Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er vel ingen vits for meg å kjøre big når jeg har en 480 og 260 som fysikk som folder 23/7.

Jeg kjører bigadv i samme rigg som 2 stk. GTS 250 uten problem. Ligger likevel på 25 - 26K PPD med 2682 og 2686. Samlet PPD på en slik rigg ligger i snitt mellom 36 - 38K.

Rigg med bigadv og ett GTS 250 eller GTX275 ligger på 27 - 28K, samlet henholdsvis 33 og 36K PPD. Det går litt strøm selvsagt, og så snart jeg får råd til flere i7 rigger så vil nok GPU-folding trappes ned noe. Akkurat nå kjører jeg alt jeg har til folding unntatt tegnemaskinen min og 2 bærbare som står på nett hele tiden. Bigadv under Windows har som regel god margin til deadline og kan godt tåle noe stopp eller konkurranse om CPU-kraften.

 

Beviset ser du her hvor 3 rigger kjører big:

 

post-53451-1281901183,529_thumb.jpg

 

 

Nå er jeg usikker på om GTX 260 og/eller GTX480 krever mer av CPU enn GTS250/GTX275 men det kan sikkert ei57 eller Theo343 svare på.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at FahCore_15 ligger på 3-4% konstant (460), mens tilsvarende tall for gtx 260 var 0-1%, mest 0 - i Win XP.

 

Testet med GTS 250/bigadv i Win 7, der lå FahCore på 1-2% og ytelsen på bigadv gikk ned så mye at jeg valgte å droppe GPU. Hva som forårsaker forskjellene i CPU-bruk vet jeg ikke. Det kan ligge i OS eller måten Task Manager måler på. Uansett litt rart at GTS 250 belaster CPU mer enn GTX 260. Den største forskjellen ligger dog fra 2xx til 4xx.

Lenke til kommentar

Det bildet stemmer generelt for XP 64 ja, hvor GPU omtrent ikke belaster CPU som du også antydet, kanskje noen promille, omtrent ikke målbart. Kun på den ene kom 1% opp i korte øyeblikk. Logmein belaster CPU når jeg er aktiv via remote, ikke ellers ser det ut som. Det har jeg forsåvidt sett ved at PPD faller dramatisk for den maskinen jeg logger på via logmein hvis jeg blir der noe tid.

 

post-53451-1281909878,0258_thumb.jpg

 

Dermed kan det se ut som at XP 64 er ganske mye bedre på kombinasjonen GPU & bigadv enn Windows 7 er.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Går det ikke an å sette affinity på den ene tråden som tar seg av GPU-foldinga? Kjører pdd 3 G92 på en Celeron 450 (2GHz) og 2 g92 på en 1.6GHz Athlon 64-singlecore, som i tillegg kjører masse torrent-greier og endel firefoxtabs. merker fint lite på PPD-en der. På en klokket i7 burde en slik tråd kunne ta fler GPUer enn du kan stappe i maskinen, hvertfall i teorien.

Lenke til kommentar

Alt funker bra her, er nå 7 dager siden jeg installerte 2 gtx 460 kort. Fahmon viser nå 107000.

Men vet at det har noe med passkey + servere hos standford.

Skal gå ned å se på loggene av de to kortene. Men tror ikke jeg ser noe galt.

 

Edit; Fjernet config fila, satte de opp igjen på nytt. For håpe det hjalp? Jeg misstenker at det var feil id på en av dem, men er ikke sikker?

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

107000 høres jo mer korrekt ut, vil si at du burde ligge over 105K i lista. HFM.NET hos meg viser ca. 193K, og jeg varierer i lista mellom 180 - 190K etter når bigadv slår inn. Feil id høres ut som en sannsynlig årsak hos deg.

