Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis jeg ikke tar helt feil - så er det Nøtterøy Kommunes brannmur (eller liknende) som fortsatt kjører i hans navn. Før kjørte han jo halve kommunen :ph34r:

 

Jeg fikk streng beskjed om å skru av filserveren (8800GTX + Quadcore) når vi dro på ferie, beklager :(

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Sånn, da har jeg godt over hva jeg har og sånt, og starta opp litt servere som ikke har noe ressursbruk i sommerferien, og som trygt kan folde.

 

Bruken er nå:

* En dual 1,1GHz (siste to årene stått med automatisk påskruing av daemon klokka 2100 hver kveld, og av klokka 0700)

* 2 stk 3,06GHz, med to CPUer og HT

* En 2,4GHz single CPU

* En VMWare-server med quadcore 1,86GHz

* En dual 2,3GHz med HT

 

 

Tidligere sommere har jeg skrudd på flere hundre klientmaskiner med folding, men har ikke nøkler til de aktuelle skolene i år, så dropper trolig den, men jeg sitter å ser på en 25-30 terminalservere (dual 3,06GHz, 3GB RAM) som jeg tror jeg kan få opp med en tynnklient-løsning for å folde (vil ikke installere programmer på dem, og de er avskrudd pr. nå selv om de ikke behøver det). Har et par andre servere jeg skal prøve å få til nå også,

Lenke til kommentar

Wheelman:

Akkurat tilbake fra fjellet, og hvis det vi snakket om ikke er forsent så hiver jeg meg gjerne på.

 

Ellers er det nok typisk at foreldre får hetta for at utstyr skal stå på når man er bortreist hehe. Men er man flink med utstyret og sørger for god kjøling har det vel nesten aldri skjedd at en husbrann har startet i en PC. Det skjer som regel hos de som ikke gjør noe annet med PC'en enn å bruke den og ikke forstår at støv og varme er en brannfare i alt elektrisk utstyr. Det er nesten større fare for at det skal oppstå brann fra fryseren eller kjøleskapet vs. akkurat dine pc'er mens dere er bortreist. Om dere dog ikke er flinke til å holde støvet vekk bak og under disse ;) Og dere har vel nappet ut strømledninger av alle flatskjerm TV'er? ;)

 

Min filserver står på 24/7 hele året(6. året på rad nå) i alle slags forhold, dette fordi den har flere oppgaver ifb. med internett. Den står også bak en solid UPS løsning som beskytter selv mot lynedslag(dog kun dyrere UPS'er eller skilletrafoer som klarer dette).

 

Desverre folder den ikke ennå siden den jobber som en helt allerede på en S478 CSAbuss løsning. Men skal oppgraderes med Quad og 2 gode folde GPUkort i løpet av sommer/høsten.

 

Vel, det er sommer og folding 24/7 lager masse varme. Så her har jeg tatt pause. For dumt å bruke førtst strøm på å folde, så på air-cond. for å holde fornuftig temp inne.

 

Kommer tilbake til høsten:-)

Ang. det å folde på sommeren og varme etc.

 

- hvorfor kjører dere AC? Er ikke det en forferdelig strømsløsing i utgangspunktet? Lukk opp dører og vinduer og ha gjennomtrekk et par minutter noen ganger om dagen. AC er strømsløsing uansett. Fy! :p

 

- Jeg kjører 3 maskiner i et 9m2 rom som jeg oppholder meg store deler av dagen og blir det varm der så lukker jeg opp vinduet. Ser ikke helt dette problemet. Vi tåler vel sommervarmen? Kjøling i bil er viktig for trafikksikkerhet, men i hjemmene i Norge er det strømsløsing deluxe.

 

- Strøm er mye billigere om sommeren enn om vinteren. Så at man "sløser" noen få ekstra watt til folding@home om sommeren vil neppe merkes på strømregningen eller på vannlagrene rundtomkring i landet.

 

- Er det uansett et problem kan du sette maskiner til å folde på natten(dog ikke soverom) eller til å ta pauser i de 7-8 varmeste timene på døgnet osv.

 

- Ellers er det mye å vinne på å tune oppsettet med undervolting som nevnt eller gå ned prosentvis i CPU bruk for folding til du finner et godt load temperaturområde som fungerer for deg og dine rom. Alle bidrag er bedre enn ingen bidrag.

 

 

EDIT:

Ellers gratulerer til Ulvster som fyker opp i poeng her :D

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Kjekt å se andre på topp 20 listen, var lenge på første der. Håper det ikke er i en kort periode dere andre 5 er før meg.
Du kommer nok kjapt opp igjen der, det er nok kun midlertidig mens GPU2 gir såpass mye poeng, men CPU vil gis mer poeng etter hva jeg har hørt. Jeg har ingen planer om å havne for langt ned dog og håper andre også blir og fighter.
Lenke til kommentar

Min S478 filserver? Den har hatt shutdowns grunnet oppgradering av minne, harddisker og vifter. Men ellers har den kjørt med HK og CPU ++ i nå 5-6 år ja. Muligens ikke fullt 6 år og muligens litt mer enn 6 år, tiden går for fort om dagen :). Raidkontroller og 8 disker av 12 har kjørt like lenge.

 

Den har vært ekstremt trofast og alle deler ble nøye utvalgt i en periode over 6mnd for å få tak i akkurat det jeg ville ha og til rett pris osv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Min S478 filserver? Den har hatt shutdowns grunnet oppgradering av minne, harddisker og vifter. Men ellers har den kjørt med HK og CPU ++ i nå 5-6 år ja. Muligens ikke fullt 6 år og muligens litt mer enn 6 år, tiden går for fort om dagen :). Raidkontroller og 8 disker av 12 har kjørt like lenge.

 

Den har vært ekstremt trofast og alle deler ble nøye utvalgt i en periode over 6mnd for å få tak i akkurat det jeg ville ha og til rett pris osv.

Spennende. Hvilken maskinvare er det snakk om?

Lenke til kommentar
Nedtur, satte folding på 100% , 4 kjerner.

Dro bort i 14 dager og når jeg kom hjem var pcen av...

Mine står på 24/7 med 4 kjerner. Men jeg har på auto restart. Bruker smartsleep 3.62, det er ikke gratis.

 

Theo343: Nei tror ikke det, det er ikke målet nå. Du trenger ca 1.4år får tar meg igjen, så har god tid.

Skal fikse kåken, så nye pc deler må/bør vente.

Lenke til kommentar
Spennende. Hvilken maskinvare er det snakk om?

Må bare skyte inn en liten kommentar i denne lille diskusjonen jeg og...

 

Jeg har en Pentium 2 450 MHz som har stått på 24/7 i snart 9.5 år vel. Aldri byttet noe. Det er vel den mest stabile maskinen jeg har hatt.

Endret av aspstein
Lenke til kommentar

Veldig bra aspstein :). Med G80 PCI skjermkort fra ASROCK kan gamle maskiner få ny folding boost ;). Dog kun opptil 8600GT desverre. Egentlig burde folding@home gutta be Nvidia om å lage strippede GPGPU kort som fungerer i PCI og PCIe 1-4x slotter eks.

 

Og da tenker jeg på skjermkort som er strippet for alt unødvendig og som blir billigere enn vanlige skjermkort. Ikke kort ting Tesla osv.

 

Laura:

Orker ikke engang å tenke på å ta igjen deg hehe.. når jeg ligger på top20 i resultat som jeg snart gjør skal jeg være fornøyd og ikke lenger "jage" men heller produsere i jevnt tempo.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...