Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ganske stor variasjon i PPD på SMP, ~20k er mer normalt for en 2500k i Windows.

 

Fikk forøvrig ned en av de fryktede P8101 nå. TPF 15:58, noe som gir rundt 271k PPD. Strømforbruket er ca det samme som 6903 og 6904, ~350w.

 

BFS ga litt dårligere ytelse, så står over den.

Lenke til kommentar

271K PPD for 350Watt er jo veldig bra, så bra at din rigg har satt ny rekord i forholdet PPD/Watt. Jeg sammenligner med beste resultat i tabellen jeg linker til nedenfor hvor Patriot/Eagle7 leder an, og jeg antar at hans rigg bruker omkring 700Watt, den bruker ihvertfall ikke mindre enn det.

 

Din PPD/Watt = 774 og Patriot/Eagle7 har PPD/Watt = 681 Din rigg må egne seg spesielt bra for P8101 :thumbup:

 

Du burde laste opp resultatet til Grandpa_01http://foldingforum.org/index.php som har laget tabellen og holder den ajour. Husker du hva riggen din har av tpf for alle de forskjellige 69xx så legger du ved de også. Det han trenger er nicket du folder under, type WU og ditto tpf for hver enkelt.

 

Tabellen her:

https://docs.google....BnRklERFE#gid=0

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Har hatt 2 forskjellige hexa rigger i drift, yter dette for 6901.

 

Name: Rigg1 i7 980X 4.3GHz Kontor 330Watt

Path: V:\

Number of Frames Observed: 300

 

Min. Time / Frame : 00:19:03 - 71 109,2 PPD

Avg. Time / Frame : 00:19:14 - 70 094,9 PPD

 

Name: Rigg11 i7 980X 4.1GHz Garasje 290Watt

Path: Z:\

Number of Frames Observed: 300

 

Min. Time / Frame : 00:20:27 - 63 933,4 PPD

Avg. Time / Frame : 00:21:41 - 58 557,0 PPD

Lenke til kommentar

Har ikke loggen så vet ikke nøyaktig avg TPF på de andre bigadv prosjektene, kan laste det opp når jeg har foldet en av hver. Den høye PPD/watten kommer vel mest av den lave klokkehastigheten,da disse ikke kan overklokkes, i tilegg til en effektiv PSU.

 

Ser at de beste G34 riggene ligger på over 750k PPD, noe som er rimelig drøyt. Lurer på hva 8 stk E7 8870 hadde fått, 80C/160T. En koster $4600, så det hadde nok blitt ganske dyrt også.

Lenke til kommentar
Jeg så tidligere at noen skrev de ikke fikk utnyttet mer enn ca 40 kjerner/tråder til F@H. Har noen testet med mer?

Det er nok en informasjon som er feil. Jeg folder med både 48 og 64 kjerner og det fungerer helt normalt.

 

Du kan jo sjekke ut denne tabellen som holder oversikt over noen rigger med mange kjerner.

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Aspl6-RkaxtFdEM4d1JLRzdXQ0dVdDlndzBnRklERFE#gid=0

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

I Linux / Ubuntu så går det fint med 48 / 64 / 80 kjerner med smp. I Windows så vet jeg ikke helt, men jeg fikk ikke opp mer enn 32 kjerner i Windows 7 64 bits . For å kunne bruke flere enn det mener jeg å ha lest at man må bruke Windows server 64 i en nyere utgave.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ganske stor variasjon i PPD på SMP, ~20k er mer normalt for en 2500k i Windows.

 

Fikk forøvrig ned en av de fryktede P8101 nå. TPF 15:58, noe som gir rundt 271k PPD. Strømforbruket er ca det samme som 6903 og 6904, ~350w.

 

BFS ga litt dårligere ytelse, så står over den.

Min SR-2 fikk tidligere i dag ned en ny 8101 og ytelsen bedret seg merkbart med BFS og Kraken i kombinasjon. Tidligere med bare Kraken lå den omkring 24.13 - 24.15 i tpf, men nå har den vært helt ned i 23.43, men har etter 13% stabilisert seg omkring 23.56. Strømforbruket på SR-2 økte med nærmere 50Watt fra 69xx.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hasta la vista!

 

Nå stopper jeg opp 247.as foldingen for denne gangen.

Maskinparken skal brukes til andre prosjekter, men jeg skal prøve å starte opp litt folding i helger, ferier og andre perioder ting ellers står stille.

Regner med å ha det meste i farta igjen i august, og da gjerne med betydelig mer kraft enn så langt.

 

Keep on folding!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er fullstendig forståelig, og jeg vil gi et nikk for at du bruker bedriftens maskinpark til F@H i perioder den er ledig. Om bare fler hadde gjort det... (Det er fint for stress-testing, og når du gjør som du har gjort å kalle brukeren for firmanavn også litt gratis reklame)

BTW, får du skrevet av noe som donnasjoner til veldedighet?

Lenke til kommentar

Det er fullstendig forståelig, og jeg vil gi et nikk for at du bruker bedriftens maskinpark til F@H i perioder den er ledig. Om bare fler hadde gjort det... (Det er fint for stress-testing, og når du gjør som du har gjort å kalle brukeren for firmanavn også litt gratis reklame)

BTW, får du skrevet av noe som donnasjoner til veldedighet?

 

Tror jeg vil slite med å få dette som veldedighet, og i vinter var det jo en fin måte å varme opp lokalene våre...

Reklameeffekten har jeg ikke mye tror på siden vi i praksis har 10-20 kunder vi er interresert i, og de vet neppe hva folding er.

Det nærmeste jeg kommer der er at sjefen hos en av leverandørene våre vil ha meg til å være på på LCH@Home i stedet, siden det er hans andre arbeidsplass, men jeg tror nok at jeg holder meg til folding...

