Gå til innhold

Test HL2 med GeForce 6800/6800 Ultra og X800 XT


WinFS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler alle til å ikke laste ned eller i det hele tatt ha noen som helst befatning med HL2-beta versjonen.

 

Dersom man bruker eller distribuerer denne versjonen er man med og støtter de som stjal kildekoden og det er like galt som å stjele produktet selv. I tillegg kan man si man er delansvarlig for utsettelsen som kom som en følge av tyveriet. Selv vet jeg hvor jeg kan få tak i beta-versjonen, men selv om jeg har ventet på HL2 i evigheter så avstår jeg fra dette og heller venter litt til på det ferdige produktet.

 

Det er et ordtak som sier at "heleren er ikke bedre enn stjeleren".

 

Tilbake til topic vil jeg si at en ytelsestest av denne beta-versjonen ikke er verdt noen ting. Det ferdige produktet yter totalt annerledes og kan ikke sammenlignes i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Etter dette ble det bare enda vanskeligere å velge kort, men får vente på tester av den endelige hl2.

 

OT: Måtte selfølgelig trykke på "ikke trykk her" linken til notarget... stakkars øynene mine.... :whistle:

Flaks at du ikke har epilepsi!

(ja jeg har også trykket på den linken)

Lenke til kommentar
Etter dette ble det bare enda vanskeligere å velge kort, men får vente på tester av den endelige hl2.

 

OT: Måtte selfølgelig trykke på "ikke trykk her" linken til notarget... stakkars øynene mine....  :whistle:

Flaks at du ikke har epilepsi!

(ja jeg har også trykket på den linken)

Uææh.. jeg ser firkanter :roll:

Lenke til kommentar

Blir masse spekulasjoner dette.

 

Korleis eit middels bra oppsett vil kjøre HL2 (2500, 96\7\800, 512) gjenstår å sjå, for min del trur eg ikkje at X800\6800 og Amd64 er ein nødvendighet for å få ein god flyt, såklart kan du ikkje kjøre på maks, det kan du ikkje på FarCry heller, men å kjøre det fint klarer du nok.

Lenke til kommentar

I fare for å gjenta meg selv.

 

Å se på benchmarks på betaer er like idiotisk som å trene med spark på grus. Det er komplett moronisk og har ingenting med den virkelige verden å gjøre. Hvorfor kommer folk trekkende med disse hårreisende fjollete tingene til stadighet?

 

Vi får se hvordan HL2 og Doom3 yter på skjermkort når spillene kommer i august. Før det er det ikke en person på kloden som kan si noe som helst om ytelsen på toppkortene fordi spillengines og driversett har en egen evne til å forandre ting på kort tid. :whistle:

Lenke til kommentar

X800XT vant bare 3 ganger av 8 !det sier det meste og motstrir det meste som har blitt sagt her på forumet om X800XT og der ser man hvordan det er når man ikke venter på testert som kan motbevise det, og det skjedde nå..lykke til med neste skjermkort også da ! får se om dere gjetter rett der å da.

 

har bare lest for mye om hvordan X800Xt skulle knuse GF6800 Ultra..

Endret av Lucas
Lenke til kommentar
X800XT vant bare 3 ganger av 8 ! lol..det sier det meste og motstrir det meste som har blitt sagt her på forumet om X800XT

...og det har fremdeles ingenting med virkeligheten å gjøre, hverken for eller imot noen av leverandørene.

 

Kan noen moderatorer være snille og drepe denne tråden snart? :love::love:

Lenke til kommentar

Vel siden den testen er en smule gammel så er sjansen 99% på at NV40 brikken blir behandlet som et FX kort. Nemmelig som et DX8 kort, Gabe har selv sagt at X800 er den raskeste brikken i HL2. Skjønner ikke hvorfor folk gidder å poste disse beta testene gang på gang, de er postet mange ganger før fra samme beta testen.

 

Bare for å kverke de siste spekulasjonene.

 

http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.ph...light=halflife2

 

ATi today launced the X800 graphics card and had machine exhibits ready for attendees to see the “Ruby” demo. The Ruby demo has been released onto CD for attendees to view and see the effects that the X800 can render in real time. The demo was very impressive but was not a touch on the demo by Gabe Newell from Valve. This stole the whole keynote to actually see some new footage from Half Life 2. Again we got the whole video which is approximately 3 minutes long and as soon as we find somewhere with firewire we’ll get it on here asap because it’s one to watch! Gabe claimed the X800 is 40% faster than the GeForce 6800 for Half Life 2 and confirmed that we’ll see Half Life 2 this summer.

 

Er faktisk enig at denne tråden burde bli stengt.

Endret av Robin B
Lenke til kommentar

 

* Kombinasjonen Radeon X800, AntiAlias og HL2 beta har problemer med å yte bra. Nvidia 6800 har ikke dette problemet. Dette er trolig enten et driverproblem eller et problem relatert til shadere.

 

Så vidt jeg kan se yter 6800U og x800 likt i HL2 med AA + Aniso, og x800 drar ifra i 1600*1200 ..

 

1024*760

6800U - 60.4 FPS

x800XT - 60 FPS

 

1280*1024

6800U - 55.4 FPS

X800XT - 55.2 FPS

 

1600*1200

6800U - 45.6 FPS

X800XT - 51 FPS

 

 

Enten så leser du grafene feil, eller så gjør jeg det :)

Endret av formann
Lenke til kommentar

 

* Kombinasjonen Radeon X800, AntiAlias og HL2 beta har problemer med å yte bra. Nvidia 6800 har ikke dette problemet. Dette er trolig enten et driverproblem eller et problem relatert til shadere.

 

Så vidt jeg kan se yter 6800U og x800 likt i HL2 med AA + Aniso, og x800 drar ifra i 1600*1200 ..

 

1024*760

6800U - 60.4 FPS

x800XT - 60 FPS

 

1280*1024

6800U - 55.4 FPS

X800XT - 55.2 FPS

 

1600*1200

6800U - 45.6 FPS

X800XT - 51 FPS

 

 

Enten så leser du grafene feil, eller så gjør jeg det :)

5 fps mere i 1200x1600 og det med x800 xt kortet,hvem bryr seg om dette..

da har vel ati vunnet ikke sant !

 

de fleste kjøper jo ati x800 pro eller 6800 gt og der kommer det jamt ut,tviler på

om noen kjøper x800 xt i steden for 6800 ultra p.g.a 5 fps mere et 6800 ultra i hl 2.

 

ps:jo kan hende noen gjør det :wow:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...