Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøper du en 980X, vil bigadv gå unna. Med unntak av 2684, får en jo mye bedre betalt for disse nye A3 i Windows enn de gamle A2 i Linux. På 3.78GHz får jeg 32k ppd, tpf 33m15s. Ser en som har klokket en 980X til 4.2GHz har tpf såvidt over 23 minutter. Ville ikke forundre meg om ppd er 50k eller mer.

 

Nå ser det likevel ut til at PS har fått ut varene, så da er to gtx 460 og ny HDD på vei. Bestilte også en H50 til 860'n fra Amentio, så skal vel den også klare litt mer enn 3.3-3.4GHz uten å få heteslag. Ser 930'n ligger under 60C når romtemperaturen ligger en tidel eller to under 25C. Amentio tilbyr nå henting i alle Datakjedens butikker fraktfritt.

Lenke til kommentar

Vel, da var ny HDD ferdig og i drift. Første GPU3 er sendt og gtx 460'ene har fått kjøre såvidt over 800MHz - satt de ned til 772 over natten. Fikk ikke ppd over 10k/kort, det manglet 40 ppd på det. Kan hende CPU'en må klokkes litt, siden den belastes en del mer enn et par prosent og muligens begrenser GPU'ene noe.

 

Bigadv på 930'n har hatt 3 krasj, først på omtrent halvkjørt, så etter kun 3-4% og Win7 klager over at disken er syk. Kanskje det har en sammenheng. Tror jeg må bestille et par HDD'er til imorgen, så har jeg en i reserve.

Lenke til kommentar

Det går fin å kjøre de på 800/1600 =10152 PPD.

Men noe er galt her hos meg. Fahmon viser nesten 110000 PPD her hos meg, mens hos extremeoverclocking vises 95000. Så at dette begynte å skje samme dag som jeg satte i gtx 460.

Så ei57 og andre med gtx 460, se om dere også går ned på poeng oversikten.

 

Edit: Glemte å nevne strøm ned gangen. Den er på ca 60-70w. Ut med 2x260(192 Shader core) xfx black edition. Inn med 2x460(336 Shader core) evga SC. Begge er overklokket fra produsenten.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

772 gir ifølge Fahmon 9776 på begge. Det er akkurat det samme jeg får når jeg putter rundetidene inn i regnearket mitt, så det er ingen mismatch der. Det ser også ut til at den summerer riktig. Får se i natt hva extreme sier på siste døgn - det bør være et sted mellom 19k og 20k.

Lenke til kommentar

Bigadv på 930'n har hatt 3 krasj, først på omtrent halvkjørt, så etter kun 3-4% og Win7 klager over at disken er syk. Kanskje det har en sammenheng. Tror jeg må bestille et par HDD'er til imorgen, så har jeg en i reserve.

Hadde også flere bigadv krasj etter overgangen til Windows. Fant etterhvert ut at ved å klokke noe ned på CPU ble det stabilt. Kjører nå på 3.6GHz på Revisjon D0 Stepping 5, og 3.5GHz for C0/C1 Stepping 4. Under Linux kunne jeg klokke høyere.

 

Sliter ennå med å finne ut av hvorfor rigg 3 ikke får lest arbeids fila ( Error: Could not open work file), så denne kjører vanlig SMP med bonus som gir max 16K PPD. Hadde denne kjørt bigadv så ville jeg passert 200K lokalt i dag avlest med HFM.NET (3 siste) med god margin.

 

post-53451-1281683439,4332_thumb.jpg

 

Krasjet 930 bare uten feilmeldinger, og klarte du å restarte uten miste noe?

Lenke til kommentar

Kjetil: Nå kjører jeg alltid uten sideplate, og har ikke hatt så mye tid til å sjekke varme og slikt, men det virker som varmen går litt andre veier enn på forgjengerne. Syntes kanskje PSU'en også var litt varmere enn før. Får sette i wattmåleren når den blir ledig på lørdag.

 

Alias: Har ikke fått sett mye på bigadv'en, kun at den krasjet, med en core communication error og at windows gjentatte ganger ville ha meg til å ta backup. Jeg rensa Fah6-folderen og satte igang en normal SMP (6701), som fortsatt var i live uten noe mas fra windows når jeg dro på jobb. Må se nærmere på det når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...