Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

295 x 2 = 31K = 555W

Big ftw.

 

Synd jeg trenger 480 i ic7 riggen, ellers kunne jeg splittet dem for big.

 

Ser online at 460 er bedre chip, mindre w,+ lavere lyd en 465.

Hvordan er det til folding?

 

2GB er 700 MHz og 1GB er 800 MHz i 460 .

post-64596-1283564379,8797_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

gtx 460 @ 805MHz gir 10152 ppd, mengde ram er irrelevant. 768MB utgavene bruker litt mindre effekt og er å foretrekke til folding. Asus, Evga, Gigabyte og MSI har alle en top/superclocked/oc/cyclone i 768MB utførelse, som du kan få over 800MHz vha Afterburner eller medfølgende verktøy. De koster fra 1597 og opp til 1781 i skrivende stund.

 

Av 1GB kortene er Palit platinum best choice. 800MHz stock får til 1821 fra Pixmania. Det fås også fra Dustin, men der er det nesten 22% dyrere, slik at Gainward GLH er fullt konkurransedyktig.

Lenke til kommentar
Alias, du er bare en gts 250 unna!

 

Har ikke flere skjermkort som kan folde tilgjengelig, og kjøp av nye til formålet er ikke lenger et tema i mitt hode siden 16 stk. GPU allerede står i folding her. Tror jeg skal klare å nå målet med det jeg har hvis alle i7 får riktig big. Med så mange GPU varierer også samlet PPD ganske mye avhengig av type WU, så litt flaks der kan fort gi 10 - 15K økning. Det jeg ser av stat er at kurven ennå peker oppover så jeg når nok dit en gang i nær framtid, men det tar litt tid ennå.

Lenke til kommentar

Det har ikke jeg merket noe til. Ved bytte til gtx 460, var det bare å avinstallere gammel klient og installere ny. GPU1 virket med en gang, men det var et eller annet med GPU2. Om jeg ikke husker feil, så var det en liten endring i shortcutten på skrivebordet som måtte justeres litt. -forcegpu whatever har jeg aldri hatt behov for å bruke.

Lenke til kommentar

Vi leverer samlet omkring 650K poeng til tross for at Kjell_M._Sarre ikke er aktiv lenger. Han alene leverte 50 - 60K PPD for noe tid tilbake og da lå vi såvidt over 500K. Det vil si at vi samlet må ha øket produksjonen betydelig. Kanskje er det den kalde årstid som begynner å gjøre seg gjeldende og får foldingen opp å gå rundt om. Veldig bra er det ihverfall, stå på alle sammen.:thumbup:

Lenke til kommentar

Fikk en 6701 igår jeg og, men en ny test på 4GHz sendte den i retur etter 2%. Når jeg så fikk en 2685 som erstatning, var det bare å klokke ned til 3.9GHz. Har en 2686 klar imorgen, håper det fortsatt er non-2684 big å oppdrive. Ser det er andre også som sliter med å få big.

 

Ellers står dette (datert 17 august) på nyhetssida til SF.

 

More SMP server power coming on line in the near future

We are a bit tight on SMP servers at the moment, as we are waiting for a new big server to come back on line.

 

Det kan tenkes at det ble litt mer kjør etter at bigadv kunne kjøre i Windows.

Lenke til kommentar

Vi leverer samlet omkring 650K poeng til tross for at Kjell_M._Sarre ikke er aktiv lenger. Han alene leverte 50 - 60K PPD for noe tid tilbake og da lå vi såvidt over 500K. Det vil si at vi samlet må ha øket produksjonen betydelig. Kanskje er det den kalde årstid som begynner å gjøre seg gjeldende og får foldingen opp å gå rundt om. Veldig bra er det ihverfall, stå på alle sammen.:thumbup:

Ett av svarene kan nok være at jeg har endret foldingen min betraktelig. Jeg har foldet siden 2004, men kun via CPU. For en uke siden tenkte jeg at nå får jeg prøve GPU jeg også - så jeg startet å folde på 1 stk. GTX 275 og 1 stk. 8800 GT. Og jeg må si foldingen spratt i været gitt :w00t:

For en uke siden hadde jeg oppigjennom årene karret meg møysommelig opp på 230 plass eller noe sånt, og etter GPU- foldinga startet ligger jeg vel nå på rundt 180. Stort sett 25000- pakker jeg spiser på for tiden, og de tygges lett igjennom av nVidia- kortene jeg har. Jeg har ihvertfall rykket voldsomt opp i løpet av en uke.

Alle monner drar :thumbup:

Lenke til kommentar

Heisann! :)

 

Jeg er ikke en aktiv bruker her inne så jeg er ikke kjent her inne. :blush:

 

Men dere, jeg har foldet som " Apogee- rundt 70K poeng " Og folder nå som " Kokosen- 80 K poeng."

 

Men jeg har en i7 860, og jeg ser at den skal klare oppimot 20 K ppd inkludert bonuser, men her får jeg jo bare 1000 ppd totalt på 4 klienter.

 

Hva gjør jeg galt? :(

 

Håper at noen kan svare meg :)

 

Og til dere som har 90-180 K ppd, hvilken hw kjører dere? Vurderer nemlig å kjøpe 2 stk gtx 465 til folding ( hvorfor akkuratt det er fordi noen av det kortet kan unlockes til gtx 470) :)

 

Ha en fortsatt fin dag! :)

Lenke til kommentar

Veldig bra, det er slikt vi liker å høre. Gjør 10 - 15 foldere det samme så er vi på millionen PPD med en gang, og husk at alt som leveres er like viktig, stort eller lite.

 

Edit: Du er allerede nr. 12 på topp 20 lista så dette er veldig bra, link: http://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t=37651

 

Jeg er jo på 4, og neeeesten på 3! :new_woot: Hadde jeg satt opp 8600gt + 8500gt hadde jeg vel sneket meg rett over :p

 

Det som er godt å se er at riggene ser ut til å gå meget stabilt, noe som er fint mtp at jeg skal til utlandet snart, og blir der i to uker. Ingen hickups på en uke nå.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar
Hva gjør jeg galt? :(

 

En i7 860 skal vel klare mer enn 20K hvis du kjører bigadv, kanskje omkring 30K hvis du overklokker til 3.5 - 3.6GHz. Du må hente ned SMP klient versjon 6.30 ( nederst på denne siden http://folding.stanf...ownloadWinOther ) som du legger i foreks. C:\FAH hvis du bruker XP. Så er det bare å starte denne og legge inn 37651 for laget og ditt brukernavn. Hvis du ikke har passkey så må du hente / få denne og gjøre unna 10 WU før du får bonus. Husk å legge inn -bigadv -smp 8 som parameter for å få laste ned bigadv. Alt dette står også å lese i førsteposten her. Det vil lønne seg tidsmessig å gjøre unna de 10 første WUene som standard SMP med passkey før du begynner med bigadv.

 

Denne guiden forklarer alt i detalj: http://folding.stanf...ish/WinSMPGuide

 

Jeg kjører i hovedsak på Asus P6T og i7 920 for bigadv. Ellers har jeg mye gammel hardware, tilsammen 7 SMP 0g 16 GPU. Etter sigende er GTX 460 768MB det mest økonomiske til GPU folding med hensyn til PPD/strømforbruk. Men det du nevner er helt topp hvis du også har andre bruksområder for skjermkortet. SMP bigadv er uslåelig økonomisk og produserer 30K PPD for 270Watt på en i7 920 OC til 3.6GHz. Jeg vil tro det samme gjelder for i7 860.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...