Gå til innhold

Test HL2 med GeForce 6800/6800 Ultra og X800 XT


WinFS

Anbefalte innlegg

 

* Kombinasjonen Radeon X800, AntiAlias og HL2 beta har problemer med å yte bra. Nvidia 6800 har ikke dette problemet. Dette er trolig enten et driverproblem eller et problem relatert til shadere.

 

Så vidt jeg kan se yter 6800U og x800 likt i HL2 med AA + Aniso, og x800 drar ifra i 1600*1200 ..

 

Enten så leser du grafene feil, eller så gjør jeg det :)

Ups.. Det jeg som leser grafene feil. :blush: Har fjernet det punktet fra posten min nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med en genomsnittlig ökning på 12.4 % och ett par tester med ordentliga så kallade "spikes" är vi imponerade av Shader Model 3.0. Detta är helt klart ett trumfkort för nVidia och desto mer avancerade spel blir desto större lär fördelarna med Shader Model 3.0 att bli.

 

http://www.nordichardware.se/Artiklar/?page=5&skrivelse=252

 

men er jo ikke negativ for nivida og få mere ytelse med sm 3.0,synes det var mange som sa at ytelsen ble ikke bedre av dette ?

Lenke til kommentar
det var mange som sa at bilde kvalitet ikke ble bedre,men poenget med ps3/sm3 har altid vært bedre FPS.

Det er nok feil nuvian. ps3/sm3 har hele tiden vært en kvalitetshevende sak. Det at ytelsen også er bra har bare vært en forutsetning. Hvis ps3/sm3 ikke hadde gitt noe bra ytelse i det hele tatt så hadde det ikke vært noen som hadde giddet å slå på disse funksjonene i sine spill.

 

Sammenlign det med Geforce4 Ti4200 vs. GeforceFX 5200. Førstnevnte yter bra, men har bare Dx8, sistnevnte har Dx9, men yter så elendig at ingen gidder å bruke Dx9-funksjonen. Nvidia har tydeligvis lært av dette og sørget for å lage en rask Pixel Shader når de først skulle lage en ny.

Lenke til kommentar
Det er nok feil nuvian. ps3/sm3 har hele tiden vært en kvalitetshevende sak.

Så vidt jeg vet er vertex texturing den eneste kvalitetshevende funksjonen i SM3.0. Hovedsaklig bidrar SM3.0 til å lette arbeidet til utviklere samt at det gir mer effektiv shader kode som dermed fører til bedre ytelse. Noe vi ser i Farcry 1.2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...