Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det fins noen passiv-kjølere som er vel så gode. Burde være mulig å stripse på noen stille 120mm-vifter (eller lignende, kanskje 92mm passer bedre). Dynatron er for meg synonymt med støvsuger-lyd. hadde noen gamle socket 940-kjølere før. makan til bråk...

Støvsuger-lyd er en bra beskrivelse, og mye strøm bruker de også, men de kjøler bra. Jeg oppdaget at ved å sette dem til å gå på laveste nivå (i bios) så klarer man å være i samme rom en stund uten å bli gal, og de kjøler fremdeles nok til å holde temperaturene nede så lenge kortet lå åpent på et bord.

 

Jeg har mange gamle AMD-kjølere liggende som aldri har vært brukt, og viftene er jo relativt stille. Takk for tipset, skal se om jeg kan få til en fornuftig måte å feste dem til kjøleren på Dyanatron.

 

Edit: Senere på dagen: Disse burde fungere nå, og med nye vifter burde lyden være til å leve med inne også. Og siden CPUene (6172 SE) kun bruker 80Watt ved full load så vil jeg tro at viftene er kraftige nok.

post-53451-0-67598300-1336752968_thumb.jpg

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hos meg går noen ganger PPD i variasjoner på 30 - 40K mellom start og slutt. Ofte hjelper det å resette maskinen som er nede i en bølgedal. Må legge til at totalen PPD er omkring 850K så % variasjoner blir ikke stor.

 

Og apropo bølgedal, været her er akkurat nå helt i bunnen av bølgedalen. :thumbdown:

post-53451-0-83827900-1336841599_thumb.jpg

Fordelen er jo at foldingen får bra vilkår. :)

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Har sett det samme på 3930k, der tfp kan øke fra i underkant av 16 min til opp mot 19 min. Det er nok å ta en restart av klienten.

 

Har i lengre tid også hatt en mistanke om at SB gir bedre ppd på 6904 enn 6903. Det ble bekreftet da jeg fikk ned den første 6904 på 3930k, som gir nesten 7k mer. Hvis det kommer klokkbare IB med 8 kjerner, så vil en slik kunne bikke 200k ppd @4GHz og klare 8101 på under 2 dager.

Lenke til kommentar

Alltid lov å håpe på at man slipper unna avgifter^^

 

Dual socket HK blir sendt idag eller i morgen har jeg fått lovnader om. Braketter til vannblokk skal også være på vei, hvertfall et førsteutkast. Quad socket hr jeg ikke kjøpt inn enda, får se når det eventuelt skjer. Jeg må ha en stille luftkjøleløsning der om det skal være aktuelt også. Gidder ikke kjøre vannkjøling på ting som ikke er overklokket nevneverdig.

Lenke til kommentar

Det jobber folk på lageret fra søndag kveld til fredag kveld. De har kun stopp på lageret på lørdag. Dette fordi det er så mange som bestiller i helga, så for ikke å få overlast med ordre på mandag, kjører de skift fra søndag kveld til mandag morgen.

 

Robotene henter frem alt av varer, men det er mennesker som tar varen fra lagringsboksen og opp i esken som en annen robot krymper plasten oppi, og setter på lokk og merkelapp.

Lenke til kommentar

Takker war. Men har sett det før. hw hadde en artikkel om det, så jeg har lest den.

PS: Var vel litt spøk fra min side, jeg har vært på jobb i dag. Sorry.

Håper du ikke tar denne kommentaren til deg, andre kan ha nytte av denne videoen.

 

Men her er delene:

 

 

1 STK 660225 Intel® Core i7-3770K Processor

Socket-LGA1155, Quad Core, 3.5Ghz, 8MB, Boxed w/fan

 

1 STK 743925 MSI Z77A-GD55, Socket-1155

ATX, Z77, DDR3, 2xG3+1xG2-PCIe-x16, SLI/CFX, DrMOS, VGA, DVI, HDMI,

UEFI

1 STK 744198 Crucial DDR3 BallistiX Tactical 1866 8GB

8GB kit(4GBx2),1866Mhz, 1.5V, CL9-9-9-27

1 STK 661211 Zalman CNPS8000B CPU Kjøler

775/1155/1156/1366/, AM2/AM2+/AM3/AM3+/FM1, 1400~2800 RPM, 20~32 dBA,

3-pin PWN

1 STK 494479 Lite-On DVD±RW Writer IHAS124-19

SATA, DVD±R: 24x, DVD+RW: 8x, DVD-RW: 6x, DVD-RAM: 12x, Bulk, BLACK

1 STK 594477 Akasa SATA3 Kabel 50 cm Right Angle

SATA III (6.0Gb/s),SATA II (3.0Gb/s) and SATA I (1.5Gb/s), 7pin

1 STK 631913 Microsoft Windows 7 Home Premium EN

OEM, 64bit, SP1

 

