Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
39 minutes ago, Evil-Duck said:

Temperaturene er helt fine så er nok ikke noe galt med kjølingen, men takker for tips :)

Merk at du ikke trenger å ha temperaturproblemer selv om kjølepastaen er ujevnt fordelt, ev tilsvarende for pads’ene på rammen. 
 

Uansett, artige fakter er sjeldent et godt tegn….

Lenke til kommentar
26 minutes ago, knopflerbruce said:

Jeg ville vært forsiktig med å tukle med et kort til 20 laken om man har kvittering. Kundeservice kan finne på mye rart, inkludert lage et stort spetakkel om klistremerker er fjernet og de ser merker etter skrujern på skruene (been there, done that).

Ja selvsagt. Glemte helt at 4090 selvfølgelig er under garanti fortsatt…. 🤦‍♂️

Lenke til kommentar
17 hours ago, Evil-Duck said:

Ble litt stopp i foldingen på hovedriggen med 4090 etter ett lite nervøst sammenbrudd når det begynt å artifacte på skjermen etterfulgt av at Grafikkdriverne krasjet fullstendig. Kjørte en DDU i safe mode og fikk installert ferske drivere og virket til å funke, og etter en lite uke med testing og prøver i spill og div. bestemte jeg meg for å prøve å folde igjen, men denne gangen på 65% Powerlimit, så for en se om det bli litt mer stabilt, og krysse fingrene for at GPUen ikke har begynt å takket for seg igjen 😅

Det har jeg sett mange ganger, funker å surfe men ikke å folde.

Så ja, tror du har ett 4090 kort som striker. hehe...

Lenke til kommentar
1 hour ago, knopflerbruce said:

Samtidig, diffuse feil er sånt man gjerne får i retur fordi de ikke klarer reprodusere feilen. Bedre med steindøde kort eller daue vifter :)

Jepp, to døde kort her. Lurer på hva jeg får i retur. Ville vært kjekt å få teste 4090.

Men de nye kortene som kom nå 4070 super/eller ti. Husker ikke rett, men de har over 10000 cuda core og ca 225w.

3090 har og over 10000 cuda core, men 350w.

Lenke til kommentar

Det skal sies at den snåle oppførselen oppsto med driver 546.65 som var en ganske kortlevd driver version siden 551.23 kom bare en uke senere, så utlukker ikke at det var noe driver relatert og ikke hardware relatert, siste døgnet nå har alt fungert som det skal.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter 12 timer på 55% power limit på 4090en skal det sies at jeg ikke mistet veldig mye PPD kanskje ett par millioner på de mest "lønnsomme" alzheimers prosjektene med en total board power draw på rundt 250 watt max. Så kan anbefales om en ønsker litt mer energieffektiv folding.

image.png.9856f8524cf4a8c86dc618f51339f542.png

 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...