Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tordenflesk:

Tidsbruken var ikke reell men for å poengtere at det ikke er noen vits å bruke tid på noe andre har gjort bedre enn deg. Jeg har ingen spesielle behov annet enn maks stripp og fungere med folding, noe den vil gjøre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ok, nå har jeg endelig fått cpu og rammen til den nye riggen min, og begynte i dag å sette opp F@H. Kjører q9450 og 4gig 1000MHz ram med Vista Ultimate 32-bit.

Problemet mitt er at den ikke starter automatisk ved oppstart. Fulgte instruksene til punkt og prikke og har prøvd forskjellige rettighetsinstillinger på client fila. Kjører text-only klient til windows 5.04.

Lenke til kommentar

PPD Står for Points Per Day. Eller Poeng pr. dag på godt norsk. Dette vil variere fra W(ork)U(nit) til WU, men er en grei indikasjon på hvor fort maskina de gjenomfører arbeidsoppgavene.

 

Det er kanskje ikke så greit å finne svar på slikt med google, men det meste av brukte begreper i FaH finner du på FAQ-sidene til prosjektet.

Lenke til kommentar

Ok. Tilbake fra tannlegetime satte jeg meg mer inn i det, og fant etter mye forskjellig prøving og feiling SMP klienten og fikk den opp å gå. Eneste gjenstående problemet er at jeg ikke får den til å starte automatisk ved oppstart og dermed kjøre den i bakgrunnen uten det irriterende vinduet. Noen inspill på hva som kan være galt?

Lenke til kommentar

SMP er betavarsjon og starter ikke har ikke fullimplementert service-støtte enda. Men det er noen triks for å få dette til. Det eneste jeg kommer på i øyeblikket er at du må passe på å sette brukerrettigheter i servicen. Åpne servicen (properties/egenskaper) og sett at den skal kjøre som den brukeren du brukte til å identifisere med under installasjonen.

 

 

edit: det kan være greit å ikke kjøre SMP som service da en av tingene den ikke klarer så bra, selvom den starter opp, er å avslutte servicen riktig. For å være helt sikker på at dette går som det skal bør man stoppe servicen manuelt når man skal reboote PCen. Personlig synes jeg det er letter å huske at fah kjører dersom den er oppe i et vindu.

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Vel, nå er det vel utelukkende positivt at "lille Lise" slipper å dø av leukemi i en alder av 3. Eller at "mammaen til Truls" ikke trenger å ha tilsyn 24 timer i døgnet fordi hun har Alzheimer og kan finne på å gå på kjøkkenet og sette på komfyren på fult kl 2 på natta.

 

I alle fall synes jeg det.

Lenke til kommentar
En ting jeg kom til å tenke på. Er det egentlig så bra hvis vi kan leve lengre? Det er jo begrenset hvor mange resureser og mennesker vi kan ha på planeten. Husker samfunnsfagboken resonerte på dette i 10.-klassen.

 

Ja da kan vi jo begynne å kvitte oss med deg som en start da.

Nei, ikke det nei? Ikkesant.

Lenke til kommentar

Dette er ikke forskning for å få fram en medesin, men for å forstå hva det er som går galt når disse sykdommene oppstår. Resultatene er tigjengelig for forskere som studerer disse sykdomene. For å kunne behandle slike sykdommer må man skjønne hva som skjer, hvorfor det skjer og hva man må gjøre for å ungå at det skjer. Første punkt er delvis besvart; mange sykdommer oppstår fordi proteiner i kroppen begynner å folde seg abnormalt. De FaH handler om er å svare på pt2, Hva er det som får proteinene til å folde seg abnormalt.

Lenke til kommentar

Mine to SMP-vinduer kewker skikkelig :dontgetit:

 

Nå har de plutselig endret Machine ID fra 10 og 11 til 16 og 1!

Noen som har en logisk forklaring?

 

I går prøvde jeg å sette begge ned på 80% - og når jeg satt de opp igjen til 100 jobbet de fortsatt på 80..

 

huff - kjører heldigvis en feilfri GPU2 samtidig :p

Lenke til kommentar

Litt leit å se at jeg som bare folder 1500 PPD, skyter full fart oppover, hvor blir det av de som har holdt på en stund? Hva er problemet med å kjøre et lite program man ikke merker engang? Jeg bruker såklart GPU klienten, så om jeg spiller skrur jeg den av, men heldigvis kan man jo bare trykke på pause. Og jeg spiller ikke så altfor mye heller.

 

Det er litt skuffene å se at så mange gir seg etter en stund.

Lenke til kommentar
Litt leit å se at jeg som bare folder 1500 PPD, skyter full fart oppover, hvor blir det av de som har holdt på en stund? Hva er problemet med å kjøre et lite program man ikke merker engang? Jeg bruker såklart GPU klienten, så om jeg spiller skrur jeg den av, men heldigvis kan man jo bare trykke på pause. Og jeg spiller ikke så altfor mye heller.

 

Det er litt skuffene å se at så mange gir seg etter en stund.

Kan ikke akkurat si det. Det begynte som et lite program som jeg ikke merker engang. Siden har jeg investert mye penger og tid for å få riktig stabilitet, god hardware for folding og generelt mye tid og fikling. For eksempel valgte jeg 3870 over 8800GT pga folding, og 4x2,4GHz over 2x3GHz. Dette gir dårligere ytelse for spill og det generelle bruksområdet til PC-en, men jeg får mye mer ytelse til fah med den. Er utenom det enig i deg, det er kjedelig å se hvor mange som hopper av en stund etter hardware.no skriver om det (hw.no til og med), og det bare er kjernefolderne igjen.

 

Forresten har fah reddet meg to ganger på skolen med gode karakterer. Skrev om det på eksamen i 10.-klassen og en norskprøve på VG1 så jeg vet ikke om investeringene mine lønte seg. :!:

Lenke til kommentar
Litt leit å se at jeg som bare folder 1500 PPD, skyter full fart oppover, hvor blir det av de som har holdt på en stund? Hva er problemet med å kjøre et lite program man ikke merker engang? Jeg bruker såklart GPU klienten, så om jeg spiller skrur jeg den av, men heldigvis kan man jo bare trykke på pause. Og jeg spiller ikke så altfor mye heller.

 

Det er litt skuffene å se at så mange gir seg etter en stund.

 

Vel, det er sommer og folding 24/7 lager masse varme. Så her har jeg tatt pause. For dumt å bruke førtst strøm på å folde, så på air-cond. for å holde fornuftig temp inne.

 

Kommer tilbake til høsten:-)

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd å folde med en Atom-prosessor? Hovedkort med prosessor koster 438kr. Resten av delene kan være reservedeler, egentlig.

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=97854

 

kunne vert bra og billig med endel sånne mtp varme og strøm. visst dei yter godt nok da vel å merke.

 

VIA sine kommande DC cpu kan kanskje vere noke bra også, visst en skal bygge noke som tar lite plass og slikt. men pris/ytelse vil vel aldri via eller atom komme noke høgt på.

 

husker engang eg såg eit rack kabinett der en kunne montere 4xMini ITX HK inni. det kunne vert noke bra.

Endret av Solefald
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...