1 STK 650607 Corsair SSD Force Series 3, 60GB 2.5"

SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 525MB/490MB/s read/write, SandForce® SF-2200,

w/bracket

 

Totalt:

 

Netto 5.229,60

Frakt 47,19

MVA (25%) 1.319,20

Totalsum 6.595,99

Lenke til kommentar

Hvis du kun skal folde på denne (noe jeg antar du ikke skal siden du kjøper Win7 64) så er Linux langt å foretrekke framfor Windows med hensyn til effektiv folding, med det visste du nok.

 

Gratulerer med ny knall maskin. Det skal bli spennende å høre hva denne klarer i folding, samt om den klarer å kjøre P1801 med Langouste, hvis du forsøker det.

Lenke til kommentar

Lite spørsmål til dere som folder med quad AMD og sikkert har lest dere opp på prosessorarkitekturen.

Noen av AMDs CPUer har mange cores som deler på FPU, mens andre har dedikert FPU pr core.

Hvilke har dedikert FPU?

Skal i gang å teste ut ny hardware for live multistream videoencoding, og det dukker snart opp noen E5 rigger her, men siden AMD er såpass rimelige er det jo verdt å vurdere dem også.

 

Kan sikker finne dette selv om jeg leter, men her VET jeg at kunnskapen finnes :green:, og å tygge 24 Gbps med video er ikke ulikt folding mtp hva som yter bra og dårlig.

Lenke til kommentar

Som Alias skrev

 

For de nye WUene som kommer kan det se ut som noe endrer seg med hensyn til ytelse i folding for Interlagos CPUer. Akkurat nå tygger begge G34 riggene på hver sin P8101 og yter som flg.

4 X Opteron Magny Cours 6176SE, 2.3GHz, TPF 14.03, PPD 329835

4 X Opteron Interlagos 6272, 2.1 GHz, TPF 14.53, PPD 302525

Omregnet til PPD/MHz vinner overraskende Interlagos med 144,06 mot Magny Cours 143,41. Dette hadde jeg ikke trodd, men kanskje Stanford har endret forutsetningene fra tidligere hvor kjerner med FPU ble favorisert. Det skal bli spennende å se når mine 6172 som kjører med samme GHz som 6272 kommer i produksjon.

Hvis man regner kjerne for kjerne er Magny Cours fremdeles Interlagos overlegen. Mitt poeng er at for de nye WUene som P8101 så vinner kanskje Interlagos hvis man sammenligner generasjon for generasjon.

 

Alle 61XX har FPU=Core , mens alle 62XX har FPU=Core/2

Lenke til kommentar

Jeg mistet enda en 8101 WU på SR-2en. :thumbdown:

 

Riggen stoppet (frøs) etter ferdig resultat var skrevet til disken, og da jeg startet den igjen var det selvsagt feil på fila og den ble slettet og ny 8101 ble tatt ned og 245K p rett i foldinghelvetet.

 

Konklusjonen er at SR-2 og P8101 ikke blir helt venner og at dette vil skje fra tid til annen. Skal forsøke å klokke den et par knepp ned igjen. Den er aldri varm, knapt over 50 Celsius så overoppheting eller trotling av CPU kan det ikke være.

 

For moro skyld forsøkte jeg å kjøre 2 X WU på denne maskinen ved å bruke 12 kjerner på hver i håp om å få ned de gamle 690x, men det kom ned kun 6098 og 6099, som er dårligere butikk enn 8101. PPD samlet ligger kun på 73.7K med tpf på henholdsvis 5.51 og 6.04. Skal la dem gå ferdige og se hva som kommer ned igjen. Etter det jeg har lest så er det problemer med serveren som gir ut 69xx serien, så kanskje det retter seg ved neste download av WU.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...