Gå til innhold

Test HL2 med GeForce 6800/6800 Ultra og X800 XT


WinFS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm... Ser ut til at HL2 blir svært krevende med de innstillingene som er bruk i denne testen. Det jeg legger spesiellt merke til er:

 

* HL2 beta er begrenset av systemet til max ca 60 FPS. (Athlon64 3200+ 1M, 1GB PC3200 ram).

 

* Man trenger minst et Radeon X800 eller Geforce 6800 for å kjøre spillet i nogenlunde grei hastighet (40-60 FPS). Med eldre skjermkort kan man bare glemme å spille på 1024x768 eller høyere med de samme innstillingene.

 

EDIT: Fjernet et punkt etter at jeg skjønnte at jeg hadde lest kurvene galt.

 

Det skal bli interressant å se litt mer etterforskning rundt ytelsen i HL2. Særlig på lavere kvalitetsinnstillinger.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Blir feil å teste en beta av spillet også, som noen sa tidligere her. Det er jo klart at de vil at spillet skal kjøre så bra som mulig på "ALL" hardware, nettopp fordi det er så mange som fremdeles har det vi vil kalle "low end" og allikevel spiller HL-CS. Dette er folk Valve vil skal spille HL2, så de vil nok gjøre det de kan for at de skal kunne spille HL2 og dermed optimalisere spillet en god del.

Lenke til kommentar

Med min xp2100, 512MB RAM og GF4 ti4800se gikk det helt greit i (tror det var det) 1024*768. Ikke noe lag annet enn at det stoppet opp i noen sekunder i noen eksplosjoner og om jeg kastet mye skit i en haug og sprengte det så alt fløy hver sin vei.

 

Jeg tror en A64, 1GB RAM, x800 eller 6800 skal kunne kjøre dette spillet helt 100% smooth.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

jeg la ikke merke til stor ytelsesmessig forskjell på ti4400 og 9800pro i hl2 betaen...

tror vi venter til final version før vi kommer med sluttvurderingen

Lenke til kommentar
Ikke noe vits å dra dette til en ulovlig diskusjon.

 

Men det hadde vært morsomt om vi snart fikk en "endelig" versjon av HL2, som kunne brukes til benchmarks.

Hadde vel kanskje vært mer gøy enn morsomt.

Hadde kanskje vært mer morsomt enn gøy...

Jeg hadde ikke sittet og hatt latterkrampe da.. Hadde heller vært glad og hatt det gøy med den tanken. :tease:

Lenke til kommentar
* Kombinasjonen Radeon X800, AntiAlias og HL2 beta har problemer med å yte bra. Nvidia 6800 har ikke dette problemet. Dette er trolig enten et driverproblem eller et problem relatert til shadere.

Ytelsen er såogsi identisk i 1024x768 og 1208x1024, mens X800XT er noe raskere i 1600x1200.

 

Men som det allerede har blitt nevnt er dette bare en beta versjon, hvis engang det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...