Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok varmt over hele Østlandet, og om det er noen trøst er det ikke bedre noen km lenger nord. Jeg kom hjem til 2 havarerte PC'er her om dagen. Som en konsekvens av det har Windows-PC'en fått foldefri og slås av når den ikke brukes, og en annen ble klokket ned et knepp. 150-200W i avgang ser ut til å gi stabil folding på 3 PC'er. Nå er vel også (trope)varmen forbigående.

 

Årsaken til høyere ppd kan være at du har fått andre WU'er. Det kan være relativ stor forskjell på både gpu og smp.

Lenke til kommentar

Det beste er å få varmen ut, men da må du nesten ha vannkjøling. Jeg tok ned den ene maskinen her, med 2x gtx460. Nå har jeg kun en maskin som dumper varme i rommet, og det går greit. Kunne sikkert vannkjølt den også, forsåvidt...

 

Ser ut til at jeg får dual socket Hk til uka, det er på vei over atlanteren nå. Håper brakettene komemr snart også... så blir det 200k++ PPD-action forhåpentligvis.

Lenke til kommentar

Da snakker du kort til 2 X Opteron 6128 som du har, eller tar jeg feil her?

 

Selv venter jeg ennå på hovedkortet som har vært en tur i USA med RMA, men som endelig landet i Norge i går, og som jeg regner med skal være her senest torsdag til uka. Da er det temmelig nøyaktig 2 måneder siden jeg sendte det over dammen.

 

Jeg gjetter på en boost i PPD på ca. 400K i snitt når de nye godsakene er i drift. Var heldig og fant 16 stk. 1GB DDR3 minne i Norge for 49 kroner pr. enhet som skal ankomme samme dag som hovedkortet. Jeg plages ikke mye med varmen slik som dere siden alt er veskekjølt, og vi ennå ikke er utsatt for tropevarme. Er dog litt spent på SR2 riggen hvis det blir opp mot 30 Celsius i rommet hvor den står. Nå ved en romtemperatur på 23 - 24 holder CPUene seg på kjølige 50 Celsius selv om de er overklokket til 3.6GHz. G34 riggene holder seg langt kjøligere, 30 - 35 Celsius ved samme romtemperatur, og skal tåle å bli opp mot 60 før de får problemer, og det tror jeg ikke vil skje selv med en romtemperatur på opp mot 30.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Plutselig over helga har jeg fått samme feil på to stk i7 2600 maskiner på jobben:

 

 

 

[10:55:42] - Calling './FahCore_a5.exe -dir work/ -nice 19 -suffix 01 -np 8 -checkpoint 15 -verbose -lifeline 1848 -version 634'

[10:55:42]

[10:55:42] *------------------------------*

[10:55:42] Folding@Home Gromacs SMP Core

[10:55:42] Version 2.27 (Thu Feb 10 09:46:40 PST 2011)

[10:55:42]

[10:55:42] Preparing to commence simulation

[10:55:42] - Looking at optimizations...

[10:55:42] - Created dyn

[10:55:42] - Files status OK

[10:55:42] Couldn't Decompress

[10:55:42] Called DecompressByteArray: compressed_data_size=0 data_size=0, decompressed_data_size=0 diff=0

[10:55:42] -Error: Couldn't update checksum variables

[10:55:42] Error: Could not open work file

[10:55:42]

[10:55:42] Folding@home Core Shutdown: FILE_IO_ERROR

[10:55:43] CoreStatus = 75 (117)

[10:55:43] Error opening or reading from a file.

[10:55:43] Deleting current work unit & continuing...

[10:55:43] Trying to send all finished work units

[10:55:43] + No unsent completed units remaining.

[10:55:43] - Preparing to get new work unit...

[10:55:43] Cleaning up work directory

[10:55:43] + Attempting to get work packet

 

 

 

Hadde skjønt litt mer om det var bare den ene, men begge to - samtidig? hmm.

 

Har slettet work-mappa, queue-fila, skifta machine id, sletta fahcore_a5, ingenting har hittil hjulpet.

Linux mint forøvrig.

 

Edit: Merkelige nå var at dette hjalp på den ene, ikke den andre. Da sletter jeg alt og prøver på nytt.

Endret av zyrex
Lenke til kommentar

Kan blant annet skyldes Bad work unit, sitat:

 

"- Error: Bad work unit. Digital signatures don't match

Error: Could not open work file

 

Folding@home Core Shutdown: FILE_IO_ERROR

CoreStatus = 75 (117)

Error opening or reading from a file.

Deleting current work unit & continuing..."

Eller at: "These errors indicate an I/O hardware problem or perhaps an AV program preventing FAH from writing/reading certain work files." sitat slutt

 

Link: http://fahwiki.net/i...oreStatus_codes

 

Det er egentlig vanskelig å gjette på årsaker, men minnefeil, eller overklokking er ofte årsak til: FILE_IO_ERROR er min erfaring.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

De er ikke overklokket, men kan kjøre en minnesjekk ja, ikke dumt.

 

Fant den lista selv ved et Google-søk, men AV har jeg ikke og filsystemet påstår det er OK. Skal prøve å slette hele mappa, lage ny med nytt navn, hvis det ikke hjelper, så tar jeg å reinnstallerer den.

 

edit: Ingenting fungerte, så jeg reinstallerte maskina, formatering tok uvanlig lang tid, så noe galt var det nok. Nå fungerer det ihvertfall.

Endret av zyrex
Lenke til kommentar

Disse er det vel god gammel magnetdisk i. Er ikke sikker på hva de er bestilt med, må isåfall dobbeltsjekke.

 

edit: Joda, fin Western Digital snurredisk.

 

PS: Varmen er på vei nedover, så kan nok slå på igjen to av riggene som var så varme.

 

edit2: Jeg jubla for tidlig, begge riggene har feila med samme feilmelding igjen. Prøver å kjøre harddisk-sjekk.

Endret av zyrex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...