Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor bra synes folket Indiana Jones er?

Låner de to første filmene av en kompis, og vurderer om det skal bli den første eller noe helt annet.

6750976[/snapback]

 

Indy ruler. Fantastiske filmer. Spielberg har aldri klart å overgå Raiders of the Lost Ark noensinne, og det mener jeg. Hans beste film.

 

Temple of Doom er den dårligste i serien, men allikevel, en flott og underholdene film.

 

Last Crusade holder nesten Raiders-nivå. Ford og Connery i tospann. Morsomt da Indy møter Hitler :)

Lenke til kommentar

Er enig med Nightkeeper (angående nesten alt). Indiana Jones filmene er blant mine favoritter. Stakkars Ford, som ikke får en eneste god rolle lenger. Vi skal ikke mange år tilbake før han strålte i HVER ENESTE FILM (Star Wars, Indy, Blade Runner, osv).

 

Angående filmene er jeg også enig. Temple of Doom er nok den dårligste, men dårlig er den allikevel ikke. Jeg likte ikke helt den mørke tonen filmen hadde. Var ikke helt klar for det, etter å ha sett Raiders. Ser du på bonus-discen, finner du også ut at Spielberg selv innrømmer at han ikke likte Temple så godt.

 

Jeg vil faktisk gå så langt som å si at Last Crusade går forbi Raiders med en svak tøddel. Den er mer humoristisk - noe som kunne vært negativt, men ikke i dette tilfellet. Humoren er nemlig så utrolig godt forseggjort (er det noe som heter det egentlig? "Forseggjort"?), så man ender opp med å le hele veien gjennom, uten at det blir som en slags hjernedød ungdomskomedie. I tillegg synes jeg at Last Crusade også er mye mer "Indy" enn de andre filmene. I tillegg til massevis av action og sloppy gags, så er det mye mer til arkeologien i denne filmen.

 

Uansett, filmene er helt hårreisende bra, og du burde se dem, Doga. Veldig snart. Det er faktisk skammelig at du enda ikke har sett dem! :p

 

EDIT: Nightkeeper, det er forøvrig viktig å nevne at Lucas har omtrent alt å gjøre med historien rundt Indy, samt karakterene. Spielberg stårt stort sett for regien, men Lucas er egentlig den som skal ha mesteparten av all credits filmene får. Vel, kanskje det burde deles halvt om halvt. Begge to er rimelig godt involvert. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Last Crusade holder nesten Raiders-nivå. Ford og Connery i tospann. Morsomt da Indy møter Hitler  :)

 

Er så utrolig morsomt med ansiktsutrykkene deres til mange av tidene. Lo så ekstremt mye i motorsykkelscenen etter at Indy har slått ut en av dem og ler og så ser ned på faren som ikke ler.

Lenke til kommentar
Er så utrolig morsomt med ansiktsutrykkene deres til mange av tidene...

6753222[/snapback]

 

Haha, når jeg leste det der, fikk jeg veldig lyst til å nevne motorsykkel-scenen, men så så jeg...

 

...Lo så ekstremt mye i motorsykkelscenen etter at Indy har slått ut en av dem og ler og så ser ned på faren som ikke ler.

 

Er selvsagt helt, helt enig. Elsker den scena der (og alle de andre hvor de virrer rundt og krangler - som den scena hvor de stikker av fra et fly i den bilen). :wee:

Lenke til kommentar
Fahrenheit 9/11 er desverre ikke like god eller underholdende som Columbine. Dessuten bør man være veldig kritisk til det den serverer. Men for all del, en god "dokumentar".

6753567[/snapback]

Tja, kan vel diskuterast, alt er jo vinkla frå Michael Moore sine auge, mykje av det er nok riktig. Eg vart ganske forskrekka når eg såg filmen, men etter å ha lese ein del diskusjonar rundt den har det avtatt litt.

Lenke til kommentar
Er så utrolig morsomt med ansiktsutrykkene deres til mange av tidene...

6753222[/snapback]

 

Haha, når jeg leste det der, fikk jeg veldig lyst til å nevne motorsykkel-scenen, men så så jeg...

 

...Lo så ekstremt mye i motorsykkelscenen etter at Indy har slått ut en av dem og ler og så ser ned på faren som ikke ler.

 

Er selvsagt helt, helt enig. Elsker den scena der (og alle de andre hvor de virrer rundt og krangler - som den scena hvor de stikker av fra et fly i den bilen). :wee:

6753294[/snapback]

 

For ikke å glemme i The temple of doom, når taket med pigger går ned mot Indy å short round. Indy roper at Willie skal trykke inn knappen til høyre. Sånn ca: "If you dont push that button, we are going to DIE!"

Uttrykket der er priceless :!:

Lenke til kommentar

Heter serien noe så enkelt som "Our Planet" eller noe på originalspråket? Kanskje jeg må sjekke det ut, natur = :love:

 

Så nettopp ferdig Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark. Positivt overrasket, selv etter all rosen filmene får her. Adskillig bedre enn jeg husket den, såpass at jeg skal investere i boksen om jeg finner den billig på neste dvd-shopping-spree.

Nå skal jeg drikke ferdig min halvliter Åbro arton56 5.2% Premium Lagerøl før jeg tar kvelden :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...