 

Jeg jobber ellers med å finne feilen på den tredje riggen min som ikke vil kjøre big, men det ser mørkt ut. Jeg kunne byttet CPU med en annen rigg for å konstatere om feilen ligger i CPU, men det forstyrrer driften så mye at jeg tror jeg lar det være. Tapet av bigadv på rigg tre er 10 - 15K og finner jeg feilen så vil jeg klare å holde meg over 200K stabilt så lenge big kjører slik som i dag. Må se om jeg kan finne et testprogram for å sjekke CPU, mulig det er en reklamasjon på gang der.

Lenke til kommentar

Det er meget sjelden det er feil med cpu, har faktisk ikke hørt om det? Menmen man vet jo aldri.

Men det kan jo være at den ikke liker å bli overklokket?

Du må ha ett meget høyt strømforbruk alias, ligger selv på ca 2200W.

Men kan jeg få ned strømforbruket mitt mye, så skal du ikke se bort i fra at jeg også prøver meg på bigwu?

Lenke til kommentar

2.2kWh var mye, jeg har 2 bigadv pluss en GPU (2x gtx 460) og de trekker litt under 800W tilsammen. Nå er begge bigadv'ene belemret med unødig kraftig skjermkort, men har et GeForce G210 liggende som skal inn i den ene når ny kjøler kommer. Regner da med at den faller under 200W og gir over 30k PPD. GPU'ene trekker ca 300W og gir nesten 20k PPD.

 

Skifter du til 4x bigadv vil du kunne hale iland 120k PPD og få det merkbart kaldere til vinteren (om du da ikke kompenserer på annen måte).

Lenke til kommentar

Men det kan jo være at den ikke liker å bli overklokket? Du må ha ett meget høyt strømforbruk alias, ligger selv på ca 2200W.

Jeg har prøvd bigadv uten å klokke og får feilmelding likevel, så klokking tror jeg den tåler godt. 3,2KW drar foldingen alene, så det blir både mye varme og en del kroner av det. Planen er å ta i bruk to stk. i7 rigger til, for så å dempe ned bruken av GPU. 6 stk. bigadv + en GPU på hver vil samlet bruke ca. 1600W og jeg vil produsere det samme. 2 rigger til koster fort 12.000 hvis jeg ikke finner noe brukt / demo.

Lenke til kommentar

ei57:

Har som sakt 2 x gtx 460. har 7 x gtx 285 + 1 gtx 295. Altså 11 gpuèr. Har to kurser(3Gpu) på en=790W, på den andre(5GPU) =880W + 2 som jeg ikke har måler på. Men gtx 295 bruker max 282 + gtx 285 182W. Derfor på de to maskinene er det ca 500w?? Ja har jo også linux boxen min da, men det er den maskinen jeg bruker daglig.

Lenke til kommentar

Som sagt, mine 2 gtx 460 @790/1580 og en idle q6700 går på rett under 300W og gir nesten 20k ppd. Med 1 GPU idle faller forbruket til 200-210W.

 

i7 930'n og et idle gts 250 bruker 220-230W og gir over 32k ppd.

Håper å få ny kjøler til 860'n imorgen, så skal jeg se hva den bruker med et slapt skjermkort.

Lenke til kommentar

Siden det ikke fulgte med oc software til kortene mine og Rivatuner ikke støtter gtx 460, ble Afterburner løsningen. Savner muligheten til å justere kortene separat, men viftestyringa er fin. Når det blir litt kaldere, blir nok spenningen økt noen hakk også.

 

Hva ligger Evga'ene dine på, mine Gigabyte ligger på rundt 70C, det lengst fra CPU'en blir gjerne litt varmere. Viftene går da fort opp i 70-75%, satt kurven litt bratt over 70C.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker alias, men de skriver at afterburner vil virke på 90% av gpuène på markedet. Så du får prøve deg frem. Jeg tester afterburner på gtx 1x 295 + 1x 285, funker bra på de to.

 

Når jeg installerte gpu3 på en gpu2 pc, så ble id 1 til id2 på begge. Brukte internet til å finne svaret.

Så neste gang så vet jeg hva som må passes på ved overgang til gpu3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...