Lenke til kommentar

Må nesten takke så mye avo for innsatsen som har vært storartet. Måtte det bare finnes flere som deg som lar sitt eget firma bidra i flere måneder. Og som du sikkert skjønner så er du velkommen tilbake når som helst. Ha en god sommer. :thumbup:

 

 

Ellers så har jeg klargjort et kabinett for G34 nr. 3 som jeg håper kan være i folding snart. Det tok sin tid å få det ordnet det defekte hovedkortet hos SuperBiiz, men i øyeblikket er det visstnok til reparasjon hos SuperMicro, ved fabrikken i San Jose USA og de har lovet at det skal være ferdig denne uken.

 

Kabinettet jeg har valgt denne gangen er et gammelt Chieftec jeg hadde stående. Jeg har rensket det for alt som er innvendig slik at det kun er en tom kasse igjen. Og så har jeg flyttet PSU fra sin vanlige plass til forran i kassen, og vridd PSU 90 grader slik at hovedkortet får plass bak denne. Jeg vil til å begynne med prøve å la CPUene kjøles av Dynatron A8 75mm 2 Ball Bearing CPU Cooler for AMD Opteron 6100 Series som jeg har liggende fire stk. av, som ser slik ut. post-53451-0-92817500-1336572804.jpg

http://www.newegg.co...tron-_-35114117

Hovedkortet får bra plass i dette gamle kabinettet:post-53451-0-89479600-1336572904_thumb.jpg

Hovedkortet vil nå fra toppen og ned til blyantstreken som vises ca. 12cm fra bunnen og fra fronten, og gli inn bak PSU. Sett forfra vises at det blir bra med plass bak PSU. post-53451-0-90425600-1336573159_thumb.jpg

Disse Dynatron A8 kjølerne bråker noe infernalsk så denne riggen blir nok stående enten på boden, eller i garasjen til og begynne med. Kanskje kjøper jeg et Xigmatek Elysium og setter på veskekjølere senere, hvis jeg kan finne plass til enda et så stort monsterkabinett inne. Problemet er at så store kabinetter som Zigmatek ikke får plass under et skrivebord, og jeg har tre slike fra før. Min bedre halvdel begynner nå å mistenke meg for å planlegge og fortrenge henne med disse svarte store hviskende kassene. Derfor vandaliserte jeg den gamle Chieftec(en) for å teste om et G34 kort får plass, og det er jo ikke så nøye hvordan det ser ut når det blir stående i boden eller i garasjen.

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fikk forøvrig ned en av de fryktede P8101 nå. TPF 15:58, noe som gir rundt 271k PPD. Strømforbruket er ca det samme som 6903 og 6904, ~350w.

 

Jeg nevnte tidligere denne tabellen https://docs.google....xvejBDcHc#gid=0 hvor de nå har endret praksis til at man legger inn resultatene selv ved å velge "Redigere". Det du skriver inn lagres automatisk.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Må nesten takke så mye avo for innsatsen som har vært storartet. Måtte det bare finnes flere som deg som lar sitt eget firma bidra i flere måneder. Og som du sikkert skjønner så er du velkommen tilbake når som helst. Ha en god sommer. :thumbup:

 

 

Ellers så har jeg klargjort et kabinett for G34 nr. 3 som jeg håper kan være i folding snart. Det tok sin tid å få det ordnet det defekte hovedkortet hos SuperBiiz, men i øyeblikket er det visstnok til reparasjon hos SuperMicro, ved fabrikken i San Jose USA og de har lovet at det skal være ferdig denne uken.

 

Kabinettet jeg har valgt denne gangen er et gammelt Chieftec jeg hadde stående. Jeg har rensket det for alt som er innvendig slik at det kun er en tom kasse igjen. Og så har jeg flyttet PSU fra sin vanlige plass til forran i kassen, og vridd PSU 90 grader slik at hovedkortet får plass bak denne. Jeg vil til å begynne med prøve å la CPUene kjøles av Dynatron A8 75mm 2 Ball Bearing CPU Cooler for AMD Opteron 6100 Series som jeg har liggende fire stk. av, som ser slik ut. post-53451-0-92817500-1336572804.jpg

http://www.newegg.co...tron-_-35114117

Hovedkortet får bra plass i dette gamle kabinettet:post-53451-0-89479600-1336572904_thumb.jpg

Hovedkortet vil nå fra toppen og ned til blyantstreken som vises ca. 12cm fra bunnen og fra fronten, og gli inn bak PSU. Sett forfra vises at det blir bra med plass bak PSU. post-53451-0-90425600-1336573159_thumb.jpg

Disse Dynatron A8 kjølerne bråker noe infernalsk så denne riggen blir nok stående enten på boden, eller i garasjen til og begynne med. Kanskje kjøper jeg et Xigmatek Elysium og setter på veskekjølere senere, hvis jeg kan finne plass til enda et så stort monsterkabinett inne. Problemet er at så store kabinetter som Zigmatek ikke får plass under et skrivebord, og jeg har tre slike fra før. Min bedre halvdel begynner nå å mistenke meg for å planlegge og fortrenge henne med disse svarte store hviskende kassene. Derfor vandaliserte jeg den gamle Chieftec(en) for å teste om et G34 kort får plass, og det er jo ikke så nøye hvordan det ser ut når det blir stående i boden eller i garasjen.

 

Det fins noen passiv-kjølere som er vel så gode. Burde være mulig å stripse på noen stille 120mm-vifter (eller lignende, kanskje 92mm passer bedre). Dynatron er for meg synonymt med støvsuger-lyd. hadde noen gamle socket 940-kjølere før. makan til bråk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...