 

Og jada, er fullt klar over at Night of the Demons skal remakes. Men for en gangs skyld ser jeg faktisk frem til den. Friday 13th burde ha vært bra, og med Jackie Earl Haley aka Rorshack (hvordan det nå enn staves) som Freddy kan Nightmare on Elm Street bli bra. Om noen skulle ta over for Robert Englund må det bli ham eller han fyren fra Twilight (fordi de vet det ikke kan bli bra, så hvorfor ikke dra den helt ut og gjør den så dårlig som mulig?) :p

 

For øvrig likte jeg remaken av Texas Chainsaw Massacre veldig mye. ;)

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

American Beauty

 

Regissert av Sam Mendes og hovedrollene spilles av Kevin Spacey, Annette Bening, Thora Birch, Wes Bentley, Mena Suvari, Chris Cooper og Peter Gallagher. En fantasisk og gripende film som vant fem Oscar priser for beste film, beste regi, beste mannlige hovedrolle, beste manus og for beste kinematografi i 1999. Når man sitter å ser denne filmen blir man på en måte betatt av musikken som blir spilt i bakrunnen samtidig som vi får høre om denne mannen som lever sitt liv med sin ikke alt for "normale" familie. Han, Lester Burnham er en morsom, kåt og klønete "forretningsmann" som kona og datteren ser på som en taper, som om han ikke eksisterer. Kona, Carolyn, er en eiendomsmegler som prøver så godt hun kan å få solgt så mange hus som mulig, men mislykkes som oftest. Og datteren, Jane, er en normal tenåring som prøver så godt hun kan å være en vanlig tenåring sammen med venninna si Angela. Det begynner med at de får nye naboer, en far, mor og sønnen, Ricky, som havner på samme skole som Jane. Han begynner å observere henne, "spionere" og filmer henne fra huset hans. Alt begynner å bli rart og sært angående Ricky og den strenge faren hans, Lester og Carolyn samtidig som Jane begynner å like denne Ricky. Alt slutter seg til en hovedting som viser seg på slutten av filmen.

En bra, veldreid, morsom, dramatisk og interessant film som bruker kjærlighet, ekteskap, krangling, sex, lyster, skjul, bedrag og følelsen av livet, av at ikke noe er forsent hvis man bare vil.

 

10/10

post-123100-1268758319,8489_thumb.jpg

post-123100-1268758324,968_thumb.jpg

Endret av .........
Lenke til kommentar

Har akkurat kommet hjem fra Alice in Wonderland (2D) på kino. Dro ditt med han jeg er støttekontakt for, så fikk uansett betalt for å se filmen :-)

 

Forventningene var ganske store, siden jeg vanligvis liker både Tim Burton og Johnny Depp. Ut i fra reklamen fikk jeg inntrykk at det var litt mer futt og fart i filmen, men ut i fra mine forventninger var det kanskje litt mindre action enn jeg hadde håpet. Likevel sovnet jeg ikke fra filmen, slik jeg har gjort så alt for mange ganger på kino de siste årene.

 

Filmen var underholdende, og animasjonene var gode vil jeg tørre å påstå. Skuespillerene er også gode. Nå er ikke jeg fryktelig god på å skrive anmeldelser, men kort fortalt kan jeg anbefale filmen hvis du synes den ser interessant ut. Du klarer deg likevel godt uten å se filmen også... valget er ditt!

Lenke til kommentar

Alice in Wonderland

 

 

Jeg hadde visse forventninger til denne filmen og noen innfridde mens andre gjorde ikke.

 

Jeg ble veldig skuffet over historien. Den er en lett og luftig uten særlig dypde. Det er det som ødlegge det meste med filmen, for visuellt var den nydelig å se på. Skuespillet var bedre en forventet og Mia Wasikowska som spiller Alice var en positiv overraskelse. Flere av karakteren var eklsbare, spesielt likte jeg den gale haren(March Hare), men Mad Hatter(Depp) og The Red Queen(Helena Bonham Carter) var jeg også fornøyd med.

 

Bare synd en dårlig historie ødlegge så mye for en film. Hadde historien vært litt "tyngre" og litt lengre(Jeg synes 1t30min. var litt lite for en film på denne størrelsen) kunne dette virkelig ha blitt en vikelig god opplevelse.

 

 

Alt i alt er filmen hvert en titt, men er lett forglemmelig.

 

3/5 - Grei

Lenke til kommentar

The Road (2009)

Mulig den beste "survival" filmen jeg har sett. Jeg ble gledelig overrasket at filmen rett og slett fokuserer på å overleve. Traileren gav inntrykk av en mer action/spenning med tanke på disse kanibalene, heldigvis så var det ikke sånn.

