Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er interessant å se at i Team Hardware så er det totalt 2667 registrerte foldere, hvorav kun 117 er aktive. 10 av disse igjen står for ca 80% av dagsproduksjonen. Hva kan vi gjøre for å få flere til å bli aktive foldere? Hadde vi klart å motivere 500 til, å produsere 1000p hver i døgnet ville vi passert en døgnproduksjon på en mill. og ville klatret raskt på rankingen. Gjør vi ingenting vil vi relativt fort gå ned over listen. Med så mange registrerte foldere, for ikke å si med alle brukerne på hardware.no så burde vi vært en "stormakt" innen folding.

 

Hadde det ikke vært en ide å foreslå for hardware.no at de promoterte oss litt på forumet med jevne mellomrom, for på den måten å holde holde hensikten og interessen for foldingen varm bokstavelig talt. Jeg tror at problemet med at vi blir så få nå er at folding er blitt en greie for kun spesielt interesserte. Mange av oss bruker mye ressurser og tid på dette og det ville vært et ekstra push hvis vi klarte å få flere engasjert i dette.

 

Er det kanskje noen som kjenner noen som kjenner noen innen hardware.no som kan få fyrt på denne saken?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man må se på hva "registrerte foldere" egentlig er. Det betyr kun alle som noen gang har levert en pakke til vårt lag.

 

- Mange av disse folder nok for andre lag og kommer tilbake om de ønsker.

- Mange prøvde noen få pakker og fant ut at FAH ikke er for dem.

- Mange sluttet med FAH.

 

Så egentlig synes jeg det tallet er tildels ubetydelig og sterkt misvisende.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Mange er opptatt av tuning og siden benching av PC'ene sine. F@H er temmelig nådeløs både mhp hardwarefeil og overoptimistisk oc og både CPU og GPU støttes på de fleste OS. Kanskje vært en ide å markedsført det som et alternativ eller supplement til alle disse testprogrammene som brukes. Det kunne også vært mulig å registrere resultatene, slik at det ble litt kniving om å tyne mest ut av hardwaren.

 

Idag gikk Zalman ut og inn kom Corsair H50. Kjernene på i7 860'n falt fra 85C til 51C i åpent bur, 56C med lokket på.. Denne gang ikke som utlagt tarm, men festet med dobbeltsidig teip til vifta bak. Det holdt nesten til strømmen ble koblet til, så jeg måtte forsterke med litt tau. Det ser så langt ut til å holde.

Lenke til kommentar

Kanskje du kunne overtalt en skribent til å lage en artikkel? Tror nok de fleste ikke aner noe om F@H, og hvertfall ikke laget vårt.

 

Edit: jeg kjører 197.xx som drivere, er det noe særlig ppd å hente på å oppgradere til 258.96 på g92? Gidder ikke tukle med det sålenge det funker og det er lite å hente, men om det blir et par tusen ekstra ppd fordelt på alle gpuene er det jo verdt det :)

Lenke til kommentar

Har ikke foldet på en stund, mest p.g.a det har vært en del utgifter på uforutsette ting i løpet av vår/tidlig sommer. Har også et ATI-kort i hovedmaskinen for tiden, som jeg i grunnen ikke synes er verdt å kjøre folding på grunnet ytelsen vs. nVidia og ATI. Men leker med tanken på å investere i en egen foldingmaskin med noen GTX460-kort. Å kjøre ett kort pr. maskin som jeg gjorde før er i grunnen ikke kostnadseffektivt heller.

Lenke til kommentar

Det var en artikkel om F@H på hardware.no for noen år siden. Den kunne nok blitt pusset opp og repostet. Men jeg ville timet den litt senere, når det begynner å bli hustrig utpå høsten og folk vil fyre litt ekstra. Hvis man kan time den til samme dag som det første rimet eller snøfallet på fjelltoppene kommer over størst mulig del av Norge så ville det vært perfekt.

Lenke til kommentar

Når det norske folk begynner å fryse litt er den beste tiden for en slik artikkel ja :).

 

Wheelman og jeg har snakket om dette mange ganger. Jeg tror nok også vi må assistere skribenten en god del og jeg utlyste her tidligere i fjor om noen var interessert i å delta i det med Wheelman.

 

Alle som ønsker et samarbeid om å forberede en god og oppdatert FAH artikkel som kan publiseres når kulda setter inn, send PM til wheelman og gjerne kopi til meg.

