Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
88charlie skrev (17 minutter siden):

Isolerer for å holde igjen varmen. Sørger for en tørr garasje og gjør det mer levelig å sysle med ting. Garasjen er 63m2 så det er god plass til både treningsutstyr og en lang databenk bak bilene. Har en drøss med retro pc-utstyr som jeg trenger god plass til å holde på med. Pluss arbeidsbenk til vedlikehold av foldepc’ene. Har en plan om å lære meg lodding slik at jeg kan bytte kondensatorer på gammelt utstyr, f.eks diverse Amiga
 

Når strømmen var billig foldet jeg uten å bry meg, men sånn som det har blitt må jeg nesten få litt igjen for kWh’ene, f.eks. varm bil hver morgen. Her kjører vi diesel 😄

Høres ut som du har min drømmegarasje 😍

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Evil-Duck said:

Høres ut som du har min drømmegarasje 😍

Det blir….snart….men som alle garasjer er den full av dritt. Må bygge en bod til bildekk, gressklipper, snøfreser og sånt, så garasjen bare inneholder biler, datautstyr, verktøy og et kjøleskap. 

Lenke til kommentar
22 hours ago, Evil-Duck said:

Bruker PCene som varmeovner nå, kommer kanskje til å svi litt når strømprisen topper på over 7 kroner i morgen, men varme må en ha uansett når gradstokken ute nærmer seg to sifrede minusgrader. Satser på at jeg er ferdig med hardware problemer for en stund nå og at jeg får holde koken på foldinga på ett litt jevnere nivå enn fjoråret :)

Du betaler ikke 7 kr. Men det vet du?

Jeg kjører som normalt, venter ikke høyere rekning for at det er minus 10 her nå?

 

22 hours ago, Evil-Duck said:

Bruker PCene som varmeovner nå, kommer kanskje til å svi litt når strømprisen topper på over 7 kroner i morgen, men varme må en ha uansett når gradstokken ute nærmer seg to sifrede minusgrader. Satser på at jeg er ferdig med hardware problemer for en stund nå og at jeg får holde koken på foldinga på ett litt jevnere nivå enn fjoråret :)

 

Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (10 minutter siden):

Du betaler ikke 7 kr. Men det vet du?

Jeg kjører som normalt, venter ikke høyere rekning for at det er minus 10 her nå?

Med strømstøtte betaler jeg rundt 1,50 kroner kwh når det ligger rundt 7 kroner spot så er ikke så ille nei, vi har heldigvis gode ordninger for strømstøtte :)

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Jeg er skuffet av å lese her inne.

Folde hjelper mot covid, alseimer, kreft, osv  

Så , nå vet Dere det.....

Varme trenger vi nå, her hos meg er det 6 pc som ikke klarer å holde varmen nede.

Så i morgen må jeg skrue på 2x 300w varmeovner ned for å få varmen opp nede...

Ville heller brukt det på folding, men har ikke plass til mere maskiner😁

10 minus her nå. PS: Har ikke problemer å holde varmen, opp har jeg varmepumpe, max 7300varme/4000kjøling...

Nede 22,3 oppe 24..

 

Lenke til kommentar
On 4.1.2024 at 10:50 PM, 88charlie said:

Når strømmen var billig foldet jeg uten å bry meg, men sånn som det har blitt må jeg nesten få litt igjen for kWh’ene, f.eks. varm bil hver morgen. Her kjører vi diesel 😄

Jeg folder, gjort det lenge?

Fra nå av vill ikke strømme bli billig, men trist å se at du slutter å folde på grunn av en garasje 😁

Kan og gjøre det her, men tror ikke jeg sparer mye ved å skrue av foldingen her?

Må jo ha varme?

 

 

Lenke til kommentar
Just now, Kjetil Lura said:

Jeg folder, gjort det lenge?

Fra nå av vill ikke strømme bli billig, men trist å se at du slutter å folde på grunn av en garasje 😁

Kan og gjøre det her, men tror ikke jeg sparer mye ved å skrue av foldingen her?

Må jo ha varme?

 

 

Poenget var, jeg får ikke utnyttet varmen før jeg fullisolerer garasjen. Nå går den bare opp på loftet og ut. 
 

En annen grunn er at jeg bare har èn 1080 som er noen vits å folde på. De andre kortene er for gamle eller har tatt kvelden, bla to av 1080’ene jeg kjøpte med deg ;)
 

Den siste grunnen handler om økonomisk prioritering, selv om den er litt visket ut av at jeg strengt tatt bare har ett kort å folde på. 
 

Men, til våren skal det isoleres og strekkes strømledninger og da er planen å begynne på igjen😎

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Kjetil Lura said:

okay. Takker.

Men har ett 3090 som ikke folder, så når jeg gidder for jeg sjekke hva som er feil med det maskinen...

5960x...........

Det er jo halve moroen å fikse ting da 😉

Endret av 88charlie
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Evil-Duck said:

Har lite flaks med prosjekt lottoen om dagen, får ganske kjipe prosjekter tildelt med tanke på PPD, mye #18725, har valgt å prioritere 4090 PCen på Alzheimers men den innstillingen virker ikke som gjør noe som helst lenger 😅

image.thumb.png.2bdd7792b1e67187744c401aa3b94ce8.png

Okay? Har ikke 4090 her så , hva er problemet?

Hva har kortet dltt. Det du viser er ikke kortet du har😁

Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (5 minutter siden):

Okay? Har ikke 4090 her så , hva er problemet?

Hva har kortet dltt. Det du viser er ikke kortet du har😁

Er ikke noe problem bare litt syting over at jeg ikke får tildelt de beste jobbene ;)

Det som viser i bildet mitt er de 4 siste jobbene jeg har fått tildelt og PPD snittet jeg hadde for hver jobb på kortet mitt. Bruker en browser extention som heter Folding at home in the dark som gir litt mer info enn den standard web klienten :)

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Evil-Duck said:

 

Det som viser i bildet mitt er de 4 siste jobbene jeg har fått tildelt og PPD snittet jeg hadde for hver jobb på kortet mitt. Bruker en browser extention som heter Folding at home in the dark som gir litt mer info enn den standard web klienten :)

Nope,,, men nok nå😀

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ble litt stopp i foldingen på hovedriggen med 4090 etter ett lite nervøst sammenbrudd når det begynt å artifacte på skjermen etterfulgt av at Grafikkdriverne krasjet fullstendig. Kjørte en DDU i safe mode og fikk installert ferske drivere og virket til å funke, og etter en lite uke med testing og prøver i spill og div. bestemte jeg meg for å prøve å folde igjen, men denne gangen på 65% Powerlimit, så for en se om det bli litt mer stabilt, og krysse fingrene for at GPUen ikke har begynt å takket for seg igjen 😅

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
6 hours ago, Evil-Duck said:

Ble litt stopp i foldingen på hovedriggen med 4090 etter ett lite nervøst sammenbrudd når det begynt å artifacte på skjermen etterfulgt av at Grafikkdriverne krasjet fullstendig. Kjørte en DDU i safe mode og fikk installert ferske drivere og virket til å funke, og etter en lite uke med testing og prøver i spill og div. bestemte jeg meg for å prøve å folde igjen, men denne gangen på 65% Powerlimit, så for en se om det bli litt mer stabilt, og krysse fingrene for at GPUen ikke har begynt å takket for seg igjen 😅

Du kan jo vurdere å sjekke/skifte kjølepasta. Kanskje noen partier av GPU eller ram med dårlig kontakt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...