Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fine temperaturer ja.

 

Har prøvd å slette A3 FahCore, men det hjelper ikke, samme feilmelding kommer igjen. Skal vente litt og se i morgen etter at SMP jeg kjører nå er ferdig, så prøve igjen med bigadv. Hjelper ikke det så blir det nok en full reinstallasjon av OS og hele pakka. Muligens en ny disk også siden bad disk kan være en årsak. Har tidligere hatt suksess med å kun kjøre fra en 8GB USB minnepinne. Billig blir det også siden de selges for 199 hos Clas Ohlson.

 

Edit: Har lagt inn forrige versjon 6.29 men det samme skjer så det må sannsynligvis være et lokalt problem som gir FILE_IO_ERROR.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da må du vel prøve deg frem, det er dårlig betalt å kjøre vanlig SMP.

 

Oppdaget at jeg hadde lagt inn feil passkey igår, så SMP-klienten ble stoppet og katalogen renset. Fikk så ned en 2682, som @3.6GHz ser ut til å gi 30+k ppd. Lot gts 250'n kjøre en WU samtidig idag, men tapet på bigadv ble over 5k ppd, frame rates fra 34.40 til 39.20, så det blir nok kun bigadv på i7'ene.

Lenke til kommentar

Har nå skiftet disk og reinstallert OS, men det samme er det samme. Vanlig SMP går helt fint, men straks jeg skifter til bigadv så kommer feilmeldingen: Folding@home Core Shutdown: FILE_IO_ERROR . Blir snart fri for hår her hvis jeg ikke finner feilen.

 

i7920 OC til 3.6GHz gir 28K med 2686 sammen med et GTX275 og samme type CPU på 3.5GHz gir 25,6K med 2682 og 2 stk. GTS250. Så jeg vil tro det lønner seg å kombinere hos meg. RAM er klokket til 1805MHz hvis det har noen betydning.

 

Med standard SMP får jeg 13K i øyeblikket med P6025.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Rammen min kjører "bare" på 1400+ MHz, så det kan nok tenkes at høyere hastighet gir noe høyere ppd. Skal teste med høyere hastighet på tirsdag, da er vel 2682'n ferdig.

 

Det gjelder å finpusse utstyret innen fredag, da starter en liten lagkonkurranse på Vietnam Global Team, der to team konkurrerer innbyrdes. Sist de kjørte en tilsvarende sak, gikk ppd opp fra 500k ppd til nærmere 2 mill ppd - med 50-60 aktive. Kanskje en ide for Hardare.no, det er mye brukandes hw der ute.

Lenke til kommentar

Ja sett i lys av andre lag som er mindre i antall enn oss så er det ikke mye å skryte av, men det blir sikkert bedre når vinteren kommer.

 

Edit:

Selv har jeg valgt å gjøre det motsatte, øke på nå om sommeren, og så dra skikkelig til når vinteren kommer. Målet er å nå 200K PPD en gang før jul, og så må jo Kjetil_Lura få litt konkurranse også slik at han ikke drar alt for langt fra.:dribble:

 

 

post-53451-1281349241,1425_thumb.jpg

 

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Conclusion:

Best card for folding GTX 460 768MB.

Er 768MB beste kjøp for folding når man tar hensyn til PPD pr. Watt? Ville trodd at 1GB versjonen som har en båndbredde på 256-bit vil yte betydelig bedre enn 768MB-versjonen som har 192-bit båndbredde på minnet. Ser at testen det vises til også anbefaler slik, men konkluderer med at beste kjøp likevel er 768MB versjonen. Prisforskjellen er jo bare en par tre hundrelapper.

Lenke til kommentar

Nå scorer gtx 460 768/1GB likt i testen til bit-tech, med en ppd på 8654 @stock. Så for folding er det ingen vits å legge ut noe ekstra verken i innkjøp eller drift. En skal heller ikke se bort ifra at 768-kortet kan klokkes litt lenger. De har iallefall en liten fordel mhp varme.

Lenke til kommentar

Nå scorer gtx 460 768/1GB likt i testen til bit-tech, med en ppd på 8654 @stock. Så for folding er det ingen vits å legge ut noe ekstra verken i innkjøp eller drift. En skal heller ikke se bort ifra at 768-kortet kan klokkes litt lenger. De har iallefall en liten fordel mhp varme.

Helt enig og riktig. Det de begrunner 768 anbefalingen med er:

 

- like sterkt til folding

- billigere

- trekker mindre strøm

- mindre varmeutvikling

 

Alt dette er faktorer som teller sterkt totalt sett når man kjøper kort til dedikert folding.

