Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hos NorwegianBank får du 3.35% rente fra første krone. https://www.banknorwegian.no/Sparing

Har 4x cpuer, kjølere, minne så utgiftene blir vel på 15K ca før den er oppe.

 

Jeg sparte penger før, men fikk formueskatt som ga meg baksmell på selvangivelsen så vi puttet alle pengene inn på boliglånet.

3mill markedsverdi og noen hundre tusen i boliglån og jeg er ikke 30 enda.

Billånet på 200k er også nedbetalt og sammen har vi 7siffret inntekt så jeg folder ikke over evne, det er bare 80-90K ut før faste utgifter på samme måneden som blir litt mye til tider når kona har sine egne planer.

 

2.5mill PPD før jul er målet :dremel:

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet noen om prosjektet kommer til å lage pakker for OpenSUSE? Det er det som står mellom min CPU og det å bidra. Minst 8 rimer hver dag på en 6-kjerners AMD. Ikke så mye mer enn en dråpe i havet, men lell :)

rpm-pakken fra Stanford fungerer. Men det er et par ting som må fikses manuelt hvis du føler for å prøve.

 

rpm'en er "laget for" Python 2.6, mens opensuse i de siste utgavene har 2.7, så det må lages en "symlink" i /usr/lib og /usr/lib64 (ser jeg har en slik link i begge).

 

opensuse 12.2/12.3 har også gått over til systemd, så FAHClienten må aktiveres der for å starte automatisk ved oppstart.

 

Kan gi mer detaljerte instruksjoner hvis du har lyst til å prøve (ha i såfall litt tålmodighet siden jeg ikke leser tråden hver dag).

Lenke til kommentar

Strømbrudd på ranchen (hytta) i dag, og for første gang klarte jeg å restarte en server over IPMI via Logmein. Det som skjedde er at jeg har 2 servere, en 2P SR2, samt en 4P G34 6176 som står og folder ca. 8 mil fra der jeg bor. Begge er tilkoblet strømnettet via en 2KW UPS som holder dem i live 3 - 4 minutter ved strømbrudd. I natt ved ca. 02-tiden inntraff det mest sannsynlig et strømbrudd hvor SR2 maskinen holdt seg i live, mens 4P serveren gikk ned for telling, noe jeg ikke oppdaget før ved 12.30 tiden i dag. Normalt skal den starte igjen selv, men noe gikk galt denne gangen og den ble stående fast ett eller annet sted i oppstarten. Via LogmeIn og IPMI klarte jeg å resette den og kunne så følge oppstarten fra remote slik at den bootet Ubuntu normalt. Deretter var det bare å starte F@H på vanlig måte og den startet folding fra der den slapp. Jeg mistet 8 - 9 timer, men det er sånt som skjer. Denne folder fra ramdisk og har automatisk backup som jeg kan bruke hvis WU gikk tapt under reboot. Jeg vurderer å la den starte F@H automatisk ved oppstart, men det er en fare med det, som er at hvis WU er skadet så vil den slette den og starte på ny jobb. Ergelig hvis pågående WU var nesten ferdig. Bilde av remote oppstart nedenfor:

post-53451-0-70129900-1382439749_thumb.jpg

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg formulerte meg kanskje noe uklart, med lokalt mente jeg på ranchen 2 meter fra serverne som jeg kan logge meg på gjennom LogmeIn hjemmefra. I IPMI kan jeg åpne et vindu rett inn på serveren(e), og det blir som jeg sitter foran serveren. Jeg antar at jeg kunne gjort det samme direkte til serveren hvis jeg hadde kjørt både Windows og Ubuntu virtuelt der, men jeg ville vel mistet noe ytelse.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med VM programvare som støtter mer en 8 cores, og ikke koster meg en årslønn for lisens?

 

Vil prøve ut folding på AMD gpu'er i windows, men fremdeles dra ytelse av smp folding via linux.

Har tidligere kjørt Virtualbox, men sitter med 32threads og er ikke så veldig giret på og kjøre 4 virtuelle maskiner for og få utnyttet alle threads, blir i så fall 3x 8core 1x 4core så windows og gpuene har litt og klare seg på.

Lenke til kommentar

VMware Workstation 6.0 Beta brukte jeg for 2 årsiden til å folde med 12 threads. Jeg kan ikke huske at det var noen begrensning i antall cores / threads, og betaen var gratis å bruke den gangen. Ser at versjon 10 er ute og kan testes fritt. http://www.vmware.com/products/workstation/workstation-evaluation.html

 

VMware støtter det meste som finnes i dag, link til VMware Compatibility Guide

http://www.vmware.com/resources/compatibility/search.php

 

 

Edit: Statserver er oppe igjen og ser ut til å fungere normalt. Alle mine 7 leverte WUer er ihvertfall kommet med.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hvor mye minne trenger du? Kanskje jeg har noe liggende å støve et sted hvis jeg leter litt.

