Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

Kjører med kraftig undervolting og kun på 1999mhz. Med spenningen på 0.950V istedenfor 1.05V. Trekker endel mindre strøm nå.

 

Holder GPU boosten seg stabil der, eller går den opp og ned siden du undervolter? Kan du ta en screenshot av sine settings og poste det her?

 

Selvsagt, kan gjøre det ila dagen, er på skolen at the moment. 

 

Holder seg 100% stabil alltid. Ulempen er jo at spenningen er "låst" på 0.950V og frekvensen er også låst. Men enten så folder maskinen min, eller så spiller jeg. Altså, den folder 95% av tiden.

 

Hovedgrunnen til at jeg brukte så mye på skjemkort. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Kjører med kraftig undervolting og kun på 1999mhz. Med spenningen på 0.950V istedenfor 1.05V. Trekker endel mindre strøm nå.

 

Holder GPU boosten seg stabil der, eller går den opp og ned siden du undervolter? Kan du ta en screenshot av sine settings og poste det her?

 

Selvsagt, kan gjøre det ila dagen, er på skolen at the moment. 

 

Holder seg 100% stabil alltid. Ulempen er jo at spenningen er "låst" på 0.950V og frekvensen er også låst. Men enten så folder maskinen min, eller så spiller jeg. Altså, den folder 95% av tiden.

 

Hovedgrunnen til at jeg brukte så mye på skjemkort. 

 

Ah. Du bruker "force constant voltage" eller noe lignende? 

Lenke til kommentar

 

 

 

Kjører med kraftig undervolting og kun på 1999mhz. Med spenningen på 0.950V istedenfor 1.05V. Trekker endel mindre strøm nå.

Holder GPU boosten seg stabil der, eller går den opp og ned siden du undervolter? Kan du ta en screenshot av sine settings og poste det her?

Selvsagt, kan gjøre det ila dagen, er på skolen at the moment.

 

Holder seg 100% stabil alltid. Ulempen er jo at spenningen er "låst" på 0.950V og frekvensen er også låst. Men enten så folder maskinen min, eller så spiller jeg. Altså, den folder 95% av tiden.

 

Hovedgrunnen til at jeg brukte så mye på skjemkort.

Ah. Du bruker "force constant voltage" eller noe lignende?

Nei, du bare flytter prikkene som er på bildet. Evig lett :)

Lenke til kommentar

Fått satt i mitt nye MSI 1080 Ti Gaming X kort. Akkurat nå med Core21, P9415 så ligger kortet på 68 grader, boosten på 1898 Mhz og vifta på 50%. Da har jeg ikke rørt noe enda. (Husk at min 5960X kjører nacl samtidig) Hører ikke kortet over kabinett viftene mine, så noe HELT annet enn FE kjøleren! De som vil kan se bilder her. :)

Lenke til kommentar

Foldet på kortet mitt i dag på låst 1949 Mhz og 0.950v, men stusset litt over det som GPUz viser under "PerfCap Reason" her :

 

post-10067-0-41277600-1491571651_thumb.p

 

Hva kan være årsaken til det? Ikke sett VOp der før heller.

Hva sier HWInfo64 er strømforbruket der, med den frekvensen og den spenningen?

 

Edit. VRef er at frekvensen ikke kan økes ytterligere pga at kjernespenningen ikke tillater det (tror jeg). VOp vet jeg ikke, men V er jo en eller annen spenning. Hva de to andre begrensende faktorene er vet jeg ikke, da de ikke synes.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

vRel = Reliability. Indicating performance is limited by voltage reliability.
VOp = Operating. Indicating performance is limited by max operating voltage(Hardware Limit).
Pwr = Power. Indicating performance is limited by total power limit.
Thrm = Thermal. Indicating performance is limited by temperature limit.
Util = Utilization. Indicating performance is limited by GPU utilization.

 

http://www.overclock.net/t/1593515/perfcap-reasons-gpu-z

 

Er vRel hos meg nå på denne maskinen.

Lenke til kommentar

Hva sier HWInfo64 er strømforbruket der, med den frekvensen og den spenningen?

 

Jeg kikka ikke etter det, så vet ikke. Prøvde å sette vcore til max i Afterburner, og core toppa ut på 1974 Mhz. Hadde vifta da på 70%, som ikke bråker som 70% med FE kjøleren, men man hører det. Temp under Rise of the Tomb Raider lå da på 80-81 grader  :confused:

Altså ikke verdt det. Jeg kan flytte hardwaren over i et annet kabinett (CM Storm Trooper) som gir litt bedre kjøling. Slik det er nå så er det ingen vits med OC på kortet.

 

Faktisk oppfører kortet seg ganske likt som mitt gamle MSI 980Ti kort, men det har en del flere cuda cores og høyere boost da, så ytelsen er en del bedre. Disse Ti og Titan X korta bør under vann for å få fullt utbytte.

Lenke til kommentar

vRel = Reliability. Indicating performance is limited by voltage reliability.

VOp = Operating. Indicating performance is limited by max operating voltage(Hardware Limit).

Pwr = Power. Indicating performance is limited by total power limit.

Thrm = Thermal. Indicating performance is limited by temperature limit.

Util = Utilization. Indicating performance is limited by GPU utilization.

 

http://www.overclock.net/t/1593515/perfcap-reasons-gpu-z

 

Er vRel hos meg nå på denne maskinen.

 

Takk for godt svar Kjetil. :)

Ja VRel mest hos meg også når jeg ikke tukler med undervolting.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

 

Hva sier HWInfo64 er strømforbruket der, med den frekvensen og den spenningen?

 

Jeg kikka ikke etter det, så vet ikke. Prøvde å sette vcore til max i Afterburner, og core toppa ut på 1974 Mhz. Hadde vifta da på 70%, som ikke bråker som 70% med FE kjøleren, men man hører det. Temp under Rise of the Tomb Raider lå da på 80-81 grader  :confused:

Altså ikke verdt det. Jeg kan flytte hardwaren over i et annet kabinett (CM Storm Trooper) som gir litt bedre kjøling. Slik det er nå så er det ingen vits med OC på kortet.

 

Faktisk oppfører kortet seg ganske likt som mitt gamle MSI 980Ti kort, men det har en del flere cuda cores og høyere boost da, så ytelsen er en del bedre. Disse Ti og Titan X korta bør under vann for å få fullt utbytte.

 

C'mon, investigate! Wattnissefar og Putti Plutti Knopf sikler på tallene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...