 

Det passer også bra med at folk nå kommer til å kjøpe Nvidia kort pga. GTX 460 og GTX 470 som fremstår som meget prisgunstige og gode produkter.

 

Når kulda setter inn skal jeg garantert opp med 2 stk dedikerte foldingrigger. Jeg har alle delene med unntak av et sett HK/CPU/RAM (bigadv rigg). Det blir en GPU rigg med svak CPU og en bigadv rigg med svak GPU. Men jeg kan ikke ha det hjemme om sommeren så det er mulig jeg ser på andre lokasjoner for det til neste sommer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Et stk 460, core 800/shader 1600, gir temmelig nøyaktig 10k ppd. Det er omtrent det samme som 2 gts 250 gir over tid.

 

Hos meg trekker 2 gtx 460 768MB og en idle q6700 ca 270W (300w fra veggen). Når en klient sender, faller det med 80-90W.

 

Gtx 465 yter 10k ppd @stock, men drar 20-40W mer enn et 460, avhengig av 1GB eller 768MB ram.

Lenke til kommentar
Så egentlig synes jeg det tallet er tildels ubetydelig og sterkt misvisende.
Det har du helt rett i, det blir nok litt som misbruk av statistikken, men gir likevel en pekepinn i hvilket potensiale vi kunne ha hatt. Det burde kanskje ha eksistert en gruppe til i stat benevnt som foreks. "ikke aktive siden dd.mm.yy". eller noe lignende så hadde disse på en måte vært arkivert på siden av stat.
Lenke til kommentar
Kanskje vært en ide å markedsført det som et alternativ eller supplement til alle disse testprogrammene som brukes. Det kunne også vært mulig å registrere resultatene, slik at det ble litt kniving om å tyne mest ut av hardwaren.
Det tror jeg ville vært en kjempe ide! Tenk deg budskapet: Er din maskin stabil - kraftig - tunet - bygget godt - nok for folding over noe tid? Dette ville nok vekket mange med nyinnkjøpt el. selvbygget maskin til å forsøke en stund. Vinklet på rett måte tror jeg dette ville virket. Selvsagt må også selve budskapet med foldingen komme fram.

 

Overskriften kunne vært:

"Har maskinen din baller nok til å folde proteiner" ville nok også satt fyr på noen, skrevet i rett modus for målgruppen.

Lenke til kommentar
Et stk 460, core 800/shader 1600, gir temmelig nøyaktig 10k ppd. Det er omtrent det samme som 2 gts 250 gir over tid.

Har lagret resultater på 6 stk. GTS250 over 5 dager i HFM.NET med alle forskjellige WU og får et snitt på 5852,69 PPD. Dette er uten sending/henting av WU, men vil tro at reelt PPD for 250 ligger nærmere 5500PPD enn 5000 hvis jeg er forsiktig. Jeg har seks slike kort i folding så tallene burde være ganske reelle. Dette vil selvsagt variere fra maskin til maskin relatert til bruk, OS, RAM, etc. på maskinen, men er likevel en god pekepinn. Jeg registrerte aldri PPD under 5350 på noen av mine 250 kort. Alt avlest med effektive rate i HFM.NET.

 

Et eksempel fra 18.08.2010

post-53451-1282465900,7376_thumb.jpg

 

Det er interessant å se at GTS250 yter bedre i foreks. riggen med Q6600 enn i7920 med samme WU, eller med og uten bigadv kjørende.Til slutt, dette er kun mine egne subjektive betraktninger og ingen vitenskapelig ført statistikk.

Lenke til kommentar

ei57: Du vil og spare mer strøm om du bytter ut Q6700 med en billig dual core. Det var det jeg fant ut da jeg byttet ut min quad core(6600 + 6700)

 

Utvilsomt, men det er ikke en ren folderigg - det er i7'ene som er det. Denne her brukes til alt mulig, og det hender at det trengs litt ekstra kraft når det blir mye som surrer og går samtidig.

Lenke til kommentar

Jeg har en rigg med 250x2 som gir 10-11k.

Skal måle watt fra vegg.

Kanskje jeg skal bytte ut de to til 2x 460 så får jeg 10K mer PPD uten å dobble watten som 2x 250 til ville ha gjort.

 

Men kjenner jeg meg selv rett så setter jeg de gamle 250x2 inn i en ny rigg igjen for å få 10k til.

 

Har bestilt elektriker nå, må ha en kurs til på pc rommet + større hovedsikring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...