Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

post-147792-0-32436200-1339954648_thumb.jpg

Håper/regner med at PPD vil øke når jeg får sånn bonus-ordning?

13-14k ppd på en 4.9 2500k føltes lite.

Du får bonus ser det ut som, men du gjør kanskje andre ting med maskinen også mens du folder? Hvis den får gå upåvirket av andre oppgaver skal du få ca. 21K PPD.

Lenke til kommentar

Jeg har netopp installert Ubuntu (for økt ytelse) på min berbare maskin. Jeg kjører CPU SMP på den (terminalbasert) men jeg får ikke til å folde med GPU! Det skjer alltid noe feil eller noe annet. Finnes det en enkel måte å folde GPU-SMP på Ubuntu?

 

Og hvor mye PPD er det naturlig at min berbare kan gi? Den har en i7 Sandy Brigde 2.2 GHz og en GT540 GPU. RAM er på 8Gb 1333MHz.

Lenke til kommentar

post-147792-0-32436200-1339954648_thumb.jpg

Håper/regner med at PPD vil øke når jeg får sånn bonus-ordning?

13-14k ppd på en 4.9 2500k føltes lite.

Du får bonus ser det ut som, men du gjør kanskje andre ting med maskinen også mens du folder? Hvis den får gå upåvirket av andre oppgaver skal du få ca. 21K PPD.

Nei, det er mens den bare folder, uten å gjøre noe annet.

Lenke til kommentar

Aner ikke parametere, hvordan sjekker man det?

Kjører med passkey ja (ganske sikker ihvertfall)

Bare starter klienten FAHControl og lar den kjøre, hva den gjør/bruker vet jeg ikke.

Vet dog at på et gitt tidspunkt for 1-2 månder siden så ga akkurat samme oppsettet 30-40k ppd

-wamp

Lenke til kommentar

Jeg har netopp installert Ubuntu (for økt ytelse) på min berbare maskin. Jeg kjører CPU SMP på den (terminalbasert) men jeg får ikke til å folde med GPU! Det skjer alltid noe feil eller noe annet. Finnes det en enkel måte å folde GPU-SMP på Ubuntu?

 

Og hvor mye PPD er det naturlig at min berbare kan gi? Den har en i7 Sandy Brigde 2.2 GHz og en GT540 GPU. RAM er på 8Gb 1333MHz.

 

Såvidt jeg er kjent med så går det ikke å folde med GPU i Ubuntu, da må det evt. skje via en emulator som foreks. Wine som du finner her http://www.winehq.org/download/ubuntu

Lenke til kommentar

Jeg har netopp installert Ubuntu (for økt ytelse) på min berbare maskin. Jeg kjører CPU SMP på den (terminalbasert) men jeg får ikke til å folde med GPU! Det skjer alltid noe feil eller noe annet. Finnes det en enkel måte å folde GPU-SMP på Ubuntu?

 

Og hvor mye PPD er det naturlig at min berbare kan gi? Den har en i7 Sandy Brigde 2.2 GHz og en GT540 GPU. RAM er på 8Gb 1333MHz.

 

Såvidt jeg er kjent med så går det ikke å folde med GPU i Ubuntu, da må det evt. skje via en emulator som foreks. Wine som du finner her http://www.winehq.org/download/ubuntu

 

Mhm, ok. Men hva gir da best ytelse totalt sett? Ubuntu med SMP eller Windows 7 med SMP+GPU?

Lenke til kommentar

Jeg finner en som folder med 2 x E5-2690 her https://docs.google....xvejBDcHc#gid=0 Hvis vi regner om ved å bruke forholdet mellom 2.2 og 2.9MHz får vi flg. tall for de WUer som er vist i oversikten, får vi et svar med bra nøyaktighet, slik:

 

2 x E5-2690 2.9GHz P6903 237,7K PPD ~ 2 x E5-2660 2.2GHz = 180K PPD

2 x E5-2690 2.9GHZ P6901 156,7K PPD ~ 2 x E5-2660 2.2GHz = 118K PPD

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hadde min første ufrivillige restart på min G34 rigg med Magny Cours 4 x 6176se og 64GB RAM sist natt. Vet ikke hva det skyldes, men skjermen (når jeg koblet den til) kom opp med "Memory sync error". Jeg vet ikke helt hva dette betyr uten om at det har noe med minnet å gjøre. Det jeg vet er et minnet har har feilet med det resultatet at maskinen har blitt resatt. Dette er den eneste maskinen jeg har Corsair minne i, og den som har mest minne, 64GB. Mot henholdsvis 32 og 16GB på de 2 andre, og da Kingston på begge. Likevel, denne maskinen er den ene som kjenner igjen Corsair 1600GHz minnet, noe de andre 2 ikke gjør, selv om en av de 2 er med samme type hovedkort, men med anne type CPU. Fortsetter dette så setter jeg inn Kingston 16 x 1GB 1333MHz som jeg har liggende som reserve. Tar gjerne i mot tips eller gode råd for forslag til hva feilen kan skyldes. Riggen har kjørt feilfritt i siden mars.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hadde min første ufrivillige restart på min G34 rigg med Magny Cours 4 x 6176se og 64GB RAM sist natt. Vet ikke hva det skyldes, men skjermen (når jeg koblet den til) kom opp med "Memory sync error". Jeg vet ikke helt hva dette betyr uten om at det har noe med minnet å gjøre. Det jeg vet er et minnet har har feilet med det resultatet at maskinen har blitt resatt. Dette er den eneste maskinen jeg har Corsair minne i, og den som har mest minne, 64GB. Mot henholdsvis 32 og 16GB på de 2 andre, og da Kingston på begge. Likevel, denne maskinen er den ene som kjenner igjen Corsair 1600GHz minnet, noe de andre 2 ikke gjør, selv om en av de 2 er med samme type hovedkort, men med anne type CPU. Fortsetter dette så setter jeg inn Kingston 16 x 1GB 1333MHz som jeg har liggende som reserve. Tar gjerne i mot tips eller gode råd for forslag til hva feilen kan skyldes. Riggen har kjørt feilfritt i siden mars.

 

Lurer på om jeg har lest noe lignende fra noen andre. Skal se om det er bare jeg som blander...

 

SI ifra hvis du får samme feil igjen, i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...