Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

723764 PPD lenge siden det var så mye fra laget.

 

Jeg skal kjøpe mer hardware, hva anbefaler dere akkuratt nå?

Ic7 big eller random hovedkort med 2x 295/ 460?

Kommer til å folde med gpu eller cpu-big.

Klarer bare ikke bestemme meg med tanke på watt og om hvordan big kommer til å bli poengmessig fremover.

Lenke til kommentar

Når en vet at AS Norge trenger å kompensere for redusert bruk av oljepenger, og ser oppslag som dette:

 

http://kvinner.hegnar.no/incoming/article4041.ece

 

Da vet en at noen må betale. En bigadv-rigg ligger fra 20-35k ppd og bruker ca 200W. En i7 980 ligger godt over dette, men Intel krever en altfor stiv pris.

 

Jeg klarer ikke å ta dette alvorlig når Giske tok ut 31 milliarder kroner i overskudd fra kraftselskapene for 2009.

 

Dette er jo snart årsak til revolusjon alene.

 

Dette er like latterlig som at alle ansatte får beskjed om å jobbe gratis overtid og spare inn på alle områder hvorpå alle aksjonærer tar ut rekordstort utbytte året etter.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Når en vet at AS Norge trenger å kompensere for redusert bruk av oljepenger, og ser oppslag som dette:

 

http://kvinner.hegnar.no/incoming/article4041.ece

 

Da vet en at noen må betale. En bigadv-rigg ligger fra 20-35k ppd og bruker ca 200W. En i7 980 ligger godt over dette, men Intel krever en altfor stiv pris.

 

Akkorat det er litt provoserende nar det er gnåling om "statlig eierskap" hele tiden. Staten er like grådig som enhver privat eier uansett...

Lenke til kommentar

På papiret skal det være den mest energivennlige singel-GPU'en inntil Fermi kom. Den hadde dog prisen imot seg, men kan du få tak i en slik til en billig penge, så bør den kunne raske inn minst 10k ppd.

 

Nå er det full stopp på GPU3 og det synes på temperaturene. Den ene gtx 460'n ligger på 30C og har klokket omtrent ned til null. Også jeg som lurte på om det hadde tatt kvelden!

 

Flere (i praksis Alias) som får standard SMP istedenfor big?

Lenke til kommentar

Har en 2682 på 930'n. Den ser ut til å gi over 33k ppd @3.9GHz. Gjorde et par forsøk på 4GHz, men det gikk maks et par timer, før enten klienten terminerte med core-communication error eller hele skiten gikk ned. Det kan hende at åsaken ligger på minne og at en Command Rate på 1T var litt optimistisk. Har endret den fra auto til 2T, men har ikke tid til å sløse bort mer poeng akkurat nå.

 

860'n er en halvtime fra ny WU. Får håpe at det er tomt for 2684. Det virker som den har en innebygd foldesperre på 3.7GHz. Prøvde å øke litt på en av disse små, men selv 40MHz gikk bare 15-20 minutter, selv med litt ekstra Vcore.

Lenke til kommentar

860'n med et GeForce 210 (oc sådant) trekker 190W på 3.7GHz. Skal sette målern på 930'n når jeg får anledning. Det blir da med et idle gts 250. Folder jeg GPU samtidig, så reduseres ppd på bigadv omtrent tilsvarende det GPU'en gir, så det er ikke noe poeng. Det er andre som har mer suksess enn meg der, så det er ingen grunn til å la være og prøve.

 

Har en HX620 på 860'n og en TX650 på den andre. Det hadde holdt godt med 400-450W, men de jeg har får holde. Skulle jeg kjøpt ny PSU til disse, ville jeg valgt en passende Chieftec Nitro eller HX450. Seasonic'en er for dyr og heller ikke spesielt god når det kommer til effektivitet. Det skader neppe hørselen at de andre kommer med vifte, men det er bra for elektronikken.

Lenke til kommentar

Og med big på den cpu er det mulig å folde noe på gpu? 1x 250 eller noe? Får nesten litt angst av å se 2-3-4-5-6 pci 16 porter stå tomme med hylla full av gpuer.

 

Hvis du overklokker CPU til 3,6 - 3,8GHz + GPU så vil jeg tro at ting kan bli ustabile med bare 450Watt PSU selv om totalt forbruk ligger godt under 400Watt. Jeg kjører som nevnt tidligere med 920 på 3,7GHz + 2 stk. GTS250 som fungerer optimalt for meg. Big gir da fra 26 - 29K PPD (ikke 2684 som gir bare 15 - 17 (Edit: 19 faktisk, registrerte jeg nå i kveld, så kanskje det er forskjell på 2684) avhengig av WU. I denne står det en 750W PSU.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

På papiret skal det være den mest energivennlige singel-GPU'en inntil Fermi kom. Den hadde dog prisen imot seg, men kan du få tak i en slik til en billig penge, så bør den kunne raske inn minst 10k ppd.

 

Nå er det full stopp på GPU3 og det synes på temperaturene. Den ene gtx 460'n ligger på 30C og har klokket omtrent ned til null. Også jeg som lurte på om det hadde tatt kvelden!

 

Flere (i praksis Alias) som får standard SMP istedenfor big?

 

Betalte 900 for den. :innocent:

Lenke til kommentar

Det irriterer meg en smule at jeg ikke ikke kan slippe unna 2684 for noen dager i det minste. Må bare tilstå at jeg er litt gira på 200K PPD snart med tanke på strømforbruket. I dag kunne jeg lese av dette lokalt. Som jeg for øvrig har hatt en eller to ganger tidligere. I stat hos Extreme Folding har jeg vel vært over dette en gang.:roll:

post-53451-1283558263,6708_thumb.jpg

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...