Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fått flere 2684 på rad som har senket PPD hos meg betydelig.

 

Det er du ikke alene om, men fikk akkurat en 2686 i retur. Virker som om SF kun har hatt 2684 noen dager (kjennes ut som en evighet), så du skal se at neste som dumper inn er noe annet og ikke fullt så tungt å fordøye.

 

Det kan jo også ha sammenheng med dette:

 

http://folding.typepad.com/news/2010/08/more-smp-server-power-coming-on-line.html

Lenke til kommentar

En 2684 tar 3 dager og 9 - 10 timer å kjøre hos meg så det er vanskelig å ikke se dem i løpet av denne tiden. Dessuten er bigadv noe for seg selv så man følger gjerne litt ekstra med. En 2684 gir typisk 15 - 19K, mens 2681, 2682, 2685, 2686 og 2692 alle gir fra 25 - 30K hos meg.

 

Når man likevel til tross for antallet forskjellige andre big man kan få, får flere 2684 på rad på flere maskiner så skjønner man hvorfor man ikke vinner i lotto for å si det slik. På tross av dette ser det ganske bra ut for totalen og jeg vil med 100% sikkerhet nå 5mill PPD denne måneden, hvis ikke huset brenner ned da.:cry:

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hehe theo343, så hvor kalt må det var da før du setter i gang? 200w merker du ikke, 2200w gjør du.

Kom igjen, gi gass. Nei skal ikke presse deg, jeg ser når du setter igang.

 

Jeg tror jeg må følge med litt på strømprisene også. Jeg betalte noen stygge strømregninger i fjor vinter :ph34r:.

 

Samtidig irriterte det meg at Giske tok ut 31 milliarder norske kroner i overskudd fra strømselskapene etter fjoråret, med et slesk smil jeg hadde lite sansen for! Skjønner de ikke at de tråkker på den jevne mann/kvinne med lav inntekt som betaler disse regningene? (tenker ikke på meg der men andre dårligere stilt som det er mange av)

 

Men som det er med alt, denne varmen går ikke til spille om man får den ut av rommet. Og i fjor vinter hadde jeg ingen annen varme på hjemmekontoret enn maskinene som foldet. Og det var en rimelig kald vinter til tider. Det var vel kun to ganger jeg tok på meg en flisjakke.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Bigadv er litt forskjellig ift. øvrige klienter. Det tar fra 2+ til 3+ dager å gjøre ferdig en WU og ppd varierer fra 17-18k til 32k. Jeg foretrekker å kjøre disse i et dos-vindu, og det krever liten innsats å sjekke hvilken WU og farten på denne. De to GPU'ene jeg har vet jeg status på ved å sjekke temp, historien ser jeg ved å sjekke statistikken. De produserer 20k ppd eller 2444 poeng per oppdatering.

Lenke til kommentar

En bigadv-rigg behøver ikke å dra all verden. Den jeg har på kontoret, trekker kun 180-190W, mens den i stua trekker 230W. Der vil behovet for varme være større, og jeg tror ikke jeg gidder å redusere varmeeffekten der. Alt i natt var det godt å ha litt oppvarming.

Lenke til kommentar
Jeg foretrekker å kjøre disse i et dos-vindu, og det krever liten innsats å sjekke hvilken WU og farten på denne.

 

Bruker også bare dos-vinduer, ikke bare på big men på alle klienter som er 23 i tallet fordelt på 7 rigger. Jeg ville ikke hatt tid til å sjekke hver enkelt så jeg lette litt før jeg fant at HFM.NET har en funksjon for å legge ut en oversikt på web lokalt eller hvorsomhelst egentlig. Programmet har også alarmfunksjon som mailer meg hvis det foreks. oppstår EUE eller annet galt med klientene.

 

Et helt suverent program er det, så jeg slipper å gjøre annet enn å klikke på snarvegen til websiden min lokalt for å sjekke at alt er oppe og går, slik:

 

 

post-53451-1282895091,5517_thumb.jpg

 

 

Man kan også via denne se på hver enkelt maskin:

 

 

post-53451-1282895971,8339_thumb.jpg

 

 

Fra denne kan man åpne logfila direkte hvis trenger å se på den.

 

Siden alle maskinene er tilgjengelig i Logmein kan jeg nå samtlige, evt. restarte dem hvis det er nødvendig, og sjekke websiden lokalt fra uansett hvor jeg er i verden.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Neida, de er raske de wuene. P6600 Gtx 295 9257PPD. P6601 Gtx 285 9969PPD

Har og noen som gir over 10000 på gtx 285(P6600)

 

Theo vi betalte alt for mye alle mann, ikke bare du. Min var på det verste ca 3500 i månen, men det er også inklusive, telefon 140kr + tv 279 + internet 30/30 700kr.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Kjetil:

Jeg tror IKKE at jeg fikk de verste strømregningene på laget nei hehe, langt der i fra :)

 

Men som sagt, man skal være rimelig ekstremfolder for at strømmen ikke gjør nytte for seg til oppvarming fremfor at termostatstyrte ovner bruker samme mengden.

 

HFM.NET har en funksjon for å legge ut en oversikt på web lokalt eller hvorsomhelst egentlig. Programmet har også alarmfunksjon som mailer meg hvis det foreks. oppstår EUE eller annet galt med klientene.
Stemmer, jeg brukte også dette selv :).

 

Godt å se at skepsisen til anbefalningen er borte og at du har blitt hjemmekjær med det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det største problemet med å ha maskiner inne er støyen. Siden jeg har opp til fire skjermkort i noen rigger så støyer det rimelig heftig. Disse kan ikke stå inne uansett hva jeg sier, kona nekter plent det, noe jeg forstår. Selv med bare to skjermkort støyer det for mye. Kun de med ett kort får delta i oppvarmingen, dvs. to maskiner akkurat nå. Til vinteren så bygger jeg nok litt om slik at i hvertfall en maskin til flytter inn. Strømregningen min var aldri over 2700 inkl. nettleie i noen måned sist vinter, men så inngikk jeg fastprisavtale sist høst på en rimelig pris. På det meste var jeg faktisk på et forbruk av 4500 KWh i måneden, hvor av ca. 3000 KWh kom av foldingen på det meste.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Når man kommer til kort nr 6 og oppover så øker ikke støyen i DB.

Den passerer ikke 95DB selv om jeg legger til flere kort.

Jeg hører ikke støvsugeren når jeg slår den på, så det bråker jo en del.

Lurer på om jeg kan få skadd hørsel i lengden, før bråkte det sinnsykt og nå merker jeg det knapt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...