Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle komme meg inn på folding igjen, bestilte to EVGA 1080 FTW på komplett's superweekend..

Så lider begge kortene av manglende VRM kjøling... så blir ikke 24/7 folding på de uten de tar fyr, så de returneres..

 

http://www.evga.com/thermalmod/

 

Meh.

De som er kommet den siste mnd på lager, kanskje forige også, har fått fikset problemet...Qualifying products shipped from EVGA after 11/1/2016 have these updates preinstalled.)

Mulig du var litt kjapp med retur ;)

 

Så du sjekket serienr?

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Tenkte jeg skulle komme meg inn på folding igjen, bestilte to EVGA 1080 FTW på komplett's superweekend..

Så lider begge kortene av manglende VRM kjøling... så blir ikke 24/7 folding på de uten de tar fyr, så de returneres..

 

http://www.evga.com/thermalmod/

 

Meh.

De som er kommet den siste mnd på lager, kanskje forige også, har fått fikset problemet...Qualifying products shipped from EVGA after 11/1/2016 have these updates preinstalled.)

Mulig du var litt kjapp med retur ;)

 

Så du sjekket serienr?

Jepp, sjekket begge.. tenkte folding varme i påsken men det slapp jeg vist ?
Lenke til kommentar

 

Blitt en del nedetid på meg siden jeg bytter res på hovedpcen. 

Edit: Hvor lite trengs det for å kjøle en i3 Ivy Bridge egentlig? CPU fan på knappe 700 rpm med en CM Hyper 212 kjøler... Og ikke 50C engang. 

Nedetid? Du kjører normalt av det jeg ser.

TDP 55w?

 

Det gikk raskere enn forventet... Var redd jeg måtte bytte pumpe også. Kom ulyder, men det viste seg å være en ledning i en vifte. 

 

55W... Lettere enn jeg trodde å kjøle det. Har nesten aldri kjørt CPU på stokk hastighet. Bare vant til å kjøle ned i5 med ca 1.3V på kjernen... Ikke 1,00. 

Lenke til kommentar

Nå har jeg 2x1080sc med det samme, de funker enda på folding.

Men hadde nok sent dem inn jeg også.

De ender som retur ja, ifølge evga ble de siste kortene med denne feilen sendt ut i november sist år, så vet ikke hvorfor de ikke har blitt plukket ut av lageret til komplett..

 

Bedre føre var når de skal stå og folde 24/7 ;-)

Lenke til kommentar

Jeg spurte om jeg kunne sende inn mine på garantien, fikk til svar nei.

Men du bruker vel angre retten da går det bra.

 

http://itavisen.no/2017/04/11/i-dag-starter-microsoft-utrullingen-av-den-store-windows-10-oppgraderingen/

 

Tok nå en restart på mine maskiner, fy fann så rask de er nå på en restart.

 

Andre som opplever det?

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Testet folding og OC her nå med mitt MSI 1080Ti Gaming X. Tydelig at vcore stopper meg. 1.09v er max jeg får ved å bruke MSI Afterburner. Med et Core21 P10496 projekt som stresser GPU mye så ligger kortet mitt stabilt på 2012 Mhz med 1.0810v. Med projekter som ikke belaster GPU så mye så ligger den på 2025 Mhz, men det er max. Temp ~70C. For at vannkjøling skulle hatt noen betydning på mitt kort, så måtte jeg også ha volt modda det for å nå høyere core. Ikke noe jeg gidder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Testet folding og OC her nå med mitt MSI 1080Ti Gaming X. Tydelig at vcore stopper meg. 1.09v er max jeg får ved å bruke MSI Afterburner. Med et Core21 P10496 projekt som stresser GPU mye så ligger kortet mitt stabilt på 2012 Mhz med 1.0810v. Med projekter som ikke belaster GPU så mye så ligger den på 2025 Mhz, men det er max. Temp ~70C. For at vannkjøling skulle hatt noen betydning på mitt kort, så måtte jeg også ha volt modda det for å nå høyere core. Ikke noe jeg gidder.

God info :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...