Dorian Gray Skrevet 20. september 2007 Rapporter Del Skrevet 20. september 2007 Hairspray - 2007 John Waters har en cameo som blotter. John Travolta er gift med Chris Walken. Tidenes søteste lille jente (som er langt ifra liten) smelter samtlige hjerter i kinosalen. Sangene får foten til å trampe i takt enten du vil eller ikke, teksten er hysterisk politisk ukorrekt men samtidig oppriktig og ærlig og alltid med de beste intensjonene. Dette er den perfekte musikalen, og jeg tør påstå noe meget dristig: Hairspray slår til og med Grease. 9/10 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. september 2007 Rapporter Del Skrevet 20. september 2007 Enig med Bob 3, så sympathy for mr vengeance forrige helg. Gikk alt for lang tid før selve hevnen kom igang, vi fikk jo ikke engang se hevneren før det hadde gått 1,5 time Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 20. september 2007 Rapporter Del Skrevet 20. september 2007 Salò o le 120 giornate di Sodoma Kall meg gjerne dum, ettersom Pasolini visst nok var poet og geni, men Salò er en stor drittfilm, i ordets rette forstand. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 20. september 2007 Rapporter Del Skrevet 20. september 2007 Det er bare du som ikke makter å se de implisitte og symptomatiske meningene i filmen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 20. september 2007 Rapporter Del Skrevet 20. september 2007 Det er bare du som ikke makter å se de implisitte og symptomatiske meningene i filmen 9539412[/snapback] Jeg driter i den subtile meningen, samfunnskommentaren eller hva det er han prøver på. Filmen er elendig. Det er et teknisk makkverk, et misbruk av mediet. Og hvis du ikke klarer å se det, så er det hos deg problemet ligger. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. september 2007 Rapporter Del Skrevet 20. september 2007 Det er bare du som ikke makter å se de implisitte og symptomatiske meningene i filmen 9539412[/snapback] Jeg driter i den subtile meningen, samfunnskommentaren eller hva det er han prøver på. Filmen er elendig. Det er et teknisk makkverk, et misbruk av mediet. Og hvis du ikke klarer å se det, så er det hos deg problemet ligger. 9539434[/snapback] "Deg" blir litt misvisende, han er ikke akkurat den eneste i hele verden som er uenig med deg her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 20. september 2007 Rapporter Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Det er bare du som ikke makter å se de implisitte og symptomatiske meningene i filmen 9539412[/snapback] Jeg driter i den subtile meningen, samfunnskommentaren eller hva det er han prøver på. Filmen er elendig. Det er et teknisk makkverk, et misbruk av mediet. Og hvis du ikke klarer å se det, så er det hos deg problemet ligger. 9539434[/snapback] "Deg" blir litt misvisende, han er ikke akkurat den eneste i hele verden som er uenig med deg her. 9539466[/snapback] Jeg skjønte hva han mente med filmen. Det gjør likevel ikke at jeg forandrer mening. Filmen funker ikke på noen premisser, den er kjedelig, dårlig gjennomført og hvis Pasolini ville spre ideologien sin, så burde han ikke pisse bort sitt tilsynelatende gode navn på en så makaber og latterlig historie. Poenget mitt er at det er en rævdårlig film. Jeg kan godt "svelge" avføringsmetaforer og bunnløs ondskap, så lenge det er velgjort. Salò er alt annet enn velgjort. Det er bare du som ikke makter å se de implisitte og symptomatiske meningene i filmen 9539412[/snapback] Forklar. Du som alltid reagerer på amputerte innlegg som saboterer all form for diskusjon. Endret 20. september 2007 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 20. september 2007 Rapporter Del Skrevet 20. september 2007 1408 John Cusack, Samuel L. Jackson og et rimelig fiendlig innstilt hotellrom er ingrediensene i denne psykologiske thrilleren basert på en Stephen King historie. Når det gjelder filmer basert på King's verker (som svinger fra å være rene makkverk til helt geniale) plasserer denne seg ganske fint inn blant de bedre. Cusack gjør en god rolle her (størsteparten av filmen er et one man show for hans del), og filmen byr på underholdende plot twists og mye skrekk og gru. Absolutt severdig! 8/10 Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 21. september 2007 Rapporter Del Skrevet 21. september 2007 Det er bare du som ikke makter å se de implisitte og symptomatiske meningene i filmen 9539412[/snapback] Forklar. Du som alltid reagerer på amputerte innlegg som saboterer all form for diskusjon. 9539506[/snapback] Poenget var at jeg ga en gulrot: Jeg fikk fram begrunnelser til en påstand som i utgangspunktet bare var, ja, en påstand. På den måten har jeg fått mer innsikt og kan si meg fornøyd i denne omgang. