Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har etter en pause på ett år bestemt meg for å begynne å folde igjen. :)

 

Men jeg synes at det går tregt nå i forhold til hva det gjorde før. Nå bruker jeg 1 dag og 20 timer på hver WU på hver kjerne, noe som gir en PPD på hhv. 130. WUen heter Amber og har en credit på 234 poeng.

 

Kjører Ubuntu 32bit med Intel E6850 @ 3.3 GHz og 3 GB ram. Kjører én klient per kjerne, installert med fah_install, hvor alt ser ut til å være slik det skal. På hver kjerne er det 100% last. Har ikke SpeedStep aktivert, så CPUen klokker seg ikke ned, men ligger på 3.3 GHz.

 

Noen som har noen tanker om dette?

 

I PCen har jeg også et Nvidia 8600GT. Vil det lønne seg å bruke dette til folding, eller vil den ekstra belastningen det gir på CPU gjøre at "vinninga går opp i spinninga"? Og finnes det GPU-klient til Linux?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen tilbake! Amber WU'er er generelt seige virker det som.. Du kan evt prøve å ta vekk eine cpu klienten og erstatte med en GPU klient, så ser du fort om det er forskjell. eg er usikker på ytelsen til 8600, men det skal hjelpe vertfall =)

 

sjekka no om det var gpu klient til linux, og det var det ikkje ifølge websida.

Lenke til kommentar

bra jobb Ulvster :) du må ha litt av en foldepark.

 

Kan ikke se at noen har nevnt dette; men vi er nå i "rød zone" på Extreme-statestikken. dvs lag som folder over 200kPPD! og kuren er på vei rett til værs. (eller i alle fall stigende). Vi er i svært god klatreposisjon og det ser ut til om vi klarer å holde denne formen så har vi gode muligheter til å hvane i top 30.

 

GO TEAM.

Lenke til kommentar
Velkommen tilbake! Amber WU'er er generelt seige virker det som.. Du kan evt prøve å ta vekk eine cpu klienten og erstatte med en GPU klient, så ser du fort om det er forskjell. eg er usikker på ytelsen til 8600, men det skal hjelpe vertfall =)

 

sjekka no om det var gpu klient til linux, og det var det ikkje ifølge websida.

Godt å høre at Amber WUer er seige, da er det nok det som gjør det. Uansett så byttet jeg ut den vanlige klienten med SMP-klienten, i tillegg til at jeg installerte GPU-klienten. Så nå har samlet PPD økt fra ca. 250 til 1700. :)

Endret av Anderssb
Lenke til kommentar
Funker GPU klienten til nVidia på vista 64 bit?

Finner bare en med 32bit i navnet.

 

Jau den virker.

32bit programmer køyrer jo fint på 64bit.

 

Men eg likte ikkje heilt den cuda drivern. Var alt for masse styr her, mulig det er pga eg har 2 skjermkort i pc'n min. 8800gtx og 8600gt.

Lenke til kommentar

Xell:

Tenkte jeg skulle nevne det for et par dager siden at vi nå har "topp" fargen hehe. Flott og vi fortsetter å stige på daglig produksjon så dette er herlig :D

 

PerUlv2:

Godt med en liten fight her ;) Jeg forsøker å jobbe meg innpå deg her :p

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

fant ut no at å skifte fra unganged til ganged minne gav meg en økning på 200ppd på ei kjerne med beta client. HK støtter 1066 minne, eg har Mushkin DDR2 som støtter 1000, men får ikkje justert opp lenger enn 800. får håpe det ordner seg den dagen Netshop finner ut at dei gidder å svare på retursøknaden min for skadet CPU som eg sendte inn for 2.5 veke sia og har purra 3 ganger på mail.

Endret av Solefald
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...