Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer jo også helt ann på hvilke WU du får tildelt.

F.eks:

På laptopen har jeg nå en på 230 og en på 219 Poeng. De gir samlet 220 PPD akkurat nå, mens på Desktopen har jeg en på 500 og en på 206 som gir samlet 444 PPD. Med mindre du kjører SMP er det veldig tilfeldig hva PPD blir.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
186 points, og 218 points er det på dei. eg har 234,96 no. så det har gått litt oppover.

kva er det SMP greiene?

 

Edit: leste om SMP, det var visst mest anbefalt for PC-er som er dedicated og har 4 kjerner.

 

Da har du fått noen lavpoengs jobber. De gir mindre ppd enn f.eks 500 poengs jobb.

 

SMP er for flerkjerne maskiner. Har kjør SMP på både E6600 prosessor og Q6600. Hadde ikke problemer med å nå tidsfristen på C2D prosessoren. Men fristene på SMP er mye kortere en på Consoll. Kun 3 døgn, slik at skal man folde med SMP er en avhengig av å folde 24/7. Og på en maskin med 2 kjerner så vil den ikke tåle mange timer spilling før fristen ryker.

 

En annen ting er at SMP er ganske ustabil og henger av og til. Ca 1 gang i uka hos meg. Oppsiden er at den gir mye høyere PPD.

Lenke til kommentar
I see.. vel da får det berre stå sånn som det er no, så får eg legge inn SMP når eg har kjøpt inn nye PC-en med Phenom og 2xATI. Har lagt inn på bærbaren også, samt skal ordne en pc til som skal få kose deg 24\7

 

Kjempebra :thumbup:. Alle bidrag, små eller store, er viktige. Sammens gjør vi en kjempejobb for forskningen.

Lenke til kommentar

skal ha nyeste ATI uansett. har 7800GT i den PC-en her..

GPU klienten fungerer vel på siste ATI når eg har handla inn. visst ikkje så er det ingen krise, da er det berre å vente. Håper det kjem noke som passer til Nvidia også. uansett kor treigt det går på Nvidia korta, så er det vel bedre enn ingenting? (så lenge det ikkje går på bekostning av CPU)

Lenke til kommentar

hva er argumentene for at den ikke skal stå på? Hadde det vært strøm om sommeren så hadde jeg skjønt det, men nå når det blir kaldere og kaldere så har vi som rege uansett noe varme på og da gjerne med termostat. Det totale strømforbruket blir da ikke noe høyere siden termostaten bare slår ut på den ekstra varmen PC-en gir. Jeg har en server med 6 disker og en arbeidsstasjon stående på "kontoret" 24/7 og det er ikke snakk om at de klarer å gi nok varme til at panelovnen slår seg av. I sommer derimot var det nok noe uhensiktsmessig å ha de på.

Lenke til kommentar

lydnivå kan jeg være med på, men det gjelder jo bare når noen er til stede.

 

Strømforbruk er bare gyldig argument når man allikevel ikke har noen form for oppvarming i rommet. Noe som er skjeldent på denne tiden av året. Men jeg mår innrømme at det var unødig varmt på stua når jeg kom hjem på ettermiddagene i sommer og dual-coren sto og folda på full guffe. Nå er det kaldt og det første jeg gjør når jeg kommer hjem er å sette på mer varme.

 

Brannfare = paranoid. men første og siste argument jobber litt mot hverandre. Lyd tilsier at PC ikke skjenerer noen når ingen er til stede og "brannfare" argumenterer for at den kun skal stå på når noen er til stede.

 

Men nå er det jo sånn at det er de som betaler regninene som bestemmer reglene, samme hva de handler om (selv de reglene som ikke påvirker regningene). Og da er jeg glad for at jeg betaler regningene mine selv. Og det kunne ikke falle meg inn å slå av en eneste PC i leiligheten => 4 stykker hvorav 3 står og folder 24/7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...