 

I tillegg som ei57 nevner er det viden kjent at kort med mindre transistorer, komponenter og annet ofte kan klokke bedre og har større slingringsmonn om ønskelig.

Lenke til kommentar

Da kjører 930'n på 3.675GHz - bare en vanlig SMP for test. Prøvde å sette opp ram til 1800MHz, men det gikk så dårlig at den så etter recovery BIOS når den kom opp igjen. Når jeg omsider hadde lastet ned ny BIOS og skrudd på igjen, viste det seg at den likevel kunne laste standard innstillinger. Disse ble raskt endret og med BCLK på 185 - nytt forsøk. Det gikk eller ikke bra, så BCLK ble justert ned til 180. Den startet og Win7 kom med noen stygge meldinger og reinnstallerte alle drivere. Så var det tid for å starte CPUID, som viste 3.96GHz. Ny restart der multiplier og BCLK ble satt til hhv 21 og 175. Neste step får bli 21x180 og minnet lar jeg stå på 1400+.

 

Tenkte også jeg skulle få litt mer fart på 860'n, så jeg tok av kjøleren og sjekket at det så greit ut under den. Tok også ut 2 minnemoduler, slik at kjøleren kunne monteres rett vei. Det hjalp ingen ting, eneste endring var at de to kjernene som tidligere lå 5-6 grader under de andre, nå bare lå et par grader under. Maks klokke ser ut til å være 3.4GHz - Zalman et eller annet extreme er snart historie.

 

GTX 460 er tydeligvis ikke lett å få tak i. Hadde først en bestilling hos Amentio, men ettersom leveringstiden stadig flyttet seg, ble den kansellert. Nye bestilt fra PS, sammen med en HDD (sysdisk som har begynt å lage ulyder) og litt annet. De hadde alt på lager, bortsett fra HDD, som skulle komme inn samme dag. Dagen etter (idag) hadde denne datoen blitt til imorgen. Tok en telefon og endret HDD til noe de hadde og fikk forståelse av at det ville bli sendt idag. Sjekker ordrestatus ikveld og ser at ingenting er sendt, men ser også at de er utsolgt for GTX 460 og at de ikke kommer inn før 15/8. Blir vel ny kansellering imorgen, for på fredag skal alt helst være i boks.

Lenke til kommentar

Ja sett i lys av andre lag som er mindre i antall enn oss så er det ikke mye å skryte av, men det blir sikkert bedre når vinteren kommer.

 

Edit:

Selv har jeg valgt å gjøre det motsatte, øke på nå om sommeren, og så dra skikkelig til når vinteren kommer. Målet er å nå 200K PPD en gang før jul, og så må jo Kjetil_Lura få litt konkurranse også slik at han ikke drar alt for langt fra.:dribble:

 

Har byttet ut 2stk gtx 260 -(192 Shader) med 2st gtx 460 - (336 Shader). Er evga SuperClock edition(763/1526/3800 MHz)

Så jeg skal bytte ut alle, ikke for å produsere mer, men å få ned strømforbruket og viftestøyen.

De er på ca 9800 PPD.

Lenke til kommentar

Har du noen tall på watt på 250/260 og 460/465?

 

Nå som jeg må bruke 800W for å kjøle ned med AC så kunne jeg også tenkt meg lav watt folding.

Jeg kjører ikke en 300W p4 med 150 PPD osv.

250nvidia er laveste jeg går nå på hva som er verdt det.

132W har jeg sett i tester av 460

Endret av War
Lenke til kommentar
Har byttet ut 2stk gtx 260 -(192 Shader) med 2st gtx 460 - (336 Shader). Er evga SuperClock edition(763/1526/3800 MHz) Så jeg skal bytte ut alle, ikke for å produsere mer, men å få ned strømforbruket og viftestøyen. De er på ca 9800 PPD.

GTX260 ga vel ikke mer enn omkring 6 - 7K så du får vel en pen samlet økning på mellom 10 - 14K PPD også som bonus. Selv kjører jeg ennå på alt jeg har fra gamle 8800GS/GTS, 8800Ultra, 9800GX2, GTS250 til det siste som er et GTX275. Tror ikke jeg satser på å oppgradere på GPU-siden. Det er så vanskelig å å bli kvitt brukte skjermkort, så jeg velger heller å øke antall i7-rigger. En i7-920 i kombinasjon med ett GTS250 produserer 30K PPD for 270Watt i snitt så lenge bigadv er tilgjengelig. Med standard SMP produserer de 20K, som også er brukbart for under 300 Watt.

 

Edit: Rettet skrivefeil!

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...