 

Faktisk så likte jeg denne så godt at jeg har bestilt boken. :thumbup:

 

Mørk og deprimerande, enaste klagen jeg har er at den var for kort...skulle var minst 3 timer!

Mye symbolik, og det er rørende å se far og sønn forholdet gå igjennom et berg og dalbane. De oppdager og ser sider av hverandre de ikke trodde fantes.

 

9/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

American History X

 

americanhistoryxblu.jpg

 

Vanskelig å samle tankene til å få skriblet ned noe meningsfullt nå. For dette tok virkelig på. Sist gang jeg så denne var på konfirmasjonsleir (borgerlig) på en dårlig liten TV ved siden av en som spoilet alt under veis. Jeg kan trygt si at jeg fikk mer ut av filmen nå. Hadde egentlig glemt av hvor bra den er. Det henger selvsagt sammen med at jeg ikke er 14 år lenger, men uansett, jeg opplevde denne som et meesterverk, intet mindre. Sist jeg ble så beveget av en film så jeg A Clockwork Orange. Og det er over et halvt år siden.

 

Alt bare stemmer her og at Norton ikke fikk Oscar for rollen er veldig rart. At det var den eneste nominasjonen filmen fikk er et mysterium. Men det har i grunn ikke noe å si. Filmen er perfekt.

 

10/10

Lenke til kommentar

The Road (2009)

Mulig den beste "survival" filmen jeg har sett. Jeg ble gledelig overrasket at filmen rett og slett fokuserer på å overleve. Traileren gav inntrykk av en mer action/spenning med tanke på disse kanibalene, heldigvis så var det ikke sånn.

 

Faktisk så likte jeg denne så godt at jeg har bestilt boken. :thumbup:

 

Mørk og deprimerande, enaste klagen jeg har er at den var for kort...skulle var minst 3 timer!

Mye symbolik, og det er rørende å se far og sønn forholdet gå igjennom et berg og dalbane. De oppdager og ser sider av hverandre de ikke trodde fantes.

 

9/10

Så nettop The Road selv og likte den veldig godt. Jeg mener filmen har store likheter med australske Last Ride som også handler om en far og hans sønn på en ikke så alt for behagelig reise. Hugo Weaving i hovedrollen gjør en sinnsykt bra innsats, og det samme gjør den ferske unge skuespilleren som spiller sønnen. Anbefales til alle som likte far og sønn delen i The Road.

Lenke til kommentar

Repo Man (1985)

 

post-140267-1268899650,491_thumb.jpg

 

Denne filmen har jeg hatt ligende i sikkert 8år. Fikk den da jeg kjøpte et film blad i UK. Det var ikke før jeg så

at jeg kom på å se den. Joda filmene er helt anderledes, Repo Men er IKKE et remake.

 

Otto (Emilio Estevez), er en punk som om kort tid finner seg jobb som Repo Man. I mellomtiden får vi se klipp av en sprø mann som kjører rundt i en Chevy Malibu, det er noe mystisk med bilen...noe dødelig...noe ikke fra denne verden....

 

Et hemmelig selskap driver å spore ned bilen, og til slutt utgir de et dusør til den som klarer å finne den. 20 000 USD.

 

 

Dette er en sprø film. Mye minnet på Clockwork Orange på film stilen, og til dels måten punkerene oppførte seg på. Det er masse syk humor og vannvittige hendelser. Overraskende mangen kjente B-skuespillere. Mye små detaljer i bakgrunnen, som i skilt, og mat.

 

Repo Man er jo fra 1984, som var et sikkelig Sci-Fi opptatt tid, og det er tydelig de ville cashe inn på dette. Resultatet er noe ulikt, noe som du ikke vil glemme med det første etter å ha sett den.

 

Med musik av Iggy Pop, setter det en god rocka følelse til en syk morsom film.

 

Anbefales! Se den, se den nå! :cool::thumbup:

 

9/10

 

Traileren her gir noen smakbiter på det vannvittige dialogen og hendelser. Men pass på å ikke se andre klipp enn denne! Det fins en trailer som røper og ødelegger slutten.

 

http://www.youtube.com/watch?v=y_0siNAK61g&feature=related

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

1282.jpg

 

In the name of the Father

 

Film om menneskene som ble uskyldig dømt for bombingen av en pub i Guildford i England i 1974. Bombingen ble egentlig utført av det provisoriske IRA. Tja, en av de beste filmene jeg har sett, med 7 Academy Awards nominasjoner.

 

Se den, NÅ!

 

10/10, 6/6 osv..

Endret av Attityd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...