Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du installert .NET framework 2.0 eller høyere?

 

http://forum.folding-community.org/viewtopic.php?t=18593

 

Det er litt feil å si 2.0 eller høyere. Det hjelper ikke å ha høyere om man ikke har 2.0. Men flere versjoner av .net kan eksistere på maskinen i parallell. Man må ha versjon 2.0 for å installere SMP. Som regel er det 2.0 som kreves av de fleste programmer som trenger .net. Dersom man har andre programer som krever nyere versjoner enn 2.0 må man installere disse versjonene i tillegg til 2.0.

Lenke til kommentar

Jau.. Prøver på smp, menneh....

 

post-100562-1193768955_thumb.jpg

 

Hva skjer?

 

Edit: Det står 1 der brukerkontoens navn skal skrives inn, men har prøvd med "zopilote". Samma beskjed. Er problemet kanskje at jeg ikke logger på maskinen med passord?

 

Edit2: Joda. Det var problemet ja. Satte et passord på brukerkontoen, og vips der kjører smp...

Endret av Zopilote
Lenke til kommentar

zopilote: jasa, man må ha bruker med passord for å kjøre smp.

 

Tordenflesk: vet jo ingen ting om hva du har prøvd og hva slags feil du har fått, så da er det vanskelig å hjelpe. For å kjøre den nyeste versjonen under windows må du først legge inn den forrige så den legger inn MPICH2 prosessen. JEg har ikke prøvd å oppgradere til 6.00beta, men det skal vist funke å bare erstatte exe-fila. Dersom du kjører service må du inn i registry og fikle.

Lenke til kommentar

Jeg gikk gjennom samme fremgangsmåte som på hoved-maskina:

- La inn gamle SMP(som kjørte såvidt et par frames)

- Så fjernet jeg den gamle servicen.

- La inn 6.00(-configonly), modifiserte servicen i registeret med -SMP og satt den til å logge inn med samme brukernav og pass som jeg bruker til daglig.

 

Fahlog rapporterte enten 07x... eller at klienten var "working" selv om ikke fahcore_A1(x4) kjørte.

Maskina er ellers stabil som et fjell(det bør den da være, det er tross alt en Dell :p) og er neppe overklokket :)

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

Jeg fant ut at hvis jeg lar den kjøre 3% før jeg setter den opp som service så funker den glatt som fy. Nå topper jeg 2,2K PPD med maskinene i sigg. Nå må jeg bare få i gang GPU-klienten ordentlig. Nå som skolen har lånt meg Gaming-laptop(viktig med DX10 for Word og Excel :roll:) kan jeg kjøre GPU på PC-en hjemme minst 12 timer om dagen :)

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

Er du sikker på det?

Sjekk den feilmeldingen her i bildet som er lagt ved.

Den feilmeldingen fikk egpå eit ati HD2400pro skjermkort, skulle bare teste om det gjikk eller ei, men det gjorde det ikkje.

 

Og på ein pc i dag satte eg på folding på den, men hadde ikkje tida å vente så lenge, så eg bare lot den stå. Den hadde X1650 skjermkort.

Den f@h prosessen brukte godt over 200mb med ram, så vil tru det fungerer.

 

Googla litt meri nå og fant dette:

 

Stanford University is using ATI Radeon GPUs (Graphics Processor Units) to run Folding@Home, a distributed computing project designed by its chemistry department. This application performs computationally intensive simulations of protein folding, using the stream computing capabilities of ATI Radeon X1950, X1900, X1800, X1650, and X1600 Series processors, which provide incremental power over CPU processing.

 

Stanford University's research team discovered that AMD's ATI Radeon X1950, X1900, X1800, X1650, and X1600 Series of products provide 20 to 40 times faster processing over CPUs in many of the calculations needed to simulate the folding of proteins.

 

Takker for feilinformasjonen, det var dumt av meg å ikkje google først, men så ville eg bare vite kor kjapt den folder i forhold til f.eks x1950 korta.

post-3331-1194026453_thumb.jpg

Endret av Cornel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...