Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har trappet ned GPU-folding til et minimum og har bare to gtx 460 på den PC'en jeg bruker til vanlig. Bytta fra 2 x GPU til bigadv på vann i stua sist vinter og legger ikke merke til foldinga der lenger. Ppd har samtidig gått fra 10k til 30+k om en slipper 2684, da blir det kun en snau dobling. Effektforbruket har gått ned, slik at jeg vurderer å flytte opp den andre bigadv-PC'en også, men det får vente til fiber er på plass.

Lenke til kommentar

Har vært borte siden fredag ettermiddag og da jeg kom hjem nå så kjører det 3 x 2684. Det er merkelig siden det finnes så mange forskjellige, men jeg antar det er min vanlige flaks som slår til. Kommer det en til på den fjerde bigadv-riggen i morgen tidlig så vet jeg ikke hva jeg gjør.:thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg sendte avgårde en 2684 og en 2686 idag tidlig og fikk samme miks tilbake. 2684 gir elendig ppd og når 860'n gikk ned @3.6GHz mens jeg var på jobb på fredag, gikk også bonusen i vasken. Det hjalp lite at klokka ble økt til 3.7GHz og timings på rammen ble strammet opp. Med 2686 ser ppd ut til å havne nær 30k.

 

Økte BCLK litt på 930'n imorges også, slik at den nærmer seg 3.9GHz (21*185). Spørs om ikke den får lukte på 4GHz i løpet av kvelden. Det tar jo over 3 dager å få ferdig en 2684.

Lenke til kommentar

Jeg endte opp med å få ned P6023 på bigadv rigg4, som gir omtrent det samme i PPD hos meg som P2684. Det er for såvidt en fordel siden den er ferdig på ca. 5 timer og muligheten for å få en big igjen er større. I dag (i løpet av døgnet) vil det strømme på med PPD når i alt tre bigadv blir ferdige.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Disse WU'ene kan i prinsippet kjøre på alle plattformer - fellesnevneren er FahCore_A3 (selv om den nok er plattformspesifikk). Nå er bigadv midlertidig avstengt i Linux, slik at 268x og 289x ikke vil lastes ned der.

 

Nå er dessuten SMP superenkelt, det er bare å laste ned klienten (kommer zipped), rename til f.eks. Fah6.exe og konfigurere (Fah6.exe -configonly i et dosshell). Lager man en shortcut til denne, går det an å ha basisparametrene i cfg-fila og f.eks -bigadv og -oneunit i shortcutten/hver sin shortcut, så kan du velge rett fra skrivebordet hvilken variant du ønsker å kjøre. Ingen kranglete installasjon lenger.

Lenke til kommentar

Har oppgradert samtlige SMP klienter til versjon 6.30, latterlig enkel er det blitt ja.:thumbup:

 

Fikk heldigvis en P2686 igjen etter at P6023 var levert, så da blir det spennende å se om det også vil skje med de 2 siste 2684 som kjører. Skjer det så passeres 200K grensen i løpet av uken en gang. Ellers så vil jeg nå målet jeg hadde om 5 mill på en måned i løpet av dagen, mest sannsynlig ender det på 5.2 før måneden er omme. Da satser jeg på å nå 6 mill i september. Skal kjøre alt jeg evner så lenge fastprisen jeg har på strøm varer. Ser at prisene på fastpris ett år akkurat nå gjorde et hopp opp til 40,8 øre pr. KWh. Det er nesten 10 øre over det jeg betaler fram til ut oktober.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hvilket program lønner det seg å legge på serveren (win xp) om jeg skal sette den bort et sted jeg ikke har tilgang til?

Dvs jeg må kunne remote logge på og se skjermbildet for å så styre dette med for eks mobil/pc.

Der må jeg kunne sjekke ppd, lukke og starte folding og ha tilgang til harddisken osv.

Krasjer pcen og man må trykke på på-knappen så tar det 20-30 timer.

 

Logmein eller win remote desktop?

 

Win remote bruker jeg til å kjøre virituelle servere hjemme som fysisk er på skolen, men ikke brukt det på klientsiden før/satt det opp.

Lenke til kommentar

Gladmelding til alle med Win 7 og flere 295kort.

2 kort, 1 skjerm, ingen dymmy, win 7 64.

Nyeste vanlige nvidiadriver 258.96

 

La inn som før, men la til

-gpu 0 -forcegpu nvidia_g80

-gpu 1 -forcegpu nvidia_g80

-gpu 2 -forcegpu nvidia_g80

-gpu 3 -forcegpu nvidia_g80

 

Nå kjører alt som i XP, men med 1 skjerm.

Blir spennende å se hvor stabilt dette er.

Enklere kan det ikke bli.

Fant dette på foldingforumet.

 

Kun det som skjermen viser, ingen cpu = 548W :thumbup:

post-64596-1283303134,8072_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Kan noen med win 7 rive ut pluggene sine, force-gpue med nyeste driver? Isåfall kan man endre guidene da det nå er 435 ganger lettere å folde i win7.

Det å ha spilldrivere inne = gamere kan folde sånn pcen er idag.

Siden dette er standard i nyere drivere så kan guiden bare ha med -gpu x -forcegpu nvidia_g80 biten og resten er vanlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...