Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gleder meg jammen til jeg får flyttet for meg selv. Da slipper jeg i hvert fall at pappa klager på varmen på rommet mitt + strømregning. :p

 

1 stasjonær pc med overklokket AMD Athlon X2 og Ati HD3870

1 server med AMD Athlon X2

1 Dell serverlaptop med Pentium4 (tatt ut batteri)

1 HP laptop med AMD Turion X2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er jeg igang igjen. For en stund siden (år) droppet jeg foldingen i påvente av noe enklere. Dengang var det på windows, men siden den gang har jeg gått over til ubuntu. Guiden til linuxbrukere først i tråden synes jeg var noe sparsom, så her kommer en guide til ubuntu 8.04:

 

legge til kilde i pakkebrønn:

System-->administration-->software sources -->third party software-->+add

deb http://ppa.launchpad.net/christer.edwards/ubuntu hardy main

 

Terminal:

sudo apt-get install origami
origami install -u BRUKERNAVN -t 37651

 

Det er det hele. -u argumentet brukes for å spesifisere ditt brukernavn. -u brukes for lagnummer. (37651 er hw.no). Du starter og stopper origami med henholdsvis "origami start" og "origami stop" "origami status" viser status

 

Problemer du kan støte på:

 

ERROR: RUNNING ON BATTERY. NOT STARTING

Får du feilaktig beskjed om at du kjører på batteri så tvinger du start med

"sudo origami start --battery"

 

ERROR: UNABLE TO GET LOCAL PROGRESS!

Det kan ta en stund før klienten får tilgang til serveren på http://assign.stanford.edu:8080/

Da er det bare å vente en stund.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar
Da er jeg igang igjen. For en stund siden (år) droppet jeg foldingen i påvente av noe enklere. Dengang var det på windows, men siden den gang har jeg gått over til ubuntu. Guiden til linuxbrukere først i tråden synes jeg var noe sparsom, så her kommer en guide til ubuntu 8.04:

 

legge til kilde i pakkebrønn:

System-->administration-->software sources -->+add

http://ppa.launchpad.net/christer.edwards/ubuntu hardy main

 

Terminal:

sudo apt-get install origami
origami install -u BRUKERNAVN -t 37651

 

Det er det hele. -u argumentet brukes for å spesifisere ditt brukernavn. -u brukes for lagnummer. (37651 er hw.no). Du starter og stopper origami med henholdsvis "origami start" og "origami stop" "origami status" viser status

 

Problemer du kan støte på:

 

ERROR: RUNNING ON BATTERY. NOT STARTING

Får du feilaktig beskjed om at du kjører på batteri så tvinger du start med

"sudo origami start --battery"

 

ERROR: UNABLE TO GET LOCAL PROGRESS!

Det kan ta en stund før klienten får tilgang til serveren på http://assign.stanford.edu:8080/

Da er det bare å vente en stund.

Anbefaler deg å heller bruke dette skriptet i stedet. Det funker i Ubuntu hos meg.

Lenke til kommentar

Origami så enkelt nok ut å installere, men hvor enkelt er det å sette opp SMP frem for standard klient? og hvor havner ting hen slik at man enkelt kan legge til ting som qd for overvåkning?

 

Min favoritt under linux er uvilsomt finstall. Har enda ikke hat problemer med dette scriptet og installert på flere maskiner 32bits, 64bits, server, SMP osv osv. Like lett hver gang.

Lenke til kommentar

Husker den historien der. Tror du hadde problemer fordi du hadde pørvd å installere og ikke helt avisntallert. Etter at jeg fant fram finstall har jeg aldri brukt mer enn 5 minutter å sette opp FaH på linux. Og meste parten av de 5 minuttene er venting.

Lenke til kommentar

Ved første øyekast ser det ut for meg som om finstall er bedre tilpasset til å installere alle mulige variasjoner. fah_install må man redigere installscriptet for å installere smp så vidt jeg kunne se etter å ha lest gjennom help-sida.

 

origami kjenenr jeg ikke til, men det føste spørsmålet som slår meg er; hvor legger jeg 3de parts verktøy sof overvåkning, ala QD. Den må jo ligge i samme katalog som queue.dat. Hvor havner alt ved den enkle origami-installasjonen? Er installasjone like enkel under 64bits eller for smp?

 

Men utover det faktum at jeg har endel uavklarte spørsmål så kan det godt hende at de funker kjempe bra i mange situasjoner. Det jeg liker aller best med finstall er at jeg vet at jeg har et skript jeg kan bruke samme hvilket system jeg skal installere under linux. Men den er selvsagt ikke fullautomatisert så det er det sikkert noen som synes er unædvendig tungvindt. Det den gjør er å laste ned den versjonen du ber om (vanlig eller smp), laste 3de-parts dersom du vil det, kjøre gjennom konfigurasjonen (den vanlige med alle instillingene for FaH), og lage script for å installere service og oppdatere qd infofiler.

Lenke til kommentar

Jeg sar bare testet under linux i en svært kort periode da jeg satte opp dualcoren min. Det føste som slo meg når jeg installerte windows (XP), var at det bare merkverdig tregere. Den gikk på ca 19 timer pr WU de ukene jeg kjøre linux. Nå ligger den på rund 30 toro jeg under Win. Men desverre er jeg avhengig av å kjøre windows på denne da det er HD-HTPC. Og det er ikke spesielt god støtte for HD-DVD og BluRay under linux.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...