Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk det til nå :)

 

Men ser at den er ganske grådig på CPU kraft (ca 30% konstant bruk). Vil det lønne seg å kjøre en SMP klient ved siden av på min Q6600?

 

Tenkte å fyre opp for fullt nå, fikk litt blod på tann etter at jeg fant ut at PS3'n min kunne folde ;)

Lenke til kommentar

Fikk den ikke til å kjøre, får bare beskjed om at work unit er korupt (eller ikke eksisterende) og så litt hex tall. Har prøvd fresh install flere ganger men funker ikke. Har dog ikke prøvd når GPU client ikke kjører.

 

Hvordan regner man ut PPD? Nå ligger klienten på ca 850 iter/sec vertfall.

Endret av nts
Lenke til kommentar

PPD har med hvor mye poeng WUen er tildelt i forhold til hvor fort du beregner den. Det er eksempler på hvordan de beregner disse på "kassiske" WUer, men med så mye nye systemer under betatesting tror jeg de fleste blir satt litt etter skjønn.

 

Overvåkningsprogrammer som fahmon kan fortelle deg hvor mye WUen er verdt og hvor fort det er forventet at du blir ferdig med den.

Lenke til kommentar

nts:

Avslutt GPU2 klienten og kjør SMP Install på nytt og start opp SMP. Går det ikke restarter du maskinen og utfører samme prosedyre. Deretter starter du GPU2 og konfigurer den(ikke smp) i advanced til å ha "slightly higher" og la CPU stå på maks der.

 

SMP vil da ta det den får og ikke mer. Bruk Fahmon for å overvåke PPD osv. slik vår godeste Xell nevner.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Poenget er at man hjelper forskere med datagrunnlag for å kunne forstå hvorfor proteiner i kroppen bretter seg feil og dermed skaper sykdommer som jeg bla. nevner i min signatur. Eller bretteprosessen generellt og hvorfor det oppstår feil mm.

 

Disse datagrunnlagene som vi regner ut med millioner av gjentakelser på mangfoldige bretteprosesser kan brukes til å igjen forstå hvorfor sykdommene oppstår og til syvende og sist kanskje hjelpe oss å kurere disse sykdommene. Men først og fremst skaper det en veldig viktig forståelse av proteinbretting i kroppen aka folding... folding@home.

 

 

EDIT:

Jeg anbefaler deg også å lese følgende side som er meget visuell og godt forklarende.

http://folding.stanford.edu/English/Science

 

Her kan du også se en full foldingprosedyre

Se filmen hos Youtube

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Fikk det til nå :)

 

Men ser at den er ganske grådig på CPU kraft (ca 30% konstant bruk). Vil det lønne seg å kjøre en SMP klient ved siden av på min Q6600?

 

Tenkte å fyre opp for fullt nå, fikk litt blod på tann etter at jeg fant ut at PS3'n min kunne folde ;)

Det er umulig at den kan bruke 30% på en firekjerner.

 

Hvem er denne Ulvster som produserer litt mer en Theo?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...