Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Grattis, gleder meg til å se at grafene begynner å stige igjen. Selv fyrer jeg opp siste tilskudd i dag, og sammen burde vi gi laget et boost på mellom 800 - 1000K PPD. Etter prisen du har betalt så er vel dine noe omkring 6174 - 6176. Så selv nylig 4 stk. 6172 (80W utgaven) til "bare" $325 pr. enhet i uken som gikk, og det var ganske rimelig. Faktisk $100 pr. enhet rimeligere mine av samme jeg kjøpte for omkring en måened siden, og som kommer i produksjon i dag.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry, leste ikke førsteposten din nøyaktig nok, men da er det ikke like interessant siden MC folder ganske så mye bedre på dagens bigadv 69xx serie. Dette vil nok forandre seg slik at IL blir omtrent like bra, ref. erfaringen med P8101. hvor 6272 gjorde den overraskene bra.

 

Takker for linken. :thumbup:

 

Edit: Fant ingen slik du nevner som ligger ute, har han dem kanskje under disken?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Da er jeg kommet i mål med hvilket nivå jeg vil ligge på med hensyn til PPD de neste månedene. Dvs. ett sted mellom 1300K - 1500K PPD avhengig av type WU. Målet ble nådd ved at jeg bygget ferdig den absolutt styggeste maskin jeg noensinne har bygget. Det positive er at det ble utrolig god plass i det gamle Chieftec kabinettet som egentlig var skrotet.

post-53451-0-99891000-1338674319_thumb.jpg

 

Den fungerer til tross for utsendet overraskende bra (4 x Opteron 6172) og yter omkring 450K PPD med P6904 med et strømforbruk fra veggen på 613Watt. Planen var å la den stå inne, men Amd-viftene jeg testet sammen med Dynatron A8 75mm G34 kjøleblokkene ble for puslete og klarte ikke jobbe tilfredstillende så jeg satte tilbake de originale viftene. Dermed må den stå i garasjen inntil videre på grunn av støyen, til jeg får bestemt meg for om jeg vil spandere et nytt kabinett og veskekjøling på den senere. Slik ser den ut fra utsiden.

post-53451-0-50851500-1338674830_thumb.jpgpost-53451-0-78085600-1338674848_thumb.jpgpost-53451-0-75459100-1338674866_thumb.jpg

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var det det var før jeg startet å bruke kutteskive på det. Som du ser så har PSU fått en litt merkelig plassering, men det måtte til for å få plass til det rimelig store hovedkortet. Det er bare tomme kassen tilbake siden jeg måtte renske bort alle unødvendige hyller og utstikk, men ryddig ble det jo.

Lenke til kommentar

Det er hvertfall plenty av plass til vannkjøling der :)

 

Usikker på når jeg får satt opp IL. Må kjøpe Hk først, og pgam sykdom hos lønnsansvarlig på jobben får jeg ikke lønn for mai 12 juni som normalt, må vente til 12 juli. Hele greia avhenger av om jeg får lånt noen kroner fra venner og bekjente tror jeg :p hvertfall om det skal gå an å få opp noe før august.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar
Usikker på når jeg får satt opp IL. Må kjøpe Hk først, og pgam sykdom hos lønnsansvarlig på jobben får jeg ikke lønn for mai 12 juni som normalt, må vente til 12 juli. Hele greia avhenger av om jeg får lånt noen kroner fra venner og bekjente tror jeg :p hvertfall om det skal gå an å få opp noe før august.

 

Rimeligste G34 P4 HK jeg har sett finner du her: http://www.wiredzone...~10020000~0.htm

 

De handler også internasjonle ordrer, men forlanger at man sender kopi av begge sider av kreditkortet, noe jeg aldri gjør. Det er enklere og tryggere å få seg en adresse i USA via jetcarrier.com som jeg har brukt over noe tid, fungerer 100% hver gang.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Nå bruker jeg mest Paypal i utenlandske nettbutikker der det er mulig, men noen av dem forlanger at man har en USA adresse for betalingen selv om denne har et norsk kredittkort tilknyttet. Derfor bruker jeg konsekvent jetcarrier.com som også ordner med tollbehandlingen og betaling av moms. Posten tar seg feite gebyrer for å ordne dette, noe jetcarrier.com ikke gjør. Et Supermicro-H8QGi+-F koster 570 kroner med posten herfra til en adresse i USA, men kun 510 kroner med jetcarrier.com fra USA og helt hjem i postkassen. Innad i USA gir de nettbutikkene jeg har brukt fri frakt. Inkludert i jetcarrier.com sine 510 kroner er tollbehandlingen tatt med. Hvis man får tilsendt noe direkte fra en nettbutikk i USA så kan frakten variere veldig har jeg sett.

Lenke til kommentar

Hei, ser det har blitt litt stille her nå i juni.

Jeg har satt opp 3930K riggen min nå, og har gjort en kjapp 4.2GHz OC med 42x100, 1.3V Vcore i bios, all strømsparing avslått og gitt headroom for strømtrekk (500W, 300A). Ingen forandring på andre spenninger eller strømstyring.

post-163450-0-29425200-1339170187_thumb.png

 

Jeg kjøler CPU med en H100 montert (på innsiden) i taket på HAF-X, med 2x Noctua NF-P12 i push og 200mm kabinettvifte i pull over mesteparten av radiatoren på utsiden (i taket).

IntelBurn Test ga max temp på 72 grader på varmeste kjerne (68 max på kaldeste) via real Temp.

Jeg har akkurat kjørt en 12 timers Prime95 som var fullstendig stabil (13 timer nå faktisk).

 

Er dette trygge temperaturer/settings å begynne å folde med?

Jeg har et par vifter fra NH-D14 som jeg kan putte i kabinettet som erstattning for medfølgende 140mm og en 120mm en ekstra plass, og kan åpne vinduet mer på varmere dager.

 

Hvor mye PPD kan jeg forvente med en 3930K med SMP i windows med en slik klokk og RAM? (2133 9-11-12-27 @1.5V)

 

EDIT: for regnekraft referanse: post-163450-0-78512100-1339170540_thumb.png

12.22 i Cinebench.

Phenom II x6 jeg hadde fikk 7.2 mener jeg på.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...