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 21. september 2007 Rapporter Del Skrevet 21. september 2007 Die Hard Skammer meg over at jeg ikke har sett denne før... Tar litt tid før filmen virkelig begynner, men når det begynner tar det virkelig av. Dette er uten tvil en av de beste action filmen jeg har sett. Et fantastisk tempo, eksplosjoner og ikke minst de vittige kommentarene til John McLane. Skuespillet var også på topp. 9/10 uten tvil. Die Hard 2 Tja. I forhånd til den første så var dette en skuffelse. Eksplosjonene og action-scenene var generelt gode, men jeg følte handlingen manglet. At det skal være så enkelt å lamme en flyplass det tviler jeg på (selv om det var på begynnelsen av 90-tallet). Diverse forræderi likte jeg, ga meg litt mer mersmak. 7/10 Men tar det virkelig 15-20+ sekund for en granat til å gå av? Eller kastet de først granater med "pinnen" i og så en for å detonere de andre? Gleder meg til å se 3'en nå. Håper at den er litt bedre enn 2'en. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 21. september 2007 Rapporter Del Skrevet 21. september 2007 3'ern er bedre enn nr. 2 ja. Den er en skikkelig godbit og personlig rangerer jeg den som den nest beste i serien. Samspillet mellom Willis og Jackson i den filmen tilfører filmen en liten ekstra dimensjon i tillegg. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 21. september 2007 Rapporter Del Skrevet 21. september 2007 Anmeldelse av Shooter: Qms7LX8zTDU Pros: - Good entertainment - Nice plot twists and plot in general - Very realistic depiction of snipers Cons: - Danny Glover is lischping his ass off. - Very "guy film", not much for the people who wants something other than realistic sniping and conspiracy theories. - Mark Wahlberg mumbles way too much to the point where it's hard to hear what he's saying at normal volume level. Verdict: Very good action film, perfect is you just want to relax with a good film. Can be a bit of a guy film though. Recommended for all action fans. 8/10 P.S: I'm aware that I'm pronouncing "Glover" wrong, but I can't stop doing it! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 21. september 2007 Rapporter Del Skrevet 21. september 2007 A Better Tomorrow II Kort sagt, genial. 9/10. 9538277[/snapback] så enig, yndlings HK filmen min Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 21. september 2007 Rapporter Del Skrevet 21. september 2007 A Better Tomorrow II Kort sagt, genial. 9/10. 9538277[/snapback] så enig, yndlings HK filmen min 9541471[/snapback] Må kjøpe meg treeren også tenker jeg. Så jeg får sett hele. Anbefales til alle. Lenke til kommentar
wwwerner Skrevet 21. september 2007 Rapporter Del Skrevet 21. september 2007 Wedding Crashers: En helt grei komedie, men mangler det "helt spessiele". Artig film, med en artig handling. 6.5/10 Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 21. september 2007 Rapporter Del Skrevet 21. september 2007 Mortal Kombat 2: Conquest Jeg må bare innrømme det: Jeg likte eneren av forskjellige syke grunner, så jeg tenkte å gi toeren en sjanse. Det gjør jeg ikke igjen! 1/10 Lenke til kommentar
athorb Skrevet 21. september 2007 Rapporter Del Skrevet 21. september 2007 Airplane! (1980) En av tidenes største komedier, som jeg må innrømme at jeg hadde litt forventninger til. Så oppfølgeren for en stund siden, og holdt på å le meg i hjel. Her er det litt flere dødpunkter, men selvfølgelig en lang rekke gullkorn. Jeg elsker Zucker-humoren, og storkoste meg med replikkvekslinger som denne: Hanging Lady: Nervous? Ted Striker: Yes. Hanging Lady: First time? Ted Striker: No, I've been nervous lots of times. Filmen starter bra, og er jevnt morsom fram mot slutten, da ble det litt lenger mellom latterkulene. I tillegg har vi tidenes mest irriterende og morsomme filmkarakter som da dukker opp, og jeg er snill når jeg ikke trekker ned filmen mer pga ham. Dessuten må jeg legge til at noen av vitsene var kanskje en smule dårlig utført. Men alt det veies opp for av de fantastiske replikkene og den herlige tørre humoren. 6.5/10 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 21. september 2007 Rapporter Del Skrevet 21. september 2007 Den filmen har de mest legendariske sitatene. Ted Striker: Surely you can't be serious. Rumack: I am serious... and don't call me Shirley. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 21. september 2007 Rapporter Del Skrevet 21. september 2007 Drinking problem, "a hospital? What is it?", "Roger, Oveur." osv. gjør denne filmen genial uansett hvor mange av vitsene som ikke funker (det er en god del, men treffprosenten er ganske bra for meg). En av de mest sitatbare filmene noensinne, tror bare Lebowski topper den for min del. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 21. september 2007 Rapporter Del Skrevet 21. september 2007 The Bourne Ultimatum Kort sagt kunne denne filmen vært aldeles nydelig, men det er den ikke. Historien er nydelig, men filmingen er rett og slett bare drit. Her har vi en film som gjør som altfor mange andre filmer, nemlig at de driter i å ansette en skikkelig koreograf og heller bare rister så mye på kameraet at man ikke ser hva som egentlig skjer under action-sekvensene. Jeg ble dritlei allerede etter 15 minutter, men historien fikk meg til å bli sittende i kinosetet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå