Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vanskelig for meg som bor i kollektiv, hadde jeg hatt cash hadde jeg hatt smarthus så jeg kunne lest av alt via en app e.l. :p

 

Men 40-50W er vel ikke så ille for 5% ytelsestap? Du må jo kjøre hva du føler er greit, men siden du er wattnissen vår tenkte jeg dette var noe for deg å fikle med, slik at du setter power target rett der frekvensene begynner å gå raskt ned for hver prosent power som begrenses bort:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg blir veldig happy om ett volta klarer å slå 2x980ti. Husker jeg rett er det ca 800-1mill :hmm:

 

PPD endres hele tiden. Men synes å huske 2x980ti ga ca 1,1 - 1,4 mill PPD.

 

Synes å huske at 2x780ti ga ca 400 - 500k PPD.

 

Ergo er det en ca dobling for hver generasjon. Det lover godt.

Lenke til kommentar

Hehe, kanskje du husker slike ting, jeg gjør ikke. Men så mye på 2x980ti?

MrHorgen: Hva har du på kortene dine i dag :tease:

 

Sn1ken, fått nytt kort?

 

Vet ikke om vi har fått sendt inn RMA enda faktisk  :innocent:

 

2x980ti i X99 klarte 1,2 - 1,4 mil uten noe problem. Mener også at vi fikk ca 1,1 - 1,2 med 1150 - i5 maskinene våre.

Lenke til kommentar

Ok, at x99 klarer mere ppd er ikke merkelig, har selv 2 st men kjører bare nacl på dem.

Så vi får vente til mrhorgen ser dette. Han kjører 2x980Ti.

Ikke missforstå meg, sier ikke du har feil.

Ligger selv på 1.5. - 1.8 på 1080 2x. Ikke nå, kjører nacl på alle 10 maskinene jeg har. Total ppd er nå: 7,6mill. Normalt er mellom 9-10mill.

Lenke til kommentar

Dere som har senket powertarget... Ender dere opp med en stabil hastigheten eller hopper den opp og ned? Vil den folde greit selv om hastigheten hopper opp og ned? Altså uten at den feiler mener jeg.

Den flyr opp og ned, men i større grad enn før. Grunnen til det er at små endringer i spenning gir større endringer i frekvens når spenningen er relativt liten. Det er jo også poenget med å senke powertarget: tvinge den til å kjøre på lavere spenning for å redusere strømforbruket, da å kjøre på høy spenning for minimal ytelsesgevinst er ineffektivt. Merk at den fortsatt spretter litt selv med powertarget på 100%, bare i noe mindre grad.

Lenke til kommentar

 

Hehe, kanskje du husker slike ting, jeg gjør ikke. Men så mye på 2x980ti?

MrHorgen: Hva har du på kortene dine i dag :tease:

 

Sn1ken, fått nytt kort?

 

 

Vet ikke om vi har fått sendt inn RMA enda faktisk  :innocent:

 

2x980ti i X99 klarte 1,2 - 1,4 mil uten noe problem. Mener også at vi fikk ca 1,1 - 1,2 med 1150 - i5 maskinene våre.

jeg vil tippe at jeg lå i 1,2-1,4 før med skylake i5 2x980ti. Den andre maskinen ga sjeldent over 900k i ppd. Og lå lenge på 2,2 mill i ppd før driverkluss.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjører med kraftig undervolting og kun på 1999mhz. Med spenningen på 0.950V istedenfor 1.05V. Trekker endel mindre strøm nå.

 

Holder GPU boosten seg stabil der, eller går den opp og ned siden du undervolter? Kan du ta en screenshot av sine settings og poste det her?

Lenke til kommentar

Vanskelig for meg som bor i kollektiv, hadde jeg hatt cash hadde jeg hatt smarthus så jeg kunne lest av alt via en app e.l. :pMen 40-50W er vel ikke så ille for 5% ytelsestap? Du må jo kjøre hva du føler er greit, men siden du er wattnissen vår tenkte jeg dette var noe for deg å fikle med, slik at du setter power target rett der frekvensene begynner å gå raskt ned for hver prosent power som begrenses bort:p

 

Tror han mener en slik. http://m.clasohlson.com/no/Energim%C3%A5ler/Pr362897000

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...