Hyggelig av deg. :) Jeg vet ikke helt, har 2 GB (som holder for nå), skal jeg ha RAM-disk må jeg sikkert opp i 8 GB ihvertfall. Til min overraskning så har andre rapportert økt PPD ved bruk av RAM-disk, er det din erfaring også?

 

 

Har leitet etter en Intel C2Q QX9650 på eBay (har noen i statene nå). Prøvde å sikre meg en idag til 500 kr, men noen andre kjøpte den for 900 kr. Hadde nok fått en god del mer PPD med den enn min E8500.

 

 

Man får også billige i7-prosessorer som kan overklokkes, hadde vært kult å bygget en billig F@H-maskin for en tusenlapp. Men så er spørsmålet hvor lenge denne maskinen hadde vart.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Overgang fra snurredisk til ramdisk medførte en gevinst i TPF på 2 - 3 sekunder for 4P serverne mine. Det høres jo ikke mye ut, men over året blir det en ikke ubetydelig økning i poeng. Jeg tror likevel ikke jeg ville brukt penger på Intel C2Q QX9650 til folding, som jeg vil tro ikke gir mer enn max 8 - 10K i PPD. Tror heller ikke gevinsten opp til ramdisk der blir særlig merkbar siden utgangspunktet er beskjedent. Nå er det jo kommet til andre WUer enn da jeg foldet med Q6600 ((som ga 5K PPD) som kanskje gir noe mer.

 

Min gamle i7 980X overklokket til 4.5GHz klarer omkring 40K PPD med standard smp, og omkring 100K med bigadv (klarer ikke 8101 men alle de andre) hvis man lurer f@h til å tro at den har 16 tråder. Den (riggen) bruker likevel så pass mye strøm at jeg ikke folder med den, men det var jo litt morsomt å se at det gikk.

 

Av minne fant jeg et kit med 4 x 1GB Crucial Ballistix BL12864AA1065.16FD5 som jeg husker var ganske rått da jeg kjøpte det. Jeg mener også at jeg skal ha liggende et kit med 4 x 2GB Black Dragon fra Geil, men det finner jeg ikke. Enten så har jeg gitt det bort eller så er det solgt med en maskin. Men Ballistix-settet kan du overta hvis det skal brukes i folding og er interessant for deg. Det er samme type minne som dette, men et kit på 4 brikker. http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16820148069

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Ikke fått til logmein på ubuntu jeg :dremel:

 

Ikke jeg heller, så jeg bruker derfor en liten laptop med Windows7 lokalt mellom remote og serverne. Den holder seg selv med strøm i inntil 5 - 6 timer ved strømbrudd, og da går det som en drøm.

 

Jeg bruker TeamViewer på Ubuntu, fungerer fint og er enkelt å sette opp. Fungerer også overraskende greit på iPad.

 

Et annet alternativ som fungerer bra ifm IPMI er å sette opp VPN (PPTP er enkelt å sette opp) på Ubuntu og DynDNS på router. Da når jeg alt uansett hvor jeg er, det er som å sitte på lokalnettet.

Lenke til kommentar

Jeg knotet litt med TeamViewer, men fikk det ikke til og måtte gjør ting på nytt hver gang jeg skulle logge inn. Fikk ikke til å lagre oppsettet riktig hvis du skjønner hva jeg mener. Da virker IPMI & VPN mer interessant så det skal jeg forsøke å få til, men hvis jeg ikke får det til kan jeg vel spørre deg i PM?

 

Jeg er ikke veldig god med nettverk o.l. siden jeg har et vikarierende problem med korttidsminnet som gjør at jeg ofte må lære meg slike ting flere ganger før de sitter fast.

Lenke til kommentar

Jeg knotet litt med TeamViewer, men fikk det ikke til og måtte gjør ting på nytt hver gang jeg skulle logge inn. Fikk ikke til å lagre oppsettet riktig hvis du skjønner hva jeg mener. Da virker IPMI & VPN mer interessant så det skal jeg forsøke å få til, men hvis jeg ikke får det til kan jeg vel spørre deg i PM?

 

Jeg er ikke veldig god med nettverk o.l. siden jeg har et vikarierende problem med korttidsminnet som gjør at jeg ofte må lære meg slike ting flere ganger før de sitter fast.

Ja, bare spør i vei. Jeg mener jeg brukte denne guiden. Det holdt med de tre første punktene:

http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=132029

Lenke til kommentar

Jeg tror likevel ikke jeg ville brukt penger på Intel C2Q QX9650 til folding, som jeg vil tro ikke gir mer enn max 8 - 10K i PPD.

 

 

mener jeg lå på ca 12k ppd med qx9650@3,7-3,8ghz å 1600mhz ram i fjor i win 7.

 

er ikke helt sikkert jeg husker nøyaktig rett da jeg kjørte bare en uke eller to for å teste :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...