Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nei, du tar feil. Posten tar gebyr for utlagt MVA. Ikke tollbehandling.

Tror nok jeg har mine ord i behold, les selv her:

http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/fortolling/fortolling-privat

 

Varer med verdi under NOK 200,- og private gaver inntil NOK 1000,- er toll- og avgiftsfrie - unntatt alkohol og tobakk som uansett er avgiftspliktig.

 

For øvrige varer, selv om varen i utgangspunktet ikke er tollpliktig, tar Posten gebyr for behandlingen. Utgangspunktet er at Posten ikke vet om varen skal fortolles eller ikke. Gebyret blir i noen tilfeller større enn selve tollavgiften.

 

Nå er vi falt utenfor topic her så jeg foreslår at vi tar resten i PM hvis du skulle ville fortsette diskusjonen.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blandes litt med utrykkene det er alt.

Tollbehandling er det å lage en innførsel (ikke tollsats), og dette tar posten gebyr for (133/261 avhengig av fakturaverdi).

 

Datautstyr har ikke tollsats i Norge, kun mva.

 

Skal du utføre fortollingen selv, vil varen godsregistreres på postens tollager i påvente av deklarasjonsnummer fra deg, noe som igjen utløser et gebyr på 133 hos posten.

 

Dette er rimelige satser dersom man sammenligner med de fleste andre speditører.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å bruke den nettleser-kontrolleren i det hele tatt, det er kun under oppstart av F@H den dukker opp. Det er bare å stenge den ned igjen og høyreklikke på ikonet til F@H i oppgavelinjen og velge Advanced control.

 

Mulig det kan fikses slik at nettleser ikke starter, men jeg anser det kun som et lite irritasjonsmoment og ikke noe annet da jeg stenger den igjen med en gang. Du bruker siste versjon 7.3.6?

 

Hvis du kun drive rmed CPU folding og ikke GPU folding, kan du sette F@H til å kjøre som en service.

 

How would you like to start the folding client?

The options pictured in figure 9 match the default settings used in the Express install, and are the recommended settings. Or select custom startup options below.

WIG08cFCStartupOpts.png

The first option sets the FAHClient slot(s) to start at Windows login. Any FAHClient slot is only visible in the Web Control or Advanced Control interfaces.

The second option sets the FAHClient slot to run as a service, and is only visible in the FAHControl interface. Service Mode is not available to GPU clients in Windows Vista and Windows 7/8 (a Microsoft security limitation).

The third option is used to start the FAHClient manually from a shortcut.

This check box enables the Folding@home screensaver. It is a recommended option, but may use some computer resources that might otherwise be used for folding, depending on the system configuration.

Har siste versjon ja. :) Hmm, å sette den som tjeneste hadde jo gått, da hadde den vært startet hele tiden, tror det hadde løst hele "problematikken". Snarvei kunne jeg også ha laget. Kjører ikke GPU-folding ettersom jeg bare har et GTX 280, får ikke så mye ut av den, i tillegg som at det er gammelt og litt ustabilt. Tror det lider av alderssjukdom eller noe sånt.

 

Takk for behjelpelig svar! ;)

Lenke til kommentar

Jaggu meg Stian, den der var så lur at eg tror den må inn i førsteposten/bloggen! ;) Vi burde egentlig fått skrevet ned en liten tips&triks liste, er mye lurt som drukner her i tråden.... (siden jeg faktisk har ansvar for førsteposten, så hviler jo dette egentlig på meg. Og send meg gjerne forslag til ting, både blogg og førstepost, dersom dere gnager på noe! :) )

Lenke til kommentar

De neste 14 dagene ser jo meget oppmuntrene ut :)

Jeg passerer forhåpentlig 50 mill, franskmennene er fjernet fra listen og forhåpentlig er det australske laget der de hører hjemme; Down Under!

 

Edit:

Og ser ut som jeg endelig også kommer på topp 1000 listen i samme slengen!

Endret av Teza
  • Liker 3
Lenke til kommentar

De neste 14 dagene ser jo meget oppmuntrene ut :)

Jeg passerer forhåpentlig 50 mill, franskmennene er fjernet fra listen og forhåpentlig er det australske laget der de hører hjemme; Down Under!

 

Edit:

Og ser ut som jeg endelig også kommer på topp 1000 listen i samme slengen!

GRATULERER!

Lenke til kommentar

Er litt forsinket med intel4Pen min, ikke hørt noe fra nextron eller betalt for kabinettet og hovedkort og kona lagde en dåp til 50 lapper jeg må betale om 1 mnd også, så ser an litt.

 

Noe nextron burde tenke på er nedbetaling eller dele i 3-4 osv for oss foldere.

Da kunne man satt opp fort og delt utgiftene på 2-3 mnd.

Lenke til kommentar

Etter å ha jobben nesten døgnet rundt de siste dagene (sovet 2+9 timer de siste 65 timene) så vil jeg fra i morgen av få tid til å begynne å feilsøke hvorfor jeg kun får 1 aktiv CPU på mitt hovedkort. Det blir noen korte dager på jobb til uka, og jeg skal også se om jeg kan få brukt opp noe av de 15 feriedagene jeg må bli kvitt før nyttår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaggu meg Stian, den der var så lur at eg tror den må inn i førsteposten/bloggen! ;) Vi burde egentlig fått skrevet ned en liten tips&triks liste, er mye lurt som drukner her i tråden.... (siden jeg faktisk har ansvar for førsteposten, så hviler jo dette egentlig på meg. Og send meg gjerne forslag til ting, både blogg og førstepost, dersom dere gnager på noe! :) )

Ble litt glad når jeg fant løsningen selv. :)

 

Ser det allerede er lagt til i FAQ, god jobb med førsteposten forresten.

 

 

Kudos til de som holder på med bloggen! Skulle kanskje ha laget en fane med "guides", slik at disse samles. :) Hadde ikke trodd at virtualisert Ubuntu i Windows ga mer ytelse. Det beviser vel hvor bra Linux fungerer til dette.

 

 

Skulle ha funnet meg en stor mengde DDR2-RAM slik at jeg kunne laget en RAM-disk på den gamle maskinen. Ubuntu + godt overklokket Wolfdale = minst 10-12 k PPD, og sikkert enda mer. :D Den står bare og samler støv uansett, og hva er det godt for?

Lenke til kommentar

Skulle ha funnet meg en stor mengde DDR2-RAM slik at jeg kunne laget en RAM-disk på den gamle maskinen. Ubuntu + godt overklokket Wolfdale = minst 10-12 k PPD, og sikkert enda mer. :D Den står bare og samler støv uansett, og hva er det godt for?

Hvor mye minne trenger du? Kanskje jeg har noe liggende å støve et sted hvis jeg leter litt.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...