Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jepp kan prøve å få litt mer Wu denne mnd da........men er bare eldre cpu-er jeg har.

Alle pc er bra om du kan folde på dem, tar bare litt lengre tid.

Min far sin gamle pc( hk/ram/cpu) q9650 bruker over 20min per wu på nacl, jepp han fikk den av meg, samme som mine to sys fikk.

5960x på 3700 bruker ca 3min, 3770K bruker ca 8min.

Lenke til kommentar

Er det sånn at de nye Core21 projektene bruker mer CPU enn før? Jeg har gått ned ca 40 wu i døgnet de siste 2 døgnene mot det jeg pleier å få med min 5960X @ 4.2 og 980Ti. ~220 wu vs ~260 wu til vanlig. Antall wu totalt inkl også et 980Ti kort til og et 1080FE kort, men flest wu kommer så klart med min 5960X.

 

Det jeg tenkte å prøve de neste dagene er å skru av 980Ti kortet i 5960X maskina og bare folde på CPU nacl, for så å se om det stemmer mer da. Hva mener dere?

 

Edit : Jeg får 3 min per nacl wu med min 5960X @ 4.2. Samme som Kjetil får med sin @ 3.7 Ghz. Øhhh det kan vel ikke stemme?! Skrudde av Windows Defender, men det hjalp heller ikke.  :hmm:

 

Edit 2 : Neste wu stod det nå 2 min per wu...

 

Edit 3: Ser det varierer mellom 2 og 3 min per wu nå. Synes fortsatt det er dårlig siden Kjetil får samme med CPU på 3700 Mhz da.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Kjetil, du mekker vel ikke på vifteprofilen på 1070/1080? Jeg fikk omsider flashet til original BIOS på mine Strix, og da kjører de 2000 MHz på 70% power target :) Det er mange watt spart! 130W pr kort trekker de, i snitt, ifølge HWinfo64. De lå på 185W i snitt uten... på 2050MHz. (det er dyre 50MHz, og knapt det).

Nå har ikke jeg gjort noe med bios, setter jeg 70% på power target går denne maskinen ned med ca 40-50w.

Men MhZ er da på 1936 vs 2062.

HWinfo64? Jeg ser på strøm målerne mine angående watt, ikke ett program. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...